Näkinruoho
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
Näkinruoho
Kíinnostas tietää että mistä päin maailmaa tämä kasvi on lähtösin? 

Re: Näkinruoho
Riippuu mitä näkinruohoista tarkoitat? Taitaa suomessakin kasvaa kolmea lajia. Kuukkeliin sana Najas ja löytyy jotain nopeastikin.
-
- Elite Member
Tästä näkinruohosta semmonen juttu etä tarviiko pohjalannotetta vai pärjääkö ihan nesteillä pelkästään ja onko mitenkä nopea kasvunen? 

^ Näkinruoho (Najas Conferta) ei pahemmin tee juuria vaan lähinnä kelluu altaassa. Se kasvaa viihtyessään tosi nopeasti eikä tarvitse muuta kuin nestemäistä lannoitetta. Se on minusta erittäin kaunis kasvi. Tästä tulikin mieleen, että pitää mennä tästä taas laittamaan näkinruohomyynti-ilmo... ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Member
Eli se siis kasvaa myös kelluskasvinakii?
Mulla ainakin tekee jokin Najas-laji ihan hyvä juuret. Voi käyttää sekä kelluskasvina että pohjaan istutettuna.
Lehtonen S & Falck D (2011) Watery varieties: aquarium plant diversity from aesthetic, commercial, and systematic perspectives.
M: Samuli Lehtosen vesimiekkaväitöskirjoja. - kysy YV:llä.
Echinodorus-nimiartikkeli ilm. Akvaristissa 1/2008.
M: Samuli Lehtosen vesimiekkaväitöskirjoja. - kysy YV:llä.
Echinodorus-nimiartikkeli ilm. Akvaristissa 1/2008.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Hieno kasvi esim. rapulaan! Mullakin teki Ada Aquasoiliin ainakin tosi pitkät juuret!
-
- Elite Member
KAsvaako tuo näkinruoho sitten miten korkeaksi, tai kysytäämpä tälleen että kasvakko tuo samalla tavalla kun vaikka vedensuosikki?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Riippuu varmaan valosta ja lannotteista. Mulla rapuloissa kasvaa hillitysti, kauniina "pikku palmuina" ,niihin en laita niin paljon aineita.
Mutta olen myös kuullut, että kasvaa hullunlailla kuin rikkaruoho, jos olosuhteet on sellaiset!
Mutta olen myös kuullut, että kasvaa hullunlailla kuin rikkaruoho, jos olosuhteet on sellaiset!
-
- Elite Member
NO saa nyt nähdä mimmoseks kasvaa tuolla 40L akvaariossa, vielä ei ole kasvanu milliikää.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Onko yleinen kasvi? En ole nähnyt paljon myytävänä tätä kasvia. Kivannäköinen kasvi. Olisi ihan mukava lisä akvaarioon.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Huutonetissä on aina välillä ja tännekin alkanut ilmestyä.Kantsii seurailla myynti palstaa
.
Mulla nuo pysyy hiekassa,jos on iso kerros hiekkaa,muuten lilluvat pinnalla muiden pintakasvien kera.

Mulla nuo pysyy hiekassa,jos on iso kerros hiekkaa,muuten lilluvat pinnalla muiden pintakasvien kera.