Hiljainen ilmapumppu
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Hiljainen ilmapumppu
Mulla on Tetra Whisper 2000 isän vanha tyyliin 10v vanha ja hyvin toimii ja TOSI hiljanen harmi vaan ettei kaupoissa myydä enään tänään tilaan Tetratec APS 50 jos on kova ääni nii pyyhettä ympärille
.

40+84+20 

Minun akvaani ilmoja päästelee
Rena air 100. Olen ollut tyytyväinen. On tarpeeksi hiljainen sopivan näköinen pikku mötikkä ilman, että olisi tarvinnut tehdä mitään pyyhevirityksiä. Tehoahan siinä ei riitä kahteen "koristukseen" mutta yhteen ihan sopivasti.

Kaikkea sitä jaksaa ihmetellä kun oikeen päätänsä vaivaa. =D
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TUNNUKSENI SAA POISTAA!
- Viesti:
Eikös noita Mouseja ole kolmea mallia, onko jollain sitä pienintä muistaakseni M101.
Onkos se hiljainen? (M101)
Onkos se hiljainen? (M101)

TUNNUKSENI VOI POISTAA TIEDOKSI MODEILLE!!
Vaahdottimen ilmakuplat pitää kovempaa ääntä kuin keskikokoinen mouse. Poweria löytyy mutta ei kuitenkaan hintaa eikä ääntä.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: JAS
Sain tänään tilaamani tavarat mukaanlukien tetratech aps 50 on TOSI hiljanen ja siin pumpun mukana tuli semmonen venttiili josta voi säätä paljon ilmaa menee!
.Kannattaa hannkia toi pumppu.

40+84+20 

-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: TUNNUKSENI SAA POISTAA!
- Viesti:
Tuli ostettua tommonen MOUSE 102 ja ei pidä yhtään meteliä. 

TUNNUKSENI VOI POISTAA TIEDOKSI MODEILLE!!
Ostin tuollaisen niin sanotusti kunnollisen ilmapumpun mallilltaan Schwarzer Precision SP 402 SLR. Ajattelin, että saman tien kunnollinen sitten.
Pakkasin sen juuri pakettiin ja takaisin kauppaan lähtee. Pitää ääntä enemmän kuin rikkinäinen jääkaappi. Tasaista surinaa eli ei se rikki ole mutta liian äänekäs minun makuuni.
Taidan seuraavaksi kuitenkin kokeilla onneani ja jotain muovista halpaa pienitehoista pumppua. Ehkäpä pienempi teho tarkoittaa pienempää ääntä.
Pakkasin sen juuri pakettiin ja takaisin kauppaan lähtee. Pitää ääntä enemmän kuin rikkinäinen jääkaappi. Tasaista surinaa eli ei se rikki ole mutta liian äänekäs minun makuuni.
Taidan seuraavaksi kuitenkin kokeilla onneani ja jotain muovista halpaa pienitehoista pumppua. Ehkäpä pienempi teho tarkoittaa pienempää ääntä.
Itse luin jostain vinkkinä että kannattaa ostaa isompitehoinen jota voi säätää. Kun tehot pitää minimissään niin olisi hiljaisempi.mku kirjoitti:Ostin tuollaisen niin sanotusti kunnollisen ilmapumpun mallilltaan Schwarzer Precision SP 402 SLR. Ajattelin, että saman tien kunnollinen sitten.
Minulla oli käytössä Eheim Air Pump 400 jota pidin minimi teholla ja se on kyllä mielestäni täysin hiljainen.
240 l riutta, joulukuusta 2014 alkaen
No tämä on 350 l/minuutissa pumppaava, jota pidin pienimmällä asennolla. Ääntä lähti silti. Iso osa siitä tuntuu tulevan ilman imuaukosta, joka on ihan esillä.
Täällä on joku random-hiiripumppu, jonka nakkasin aika reippaan kokoisen levykotelon sisään ja tungin pumpulia täyteen. Pitää jotakuinkin yhtä paljon ääntä kuin ulkosuodatin, eli vähän. Ei tunnu lämpenevän mitenkään ihmeesti. Nykyään se tosin on harvemmin päälläkään.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Varmaan kannattaa pitää minimillä, ettei vedet tuu ulos altaasta, 21000l/h on aika hyvä teho sentäänmku kirjoitti:No tämä on 350 l/minuutissa pumppaava, jota pidin pienimmällä asennolla.

Varsin totta! Mutta ei se ihan noin tehokas sittenkään ollut.
-
- Junior Member
Sinitarrajalat, toimi ainakin vuonna kirves, jolloin oli sellainen harmaja möykky, jonka merkistä ei mitään muistikuvaa. Laite oli pään vieressä nukkuessa, max. 2m,ä.
Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mä ostin sit Zolux Cinella -leppäkerttuilmapumpun. Leppiksen teho on 0,75 L/min ja se piisaa hyvin kolmen 40-litraisen taistolan pillisuodattimille. Leppis vaan pitää sen verran kovaa mökää, että jouduin laittamaan sen lipaston laatikkoon, mikä vaimentaa kovasti ääntä. Lienee turvallista pitää sitä pikkuisen raollaan olevassa laatikossa? Pumppu ei edes kuumene yhtään, kuten jotkut muut ilmapumput. Mua edelleenkin kuitenkin kiinnostaa, jos jossain olisi myynnissä vanhoja Whisper-pumppuja, 100 ja 200 löytyy täältä, mutta ne jäivät hieman työttömiksi nyt, kun tuli toi leppis ja sitten Elite 799 jouti korvaavaan Whisperit.
Akvarismia 1992-2014
Mulla on tuo eheim air pump 100. Se on ollut hyvä ja melko hiljainen, mutta diffuusorikivi itse meinaa surluttaa kovaan ääneen että pitää löytyää joku toinen vaihtoehto siihen...
Mikäs tilanne mahtaa tällä hetkellä markkinoilla olevilla pumpuilla olla? Moni ketjussa mainituista on edelleen markkinoilla mutta onko jokin niistä edelleen käytössä ja pysyy hiljaisena vielä vuosien päästäkin?
Eiköhän noi Mouset taida olla nimensä mukaisesti edelleenkin markkinoiden hiljaisimpia. Eikä todellakaan hinnalla pilattuja.