Kalat tulivat minulle n. 2 viikkoa sitten, olivat aiemmi asuneet n. 700 -litraisessa muiden kalojen kanssa ja kuulemma kuteneetkin. Minulle ne tulivat 500 -litraiseen ja ovat alkua lukuun ottamatta tapelleet jatkuvasti: lähinnä sellaista leuastavetoa, kansilasit välillä paukkuu kun nuo oikein pääsevät vauhtiin. Kalastona on lisäksi yksi isopurje- ja yksi täpläpleko.
Asia ei muuten niin haittaisi, mutta nyt molemmat alkavat olla enemmän tai vähemmän vaurioilla tappelusta. Kummankin leuat ovat ihan verillä ja torstaina huomasin, että leukoihin oli tullut myös valkoista tupsukasta homekasvustoa. Lääkitsin koko akvaarion Tetran General Tonicilla ja nyt home on vähentynyt. Kalat ovat kuitenkin aloittaneet kumallisen värähtelyn: heti alkuun toinen niistä väräytteli pyrstöään ylös alas pieniellä liikkeillä. Nyt molemmat tekevät tuota ja lisäksi kalat värähtelevät välillä ihan koko ruumillaan. Ovat kuitenkin vielä toistaiseksi syöneet normaalisti.
Mitä siis pitäisi tehdä? Erottaa kalat väliaikaisesti tai pysyvästi? Muuttaa sisustusta siten, että keskellä olisi selkeä reviirinjakaja? Luulen, että tällä menolla ukko saa kohta ahvenpaistia

Vesiarvot vielä:
Ph 6,5
No2 0
No3 25
Lämpötila 26, vesi pehmeää (sen osalta ei ole tällä hetkellä mittaria, mutta tiedän aiempien mittausten perusteella)