Wromak akvaariot

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

ljubov
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen

Re:

Viesti Kirjoittaja ljubov »

Fisumamma kirjoitti: Muuten, Viherkala myy nykyään myös Wromak-altaita!
Me ostettiin Viherkalasta 350-l. kulma-akvaariopaketti vähän aikaa sitten. Paketin mukana tullut lämmitin (muistaakseni Resun) kottasi ekan päivän jälkeen ja oli kai alitehoinenkin. Saatiin sitten vaihdettua välirahalla isompaan. Ongelma tuli myös siitä, että haluttiin hienoa hiekkaa, mutta paketin mukana tullutta sisäsuodatinta ei pysty säätämään ja se pöllyttää nyt kauhealla voimalla hiekkaa veteen. Eli käytännössä meidän on vaihdettava hiekka tai suodatin, jotta vesi ei näyttäisi kuralätäköltä :cry: .
Kannessa on kaksi loisteputkea, joiden valo ei riitä. Mutta ilmeisesti se riittää, kun putkiin ostaa heijastimet (ainakin näin myyjä sanoi).
350 l. ja 60 l. seura-akvat
HomerXVI
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Wromak akvaariot

Viesti Kirjoittaja HomerXVI »

Kuinkas se suodatin ja varsinkin sisäsuodtain pöllyyttelee sitä hiekkaa,vai tarkoititko sittenkin ulkosuodatinta?Wromakeissa ei ole isommissakaan kuin 2 loisteputkea mutta voi olla että saa tilauksesta toisen rungon.
Kimahri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kimahri »

Allas tuli :)
Pienoisen pettymyksen kuitenkin aiheutti mukana tullut suodatin, joka on alimitoitettu. Paketin mukaan riittää 250l altaalle ja tuo tilattu nyt kumminkin on 300l. Myös lämmitin olisi voinut olla kivasti yksi tehokas lämmitin, eikä kaksi tehottomampaa... :roll:

Itse allas näyttä hyvältä, saumat näyttäisi olevan ok, eikä valaisinkansikaan niin ruma ole mitä oletin. Valaisinkanteen laitoin heti foliot putkien yläpuolelle valoa heijastamaan. Saas nähdä miten toimivat.

Vieläkun saa alustan paikalleen ja altaan päälle, niin pääsee sisustuspuuhiin :D
128l seka-allas
3 koiraa
2 kissaa
suskoo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Mäkin ostin wromakin akvaarion ja tuo mukana tullut suodatin ei kyllä riitä 250 litrasenkaan suodattamiseen. Se ei kierrätä vettä kunnolla ja on aivan kuin tukossa välillä. Sylkee vettä rykäyksittäin ulos, mun on ainakin pakko kohta hommata uusi suodatin siihen. Oliko sullakin joku resun 700 se suodatin? Lämmitin kyllä on pelittänyt ihan hyvin. Mulle tuli mukana sellainen kuin resun sunlike 200. Miten sulle 2 tuli mukana? Jos se on tuollanen 200 niin kokeileppas laittaa niistä vain toinen, jotenkin uskon et sen kyl pitäs lämmittää 300 litranenkin. Mä pidän lämmön 26 asteessa koko ajan kalojen takia.
Kimahri
Starting Member
Starting Member

Suodatin on resun magi-1000 ja lämmittimet kumpainenkin resun sunlike 150.
Mukana tuli myös haavi, raappa, taustakuva, 2xaloituspaketti (sisälsi hiutaleruokaa, tablettiruokia, vedenparannusaine, kasviravinne), ohut solumuovi altaan alle.

Taitavat laittaa altaiden mukaan vähän mitä sattuun kamoja.

--------------------------

Mukana tuli myös yksi tyhjä laatikko. Yritänkin nyt kovasti tuumailla puuttuuko paketista jotain.
Viimeksi muokannut Kimahri, 13:22, 15.01.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
128l seka-allas
3 koiraa
2 kissaa
suskoo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja suskoo »

Mulle tuli nuo samat paitsi alotuspakkauksia oli yksi. Ei tullu muuta, tyhjä laatikko joutui varmaan vahingossa mukaan vain.
sourz
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sourz »

Kimahri kirjoitti:Pienoisen pettymyksen kuitenkin aiheutti mukana tullut suodatin, joka on alimitoitettu. Paketin mukaan riittää 250l altaalle ja tuo tilattu nyt kumminkin on 300l.
Se Resun Magi-1000 soveltuu kalajutun nettisivujen mukaan 90-360l altaisiin. Ja vaikka allasta myydään 300 litraisena ei sisätilavuus ole kuin n. 270l ja kun sisällä on hiekat ja koristeet vettä on ehkä vähän päälle 200l.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

sourz kirjoitti:Se Resun Magi-1000 soveltuu kalajutun nettisivujen mukaan 90-360l altaisiin. Ja vaikka allasta myydään 300 litraisena ei sisätilavuus ole kuin n. 270l ja kun sisällä on hiekat ja koristeet vettä on ehkä vähän päälle 200l.
Resun Magi-sarjan suodattimet soveltuu verkonpainoiksi, tms. yhtä tekniseen hommaan. Rassasin noita ihan työkseni ja sain "ilokseni" huomata että alle kuukauden käytön aikana (raskaasti kansoitetuissa myyntialtaissa) noin 90 % suodattimista menetti mystisesti tehoa tai yksinkertaisesti lakkasi pumppaamasta vettä. Ja kyllä, osaan avata roottoripesän ja putsata suodattimen oikein ;). Magit valitettavasti ovat melko murheenkryynejä, sinänsä ikävää että niissä olisi kyllä hinta enemmän kuin kohdallaan.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kimahri
Starting Member
Starting Member

Vesi ja hiekat tankissa. Hitto mikä peseminen siinä puhallushiekassa oli 8O
Ihan mukavasti tuo magi-1000 vettä pöllyttää, mutta aika äänekäs se on. Tuon magin omassa paketissa oli altaan koko 80-250l.
Ja asiasta aasinsiltaan. Kuin kauan ootte pitäneet allasta tyhjiltään, ennen kasvien istuttamista?
128l seka-allas
3 koiraa
2 kissaa
HomerXVI
Senior Member
Senior Member

Kasvien istutus riippuu miten meinaat altaan kypsyttää?

Onkos kellään himassa tollasta 720l kaarevalla lasilla olevaa Wromakkia kun on meinaan vissin markkinoiden isointa mallia? :roll:
-eimapa-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -eimapa- »

Hei!

Minua kiinnostaisi mistä täällä Oulun seudulla noita wromakeja voisi käydä katsomassa tai peräti ostaa? Entä Haaparanta? Onko siellä muuten akvaariot/tarvikkeet halvempia?
HomerXVI
Senior Member
Senior Member

Haaparannalla myydään Wromakkeja,Juwelia ja resun altaita mutta hinnoista en osaa sanoa muuta kuin joskus on hyviäkin tarjouksia.Kaloja sieltä ainakin kannattaa ostaa kun ovat osittain jopa puolet halvempia kuin suomessa ja itse ostin jokin aika sitten Pallotuliplekon 31e ja suomessa ilmeisesti n.60e luokkaa ja samalla kannattaa ostaa myös API merkkisiä vesitestejä ja varsinkin NO3,niin saa vähän laatua ja käytännöllisyyttä testaamiseen.
-eimapa-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -eimapa- »

Kiitos! Täytyypä käydä katsastamassa Haaparannan valikoimat ikeassa käydessä.
_Tuulik_
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja _Tuulik_ »

itselläni on wromakin altaita kolme kappaletta.
olen hyvinkin ollut tyytyväinen näihin. ovat hyvännäköisiä, toimivia, ja edullisia. =)
pienin 52 ltr on ihan sillä halvemmalla mustalla muovi kannella, isommat (375 ja 840 ltr) ovat pyökillä exclusive-kannella ja jalustalla.
noihin isoihin altaisiin saa kyllä toisetkin 2 loisteputkea, jos tuntuu ettei tuo 2 riitä. omissa ei ole kuin ne 2 per allas, pienempään laitoin heijastimet, isompaan en, ja näyttää kyllä olevan reilusti kirkas ilmankin.
375 altaassa mulla on se magi-1000 roskan kerääjänä, ja sit resunin ulkosuodatin. tuo magi kyl puhaltaa joo ylitehokkaasti. mutta niissähän tulee iso kasa putki mukana millä voi jakaa puhallusta ja kääntää eri suuntaan, niin sillä pitäisi kyllä saada liika kierto pois. =)
isompaan altaaseen minä otinkin sitten tuon fluvalin fx5:sen. ja pelaa kyllä hyvin!
840l kultakala-allas , 375l seka-allas , 52l pikkukalala, parta-agamia, harjasgekkoja, grammostola actaeon, grammostola rosea, Brachypelma smithi, kissoja, kaneja , syyrialaisia hamstereita, talvikoita, roboja, siperian maaoravia.
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Onko ihmisillä lisää kokemuksia Wromakista? Kiinnostaisi mm. tämä http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=84 Aquaelin samankokoiseen altaaseen verrattuna tuossa on nuo listat, jos haluaa kansilasit (ja tuo muistuttaa todella paljon mun ensimmäistä akvaariota, ellei sitten ole jopa saman valmistajan).
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Minulla on ollut Wromakin paketti (300L jalustoineen) Kalajutusta tilattuna muutaman kuukauden ajan. Akvaario tuli kotiin toimitettuna ja ehyenä perille ja on todellakin markkinoiden halvin. Akvaario on laadukas ja kaapisto samoin. Perusvalaisin peittää koko akvaarion, eivätkä kansilasit ole tarpeelliset. Valaisinteho riittää, kun tilaa reflektorit. Kasveja saa karsia viikottain reilulla kädellä. Lämmitin toimii. Resun Magi 1000-suodatin on heikkolaatuinen, eikä riittävä tähän kokoon, mutta se ei muuta hinta/laatu-suhdetta paketin suhteen mihinkään päin. Tuo suodatin tukkeutuu muutamassa päivässä, ulostuloputki meni poikki ja lopulta napsahti akseli. Minulla on nykyisin suodattimena itse valmistettu mobiili mattosuodatin Eheim Aquaball 1212 Powerheadillä sekä Eheim Aquaball 2212 "roskankerääjänä". Kalat viihtyvät. Lehtikalat, rusokirjoahvenet, taistelukalat ja kuparimonnit kutevat jatkuvasti. Partamonnit taas eivät tunnu sekstaavan. Kalakuolemia ei ole ollut ja vesi on kirkas. Eli osta ihmeessä Kalajutusta se akvaariopaketti, mutta tilaa kaikki muu vaikka Aquaristikshopista.
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Mulla ei ole tarvetta muulle kuin altaalle, tekniikka löytyy muuten ja valaisin on toivottavasti tulossa Saksasta. Kalajutun nettisivuilla ei mainita, että tuon kokoinen allas kuljetetaan kotiin, isommat kyllä, mutta eiköhän tuokin ole vain neuvottelukysymys. Pitää harkita vakavasti.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Camron
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Camron »

Mulla on ollut nyt wromakin 167 litrainen akvaario kohta kaksi vuotta. Olen ollut ihan tyytyväinen, siisti ulkoasu ja oli edullinen verrattuna muihin tuolla Haaparannalla.Tuo valaisinkansi on vähän vaikea kun ei ole johdoille sinänsä paikkoja, mutta onhan siinä nuo ruokinta-aukot kansineen. Mielestäni hinta ja laatu ovat kohdillaan, eli on ostamisen arvoinen. Ainakin mulla tuo valaistus 2x18w ei ole mikään ihme, mutta se taitaa olla sama juttu vähän kaikissa muissakin. Jalusta tehtiin tuohon itse, kun ei viitsinyt alkaa maksamaan n. +100 euroa siitä. Mutta..suosittelen.
Harrastus tauolla
Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Mulla on resun-700 suodatin, enkä oo kyllä huomannu mitään ongelmia. Tosin mulla se on 140 litraisessa pytyssä.. Ei pöllytä hiekkaa... Oon ollut tyytyväinen siihen.. Se on nyt pulputtanut tuolla arviolta kuukauden, ja hyvin on toiminut. Toivottavasti toimii jatkossakin.. :)
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
Luumunkukka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Luumunkukka »

Entäs ne pienet Aqua kids tai teenage mallit rapulaksi? esim (panorama 26l tai 41l)
Onko sellaisista pienistä kokemusta? Onko taustakuva kiinni vai voiko sitä itse muuttaa?
Juwel 60: 53 l
4 iki-ihanaa kääpiöhamsteria, sekä 1 syrkkipoju ja havannankoira
ruusunen77
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ruusunen77 »

Hei, onko kellään tietoa myykö Helsingissä joku liike näitä akvaarioita? Olisin kiinnostunut tuosta 350 litran kulma-akvaariosta, mutta hiukan epäilyttää tilata kun ei ole nähnyt "livenä" Entäs tuo valotilanne, onko siinä kannessa yhtään lisäpaikkoja valoille? Olisin ostamassa tätä merivesiakvaarioksi, joten valoa tarvitaan aika paljon.
Milsku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Nyt tulee vähän hassu kysymys. Taitaa sisäinen blondini olla päässyt valloilleen.. [:I]
Mutta en ymmärrä miten nuo taustat asennetaan altaaseen jossa on poikkituet?
Koitin etsiä netistä tietoa, (onko esim se 150X50 cm 2 osassa) mutta en löytänyt..
Vai onko ne niin joustavia, että ne voi ujutaa sinne? Kokemuksia/tieoa?
Nano Riutta <3
Koss
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Koss »

Keskituet irroitetaan tai tausta paloitellaan sopivan kokoiseksi. Harva tausta taipuu niin paljoa, että ilman aiempia toimenpiteitä saa asennettua altaaseen.
Milsku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Soitin tuonna kalajuttuun ja siellä sanotin ihan samaa.. Jääköhän siitä kauhee jälki jos sen pistää pariin osaan.. :frown:
Nano Riutta <3
Koss
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Koss »

Siistin jäljen saa aikaiseksi kun käyttää oikeanlaisia välineita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”