Onnellinen purjeilija!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Mies
Onnellinen purjeilija!
Ostin tänään ihan pikkasen isopurjeplekon ja on kyllä niin hämmästyttävää kun se on niin pieni. Tuolla mittaa n. 6 senttii. Et tuollaisesta kasvaa tosi iso möhkäle. Mitä ruokaa ootte antanu ihan pikkaselle purjeelle et mittaa tulee ja onko antaa vinkkejä? Sain toisen akvan mukana n. 30 senttisen ja ei oo kasvanu mittaa mulla ollessani. Vain paksuutta. kurpitsa maistuu hyvin ja kiekkomix. Et samoilla eväilläkö mennään vai mitä lisäks?
Re: Onnellinen purjeilija!
Minulla on tällä hetkellä n. 35 senttinen ja 8-10 senttinen isopurje. Molemmat olen ostanut n. 5 sentin kokoisina. Isompi on ollut minulla noin viisi vuotta pienempi muutaman kuukauden. En ole juurikaan miettinyt, mitä purjeille syötän. Kaikki näyttää kelpaavan. Hiutaleet, pelletit, granulaatit, katkaravut, sinisimpukat ja viherruuat.. Pieninä nuo ovat ainakin minulla syöneet myös levää sekä toimineet hyvinä muiden isojen kalojen ruoantähteiden putsaajina. Oletko ajatellut sijoittaa molemmat samaan altaaseen?
Itselläni oli jossain vaiheessa kaksi n. 25 senttistä isopurjetta 540-litraisessa akvaariossa ja se oli aivan liikaa. Toisen lahjoitin pois. Tällä hetkellä lajitoverukset asustavat 700-litraisessa akvassa ja olen valmis luopumaan toisesta jos tulevaisuudessa reviiritaisteluita on liiaksi tiedossa.
Itselläni oli jossain vaiheessa kaksi n. 25 senttistä isopurjetta 540-litraisessa akvaariossa ja se oli aivan liikaa. Toisen lahjoitin pois. Tällä hetkellä lajitoverukset asustavat 700-litraisessa akvassa ja olen valmis luopumaan toisesta jos tulevaisuudessa reviiritaisteluita on liiaksi tiedossa.
Liiallista suodatustehoa ei ole olemassakaan...
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Mies
Re: Onnellinen purjeilija!
Toistaseks ainakin eri altaissa on. Isompi on kiekkoaltaassa pomona parin muun plekon kanssa ja hyvin on toimeen tullut. ei oo mitään ongelmaa tullut. mut saa nyt nähdä miten toi kasvaa et tartteeko missä vaihees siirtää isompaan ja mikä tilanne silloin on.