Aqualung kirjoitti:Täällä olis kameli (R. durbanensis) emäntä siunatussa tilassa. Ans kattoo tuleeko mitään ja jos tulee niin milloin. Olen kans käsittänyt että jälkikasvun ruokahuolto tuottaisi ropleemaa. Tosin ei ole niin nuukaa vaikkei siitä mitään tulisikaan.
En nyt ole tosiaan minkäänlainen asiantuntija, mutta listaan tähän vähän veikkauksia, miksi noita poikasia tuolla nyt näkyy olevan

.
1.Allas (siis se ed.) oli useamman vuoden vanha, läpikotaisin kypsynyt.
2.Lysmatat myös "harjoittelivat" useamman satsin munien tekemistä, aluksi vain toinen kantoi munia jotka mielestäni olivat keltaisia (ei hedelmöittyneitä). Nykyään molemmat ravut kantavat kauniin vihreitä munasatseja, ovat innostuneet oikein kunnon tuotantoon

. Ravut ovat jo aika isoja.
3. Kiveä löytyy paljon suhteessa altaan kokoon, kaikenlaista öttiäistä ja suojakoloja riittää. Mulla on paha tapa sortua yhteen uuteen murikkaan aina kun niitä tulee myyntiin

. Olen selitellyt sitä itselleni että se pitää eliöstön monipuolisempana, ajan kanssa kun vanhojen kivien elämä alkaa yksipuolistumaan (olen näin siis ajatellut, voipi olla vain hyvä tekosyy paukata ostoksille

)
4. Kaloina on vain mandariiniukko ja vuokkokalapariskunta. Mandariini on saattanut verottaa poikaskantaa, mutta sillä on kyllä syötävänä sen kokoista podijötikkää että ei sillä nälkä ole koskaan ollut. Mandariini syö myös pakasteita.
5. Olen aika säännöllisesti vipannut phytonia ja zootonia tankkiin.
En tiedä onko ylläolevista mikään edesauttanut asiaa, mutta ei nyt näköjään haitannutkaan. Villi veikkaus on että kivi se on se joka on tarjonnut paikan ja ruoan larvojen kasvuun, minähän tiesin niiden olemassaolostakin vasta hurjan paljon myöhemmin.
Tsemppistä kameliemännälle

!