Silikonimerkit
Valvoja: Moderaattorit
Silikonimerkit
Juu kiinnostaisi tietää kaikki akvaarioon sopivat silikonit (siis mitä te AW:läiset tiedätte). Siis silikonin merkki ja nimi. Tähän alle vain listaa
.

-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Kaapista löytyi kaksi eri tuubia:
-Bilteman Silikoni läpikuultava 50ml (tummanvihreä tuubi jossa akvaarion kuva)
-DL Chemicalsin Parasilico silicone transparent 90ml (nyt huomasin, ettei pakkauksessa ole mainintaa akvaariosta; kuitenkin akvaarioliikkeestä tämä on ostettu! Uskaltaakohan tätä käyttää akvatarkoituksiin...?)
-Bilteman Silikoni läpikuultava 50ml (tummanvihreä tuubi jossa akvaarion kuva)
-DL Chemicalsin Parasilico silicone transparent 90ml (nyt huomasin, ettei pakkauksessa ole mainintaa akvaariosta; kuitenkin akvaarioliikkeestä tämä on ostettu! Uskaltaakohan tätä käyttää akvatarkoituksiin...?)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Meillä ollut käytössä Casco-merkkinen Glassilikon Lasitussilikoni. Löytyy metallituubissa eli ei sellaisessa muovipötkös missä silikoni yleensä. Valmistaja Sadolin Casco Nobel Oy, Vantaa
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Käytetty on ainakin Bostikin ja Cascon lasisilikonia. Tuubeissa nimenomaan mainitaan akvaariokäyttö.
Yleensä kannattaa käyttää vain silikoneja joissa mainitaan akvaariokäyttö, saniteettisilikonien sisältämät homeenestoaineet voivat olla myrkyllisiä kaloille ja vesieliöille.
Ikkunasilikoneja valmistaa rautakaupan myyjän mukaan yksi valmistaja Euroopassa , joten kaikki myytävät silikonit ovat ilmeisesti samaa tavaraa eri tuubissa.
Yleensä kannattaa käyttää vain silikoneja joissa mainitaan akvaariokäyttö, saniteettisilikonien sisältämät homeenestoaineet voivat olla myrkyllisiä kaloille ja vesieliöille.
Ikkunasilikoneja valmistaa rautakaupan myyjän mukaan yksi valmistaja Euroopassa , joten kaikki myytävät silikonit ovat ilmeisesti samaa tavaraa eri tuubissa.
Jussi Lindgren
Mitä tarkoitat ikkunasilikonilla??Ikkunasilikoneja valmistaa rautakaupan myyjän mukaan yksi valmistaja Euroopassa , joten kaikki myytävät silikonit ovat ilmeisesti samaa tavaraa eri tuubissa.
Ainakin täällä meidän käpykylässä on firma mikä valmistaa akvaariokäyttöön sopivaa silikonia, ja sitä viedään myös ulkomaille.
Ei tippa tapa ja akvaarioon ei huku...
Mitä tämmösten silikoonien pitäisi maksaa?
Paikallisessa lemmikkieläinkaupassa n. 24e/tuubi, rautakaupoista ei löytynyt.
Edit OT: Ja onko hankala saada itse silikoonattua allasta olohuonekelpoiseksi? Alkuperäisen näköisiä saumoja tuskin saa, mutta jos edes tasaiset ja siistit on mahdollista tehdä?
Entäpä voiko 20 vuotta vanhaa allasta käyttää uudelleen silikoonamatta, jos hyvin näyttää pitävän? Turhaa työtähän se sitten on eikä välttämättä tule sitten yhtään pitävää paremmaksi..
Edit OT: Ja onko hankala saada itse silikoonattua allasta olohuonekelpoiseksi? Alkuperäisen näköisiä saumoja tuskin saa, mutta jos edes tasaiset ja siistit on mahdollista tehdä?
Entäpä voiko 20 vuotta vanhaa allasta käyttää uudelleen silikoonamatta, jos hyvin näyttää pitävän? Turhaa työtähän se sitten on eikä välttämättä tule sitten yhtään pitävää paremmaksi..
HERRAJUMALA!akyttala kirjoitti:Mitä tämmösten silikoonien pitäisi maksaa?
Edit OT: Ja onko hankala saada itse silikoonattua allasta olohuonekelpoiseksi?
Olen joskus kiireessä joutunut maksamaan normaalin rautakauppahinnan 6 euroa ja risat. Yleensä ostan laatikon, jolloin hinta on noin 3 euroa/tuubi.
Olohuonekelpoiseksi silikoonaaminen onnistuu ainakin teippaamalla lasit ennen saumausta, jos ei käsi muuten riitä.
Maalarinteippiä siististi vajaan sentin päähän nurkista (tietysti molemmin puolin tulevaa saumaa), mämmi tuubista nurkkaan, veto sormella huolehtien siitä, että silikonipeti ohenee teipin reunan kohdalla liki nollaan (muuten teippi tekee poistettaessa ikäviä rämmäleitä sauman reunoihin) ja teippien poisto hetimiten ennen liiman kuivumista.
Kun vielä viitsit katkaista maalarinteipin jollain askarteluveistä muistuttavalla esineellä sieltä ihan nurkista jetiksi, niin et voi epäonnistua.
-Gone fishing-
Mä oon silikoonannu akvaariot uudestaan kun saan ne, eli silloin kun se on tyhjillään, jolloin ei sitten tarvitse jonku vuoden päästä ihmetellä, että mihin kalat sijoittaa siksi aikaa kun pitää vaihtaa silikoonit, jos vaikka vanhat on alkanu vuotamaan..
Mä en ikimaailmassa maksais 24 euroa yhdestä silikoonituubista, ihan kauhistuin tuosta summasta.
Mulla on itellä Henkelin valmistamaa Teosil silikonia, maksoi lemmikkieläinliikkeessä 7,57 euroa.. Kun sekin summa tuntui paljolta kun ostin..
Teipin avulla saa mustan silikonin näyttämään tavallaan akvaarion kehyksiltä, ainakin omani näyttää kivalta.. Ilman teippiä ei olis onnistunu..
Mä en ikimaailmassa maksais 24 euroa yhdestä silikoonituubista, ihan kauhistuin tuosta summasta.
Mulla on itellä Henkelin valmistamaa Teosil silikonia, maksoi lemmikkieläinliikkeessä 7,57 euroa.. Kun sekin summa tuntui paljolta kun ostin..
Teipin avulla saa mustan silikonin näyttämään tavallaan akvaarion kehyksiltä, ainakin omani näyttää kivalta.. Ilman teippiä ei olis onnistunu..
Itse käytin eläinkaupasta ostettua JBL aquasiliä, kovalla hinnalla ostettu. Parinkympin liepeillä. Niitä oli kaksi kokoa, ja otin sen isomman ettei kesken loppuisi. Mutta kertokaa ihmiset myös nämä ominaisuudet:
- Putken koko
- Kuivumiseen menevä aika
- Hajuhaitat kuivumisen aikana
Minulla oli 310 ml, 2 mm per vuorokausi ja kamala etikkahaju.
- Putken koko
- Kuivumiseen menevä aika
- Hajuhaitat kuivumisen aikana
Minulla oli 310 ml, 2 mm per vuorokausi ja kamala etikkahaju.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Soudal Silirub AQ, musta silikoni.
Oletko käyttänyt homesuojattua Neutraali Silikonia? Onkohan kaloja kenties kuollut? Ainakin on halpa silikoni, mutta en kyllä itse tuota käyttäisi homesuoja-aineiden takia.ramona kirjoitti:MikkoMassojen musta silikoni 0,3 litraa,
2 eskoo tuubi,
haju normaali silikoni (etikka),
kuivumisaika ei tiedossa
Taitaa olla akvaariokelpoisen mustan silikonin tuubihinta tuota kympin luokkaa halvimmillaan. Vai onko jostain saatavilla edullisemmin? Ken tietää?
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
Ei ole tuota, vaan homesuojaamatonta teollisuus silikonia.Oletko käyttänyt homesuojattua Neutraali Silikonia? Onkohan kaloja kenties kuollut? Ainakin on halpa silikoni, mutta en kyllä itse tuota käyttäisi homesuoja-aineiden takia.
Taitaa olla akvaariokelpoisen mustan silikonin tuubihinta tuota kympin luokkaa halvimmillaan. Vai onko jostain saatavilla edullisemmin? Ken tietää?
Halpa on, kun sattuu olemaan tuttu.

Eivät yleensä vähittäismyyntiä harrasta, mutta olen kyllä useamman tuubin hakenut sekä kirkasta, että mustaa.
Ei tippa tapa ja akvaarioon ei huku...
Re: Silikonimerkit
En löytänyt haulla muuta kuin tämän vanhan ketjun, joten kysytään tässä..
Onko kukaan löytänyt mustaa akvaarioon sopivaa silikonia alle ~9 euroa / 300 ml? Joko netistä tilaamalla tai sitten Lahden alueelta?
Onko kukaan löytänyt mustaa akvaarioon sopivaa silikonia alle ~9 euroa / 300 ml? Joko netistä tilaamalla tai sitten Lahden alueelta?
180l + 54l + 52l