Akvaariossa on noiden lisäksi 10 tiikeribarbia, niitä oli enemmän mutta hiljattain tuo uros on alkanut pistää niitä kylmäksi, nappaa palan kyljestä! Elelivät kyllä pitkään ihan sovussa...
Valvoja: Moderaattorit
Ukolla on kutuhaluja, jos väristelee naaraalle. Muuten samat kommentit kuin edellä eli malawiahvenet vaativat oman altaansa min. 250 l oikeilla vesioloilla (pH 7,5-8,5).sofis kirjoitti:Mikä avuksi kun sinihuulimalawiuros on alkanut jahtaamaan naarasta jatkuvasti ympäri akvaariota? (120 litraa) Jonkinlaisia piiloja on yritetty rakentaa naaraalle joihin uros ei mahtuisi, mutta eihän tuo niihin ymmärrä mennä. Silloin tällöin lähelle päästessään uros tekee kummallista "värinäliikettä", koko kala heiluu päästä pyrstöön, mitäs tuo tarkoittaa?
Akvaariossa on noiden lisäksi 10 tiikeribarbia, niitä oli enemmän mutta hiljattain tuo uros on alkanut pistää niitä kylmäksi, nappaa palan kyljestä! Elelivät kyllä pitkään ihan sovussa...
Valitettavasti olen törmännyt akvaariokauppiaaseen, jonka mukaan puolet heidän malaweistaan myydään seura-akvarioihinAnniquu_ kirjoitti:Mutta en kyllä kauppiastakaan puolusta, jos myy malaveja tavalliseen akvaan! Vai onko ottanut mallia Venäjänmaalta, jossa kai nimenomaan siniset malawit on suosittuja tavallisessa akvassa,,,
No joo, kyllä minä olin siinä uskossa että akvaarioliikkeen omistaja ammattilaisena noilla aiemmin mainitsemillani tiedoilla ne sopivat kalalajit osaa kertoa. Sana malawi kalan nimessä ei valitettavasti soittanut mitään kelloja. Katsotaan jos nuo vaikka saisi johonkin vaihdettua.Anniquu_ kirjoitti:Se on vielä valitettavampaa, että ei oteta selvää ennakolta siitä, mitä kaloja akvaarioon sopii. Ja ennenkaikkea, kun se on myyty sinulle malawiahvenena, niin pitäisi hälytyskellojen soida.