Takaseinän peittokasvi

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sfinksi+
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Takaseinän peittokasvi

Viesti Kirjoittaja sfinksi+ »

Altaassa rumia CO2-lannottimia jotka olis kiva saada piiloon jollain. Korkeus 50 cm ja vesi on aika virtaavaa.

Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
thestig
Starting Member
Starting Member

Re: Takaseinän peittokasvi

Viesti Kirjoittaja thestig »

Vallisneriaa, tiikeriä ja jättiä tai kierteistä, ainut huono puoli voi olla se et ne tuppaa virrassa taipuun "poikittain" :mrgreen:
Ja onhan noita joku iso miekkakasvikin peittää ihan mukavasti, itellä ainakin ulkosuotimen imun ja lämppärin, mitä nyt halus niin kovasti ulos akvaariosta :twisted:
I am the last person you want to know...
mc82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Vedensuosikki myös kasvaa melkoiseksi pehkoksi taka-alalla (ainakin meillä), joten sitä voisin suositella peittokasviksi. Vallisneria käy varmaan myös, varsinkin, jos altaassa vesi on keskikovaa tai pH yli 7. Mites vesisaniainen? Kasvaa isoksi ja samalla on hyvä ravinnesyöppö :D
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

vesi on keskikovaa tai pH yli 7
Vallulle ei tuon phn tarvii välttämättä olla yli 7 tai veden keskikovaa, kyllä miula ainakii rehottaa tuolla akvaariossa vaikka ph on alle 7 ja vesi pehmeää. :mrgreen:
mc82
Senior Member
Senior Member

^ 8-) No juu, meilläkin "oikeaoppisesti" vallua hieman happamassa ja pehmeässä vedessä - ja hyvin tuo näyttää viihtyvän :mrgreen: Ravinteita ei ole tarvinnut lisätä, ilmeisesti pallonp**ka riittää mainiosti ravinnoksi :P Mutta jos ollaa IHAN oikeaoppisia, niin vallu viihtyy keskikovassa-kovassa, jopa murtovedessä, kalkkipitoisessa maaperässä.

Viilataan pilkkuja 8-)
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Entäpä miten intianvesitähdikki kestää virtausta, jos sen laittaa peittokasviksi suodattimen eteen? Tuo kasvaa aika julmettua vauhtia minulla. :D
sanna14
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sanna14 »

Siaminvesitähdikin nimellä ostin, kasvaa kovaa vauhtia ja peittää hyvin. Ei niin hentoinen kuin tavis intianvesitähdikki. Jos olet vantaalta päin nii mulla tota riittää sullekin muutama varsi.
450L 250l 200Lx2 180l 100lx3 75l Altaita ei ole koskaan liikaa....eikä kasveja
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Ei tuo minun intianvesitähdikki kyllä mitenkään hentoiselta vaikuta :O siinä on tosi kovat lehdet, juuria kasvaa hiekankin yläpuolella, ovat tosi vahvoja, uusia varsia puskee vanhojen varsista jo hirveää kyytiä ja mielestäni hiekan seastakin on tullut uusia varsia, ovat ainakin 5 cm pitkiä jo nekin, vaikka kasvi on ollut minulla vasta reilun viikon.
sfinksi+
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja sfinksi+ »

siinä on jo monta vaihtoehtoa, kiitos!
mc82
Senior Member
Senior Member

thank kirjoitti:Ei tuo minun intianvesitähdikki kyllä mitenkään hentoiselta vaikuta :O siinä on tosi kovat lehdet, juuria kasvaa hiekankin yläpuolella, ovat tosi vahvoja, uusia varsia puskee vanhojen varsista jo hirveää kyytiä ja mielestäni hiekan seastakin on tullut uusia varsia, ovat ainakin 5 cm pitkiä jo nekin, vaikka kasvi on ollut minulla vasta reilun viikon.
Mulle jäi intianvesitähdikistä ikävä maku suuhun :? Kasvoi kyllä ihan huippunopeaan, mutta jostain vesiarvoista otti nokkiinsa, koska lehdet reikiintyivät/muuttuivat läpikuultaviksi. Tihennetty vedenvaihto ei meillä korjannut tilannetta ja vesitähdikki löysi tiensä bioroskiin - enää en vesitähdikkejä ota, jos vastaavaa odotettavissa "vaativammilta" tähdikeiltä :o

Okei, no mikään viherpeukalo en tod. ole, kuten voikin jo huomata :roll: Sen sijaan meillä "hankala" karkeaviuhkalehti voi oikein hyvin ja helppo vedensuosikki on kuin unelma...
450 l Etelä-Amerikkaa:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”