Vaihdoin siis vettä, ja päätin puhdistaa suodattimet yms. hanan alla. Otin lämmittimen pois vedestä, ja hetken kuluttua haistoin palaneen käryä. Katsoin vieressäni olevaa lukulamppua, se ei kärissyt. Sitten huomasin, että lämmitin, joka oli pöydällä, oli seinässä ja siinä paloi punainen valo. Sen pinta oli aikas kuuma, kun vetäisin johdon seinästä. Uskaltaako tuota enää laittaa akvaarioon, vai tuleeko kalasoppaa?
Akvaario on siis Juwel 120l, lämmitin siinä mukana tullut. Takuuta on vielä varmaan jäljellä, kun viime keväänä ostin akvaarion.
Hätätilanne - lämmitin
Valvoja: Moderaattorit
-
Innocentti
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
-
iomeron
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Re: Hätätilanne - lämmitin
Sinähän voisit kokeilla vaikkapa ämpärissä, toimiiko termostaatti vielä.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Käry johtuu siitä, että lämmittimen pinnalle tarttuneet levät yms palavat. Lämppärin pinta kuumenee aika helpsti 60-80 asteiseksi kuivilla ollessaan. Itse lämmitysvastus on tuskin ottanut vahinkoa noin lyhyessä ajassa. Kaikesta huolimatta, maalaisjärki käyttöön ja testaamaan lämppäriä turvallisesti ämpärissä! Ensin pistät sellaisenaa, sitten aseta lämpö vaikka 30-asteiseksi ja lopuksi tiputa 22-asteeseen. Jos lämmitin lämmittää koko ohjelman läpi kunnialla, voi sitä käyttää akvaariossa. Jos vastus on rikki, ämpärin vesi on kohta 40-asteista. Sitten uuden ostoon.
edit: Miksiköhän sivu ei (tyypilliseen tapaansa) ilmoittanut että iomeron kerkesi vastata kun olin kirjoittamassa viestiä.. noh, olkoon. Hyviä ohjeita molemmilta!
edit: Miksiköhän sivu ei (tyypilliseen tapaansa) ilmoittanut että iomeron kerkesi vastata kun olin kirjoittamassa viestiä.. noh, olkoon. Hyviä ohjeita molemmilta!
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
Innocentti
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Kiitos avusta.