Meriakvaarion tekniikan valitseminen

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vkataja
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Meriakvaarion tekniikan valitseminen

Viesti Kirjoittaja vkataja »

Terve!

Olen siis uusi foorumilainen ja kovasti kiinnostas meriakvaarion tulille laittaminen. Olen siis ajatellut pystyttää noin 250litrasen akvaarion, jossa olisi ala-allas, mutta mutta en oikein ole selvillä noista tekniikoista. Eli siis minkälaista/tehosta kiertopumppua suosittelisitte? Vaahdottaja.. niitäkin on joka sormelle omansa? Virtauspumput.. aina vaan lisääntyy vaihtoehdot?(2 matala tehoisempaa vai 1 suuri tehoinen?). Sitten vielä lamput?

Onko siis jossain netin syövereissä lista mitä kaikkea tekniikka todenteolla tarvitsen? Ja miten mikäkin olisi hyvä siejoitella.

Olen siis lukenut tämän foorumin viestit läpi useaan otteeseen, mutta tuppaa menemään pää iha pyörälle.

Olisin erittäin kiitollinen jos joku todella avulias ihminen voisi koota minulle jonkin esimerkki paketin! Valmiita paketteja katellut, mutta kun tykkää sormilla räpläillä niin haluaisi tehdä kaiken iha ihte :)

Kiitos kovasti ja vielä enemmän anteeksi kaikille vastanneille, jotka jaksoivat vastailla kysymyksiin, joihin ovat vastanneet varmaan jo tuhansia kertoja!
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Re: Meriakvaarion tekniikan valitseminen

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Vakiovastaus heti kärkeen.
Eli mistäs päin olet? Mikäli täällä nurkilla liikut niin lupaan laittaa kaffet ja ainakin yrittää vastata kaikkiin kysymyksiin. Tietenkään en osaa absoluuttisia totuuksia antaa. Kuitenkin tässä hiukan tullut näppituntumaa tuon oman 225 litraisen kanssa pelatessa.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
cmmd
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cmmd »

Eikös tuo Gorkin projekti ole aika identtinen? give or take 50litres...

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&t=162345

Pitäis olla kyllä tällä laudalla, tai ainakin merivesipuolella, pakollista ilmoittaa asuinpaikkakunta
vkataja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja vkataja »

Nii joo unohtu mainita, että riihimäki on paikkakunta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”