Takaseinän peittokasvi
Valvoja: Moderaattorit
Takaseinän peittokasvi
Altaassa rumia CO2-lannottimia jotka olis kiva saada piiloon jollain. Korkeus 50 cm ja vesi on aika virtaavaa.
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet.
-Ylläpito
Re: Takaseinän peittokasvi
Vallisneriaa, tiikeriä ja jättiä tai kierteistä, ainut huono puoli voi olla se et ne tuppaa virrassa taipuun "poikittain"
Ja onhan noita joku iso miekkakasvikin peittää ihan mukavasti, itellä ainakin ulkosuotimen imun ja lämppärin, mitä nyt halus niin kovasti ulos akvaariosta

Ja onhan noita joku iso miekkakasvikin peittää ihan mukavasti, itellä ainakin ulkosuotimen imun ja lämppärin, mitä nyt halus niin kovasti ulos akvaariosta

I am the last person you want to know...
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Vedensuosikki myös kasvaa melkoiseksi pehkoksi taka-alalla (ainakin meillä), joten sitä voisin suositella peittokasviksi. Vallisneria käy varmaan myös, varsinkin, jos altaassa vesi on keskikovaa tai pH yli 7. Mites vesisaniainen? Kasvaa isoksi ja samalla on hyvä ravinnesyöppö 

450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
-
- Elite Member
Vallulle ei tuon phn tarvii välttämättä olla yli 7 tai veden keskikovaa, kyllä miula ainakii rehottaa tuolla akvaariossa vaikka ph on alle 7 ja vesi pehmeää.vesi on keskikovaa tai pH yli 7

-
- Senior Member
^
No juu, meilläkin "oikeaoppisesti" vallua hieman happamassa ja pehmeässä vedessä - ja hyvin tuo näyttää viihtyvän
Ravinteita ei ole tarvinnut lisätä, ilmeisesti pallonp**ka riittää mainiosti ravinnoksi
Mutta jos ollaa IHAN oikeaoppisia, niin vallu viihtyy keskikovassa-kovassa, jopa murtovedessä, kalkkipitoisessa maaperässä.
Viilataan pilkkuja

Viilataan pilkkuja

450 l Etelä-Amerikkaa:
-
- Advanced Member
Entäpä miten intianvesitähdikki kestää virtausta, jos sen laittaa peittokasviksi suodattimen eteen? Tuo kasvaa aika julmettua vauhtia minulla. 

Siaminvesitähdikin nimellä ostin, kasvaa kovaa vauhtia ja peittää hyvin. Ei niin hentoinen kuin tavis intianvesitähdikki. Jos olet vantaalta päin nii mulla tota riittää sullekin muutama varsi.
450L 250l 200Lx2 180l 100lx3 75l Altaita ei ole koskaan liikaa....eikä kasveja
-
- Advanced Member
Ei tuo minun intianvesitähdikki kyllä mitenkään hentoiselta vaikuta :O siinä on tosi kovat lehdet, juuria kasvaa hiekankin yläpuolella, ovat tosi vahvoja, uusia varsia puskee vanhojen varsista jo hirveää kyytiä ja mielestäni hiekan seastakin on tullut uusia varsia, ovat ainakin 5 cm pitkiä jo nekin, vaikka kasvi on ollut minulla vasta reilun viikon.
siinä on jo monta vaihtoehtoa, kiitos!
-
- Senior Member
Mulle jäi intianvesitähdikistä ikävä maku suuhunthank kirjoitti:Ei tuo minun intianvesitähdikki kyllä mitenkään hentoiselta vaikuta :O siinä on tosi kovat lehdet, juuria kasvaa hiekankin yläpuolella, ovat tosi vahvoja, uusia varsia puskee vanhojen varsista jo hirveää kyytiä ja mielestäni hiekan seastakin on tullut uusia varsia, ovat ainakin 5 cm pitkiä jo nekin, vaikka kasvi on ollut minulla vasta reilun viikon.

Okei, no mikään viherpeukalo en tod. ole, kuten voikin jo huomata

450 l Etelä-Amerikkaa: