saiskohan täältä vähäsen neuvoa..
Elikkä vuoden verran olen omistanut tuon 200 l akvan ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt.. Paitsi nyt pienoisia

Sain tuttaviltani lahjoituksena 6 kpl parven mustatetroja, kun niiltä alkoi tila loppumaan omasta akvasta ja minä kaipasin lisää kaloja omaani.. Näitä mustatetroja kehuttiin minulle suopeiksi ja sopeutuviksi kaloiksi ja lemmikkikauppiaskin sanoi, että ihan hyvin voin ne yhdistää akvaariooni.
Minulta löytyi aiemmin muunmuassa 1 partamonni, 6 sinitetroja, 6 seeprakaloja sekä 12 miljoonakalaa (7 naarasta 5 urosta) ja tänne sitten mustatetrat laitoin.
Kaikki sujui aluksi hyvin, mustikset alkoivat syömään heti hyvin ja väritkin kirkastuivat, oleskelevat todella rennosti akvassani.. Nyt kuitenkin kaksi miljoonakala urosta on löytynyt kuolleena.. ensimmäinen n. viikko sitten (selityksiä en löytänyt, kun aamulla herättyäni huomasin että se oli liimautunut suodattimeen kiinni vatsa ylöspäin,) eilen huomasin yhden uros miljoonakalan pyrstöevään olevan ihan repaleisen näköinen.. sille ei enää maistunut oikein ruokakaan ja uiminen alkoi käydä vaikeaksi.. tänä aamuna se löytyi kuolleena akvan pohjalta
Tilanne hälytti heti (aiemmin ei ole minun kohdalle sattunut kalakuolemia) ja nyt olen lukenut netistä että mustatetrat saattavat nyppiä liehuvia eviä.. eli siis ovatko mustatetrat syypää millien kuolemiin?

Itse olen koittanut tarkkailla että hyökkäilevätkö mustikset muuta ei, en ole saanut niitä vielä ainakaan kiinni itseteosta :s Mikä neuvoksi nytten.. netistä luin että lisäämällä mustatetroja ja tekemällä niistä isomman parven nyppiminen loppuisi mutta pitääköhän paikkaansa?
Onko nyt vain sitten vaihtoehtona hävittää toinen laji kokonaan akvastani?

Kummatkin ovat muuten niin hyvin voineet... Te fiksummat neuvokaa!
ps: anteeksi termistöni, kalasanastoni on vielä vähän puuttellinen