Olen tässä altaan kalastoa miettimässä, mahdollisesti sinne mulahtaa pari kiekkokalaa joskus, mutta ensin haluasin tetroja.
Olen miettinyt lähinnä kardinaalitetroja, olisiko n. 40 yksilön parvi ok? Nämä ei vissiin lisäänny akvaariossa?
Kardinaalien kaveriksi tulisi 10 yksilön parvi timanttitetroja - ihan koska ne mahdollisesti lisääntyy ja ovat kauniita.
Pärjääkö nämä yhdessä? Ja kuinka nuo timantit saisi sitten lopulta lisimään?
Tetroja 540l?
Valvoja: Moderaattorit
Tetroja 540l?
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
-
Mimosa X
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Tetroja 540l?
Timanttitetroista voin kertoa, että lisääntyvät kyllä melko helposti jos altaassa on kasvitiheikköpaikkoja. Meillä ainakin yhessä vaiheessa tuli paljonkin poikasia. Todella kaunis kala kun valo osuu sopivasti kylkiin. Yksi suosikkikalojani ! Olleet metrinpituisessa 200 -litraisessa ja se tuntuu liian lyhyeltä kyllä niille. Kohta pääsevät 180 pituiseen. Tykkäävät uida välillä parvissa kauniisti "lainemaisesti" akvan päästä päähän.
Kardinaalitetrat ei tietääkseni lisäännyt seura-akvaariossa. Ei ainakaan helposti.
Kardinaalitetrat ei tietääkseni lisäännyt seura-akvaariossa. Ei ainakaan helposti.
Viimeksi muokannut Mimosa X, 13:05, 21.08.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
Hienoa kuulla että timantit lisii yhä tälläkin vuosisadalla. 
Pituutta on altaalla 150cm, luulis ton riittävän, ja kasveja tulossa niin paljon kun vaan jaksan istuttaa & mikä kasvaa.
Pituutta on altaalla 150cm, luulis ton riittävän, ja kasveja tulossa niin paljon kun vaan jaksan istuttaa & mikä kasvaa.
Kovasti olen miettinyt tässä että menisikö tuonne 150-60x60 altaaseen seuraavat parvet:
30-40 yksilöä kardinaalitetroja, ~30 punapäätetraa ja 14 timanttitetraa?
-
marinum
- Advanced Member

Menee kylläweemano kirjoitti:Kovasti olen miettinyt tässä että menisikö tuonne 150-60x60 altaaseen seuraavat parvet:
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
elukka88
- Junior Member

Minulle tulee tuon kokoiseen ensimmäisenä levytetrat mieleen.