kesäkalat
Valvoja: Moderaattorit
kesäkalat
Minulla on kotona noin 280 litran merivesipannu porisemassa kaikkine härpattimineen Kirkkonummen alueella. Tämä lasinen pannu on porissut olohuoneen nurkassa kohta 4 vuotta ja olen kokenut hyviä ja huonoja aikoja sen kanssa. Talvella oltiin aika heikossa hapessa, mutta nyt kevään mittaan asiat pikkuhiljaa alkaa asettumaan kohdalleen tuossa pienessä suljetussa ekoyhteisössä. Onnistuneiden ponnistelujen jälkeen yleensä on tarkoitus itseään palkita ja ajatuksena on viettää kesällä aikaa muualla kuin akvaarion ympärillä. Tästä syystä olen kesällä juhannuksen aikoihin lähdössä kuukauden kestävälle turneelle. Tietäisikö kukaan hoitajaa akvaariolle tai olisiko joku kiinnostunut ottamaan vastaan kesätöitä. (palkka tietenkin maksetaan työstä), tai tapaa saada allas hoidettua noinkin pitkän ajan ilman ihmishoitajaa?
Nimim. Onko kohtaloni, että joudun myymään kaiken elävän pois ennen lomakautta?
Nimim. Onko kohtaloni, että joudun myymään kaiken elävän pois ennen lomakautta?
Kiitos
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: kesäkalat
- Vedenvaihto juuri ennen reissua.
Iso ruokinta-automaatti.
Automaattinen korvausveden lisäys + iso vesisaavi (+ magneettinen kytkin ro-laitteelle).
Balling-liuosta tarpeeksi iso määrä.
Termostaatteihin kytketyt jäähdytysmekanismit / valojen sammuminen.
Sitten koodaat tietokoneeseen anturit, joiden arvot pystyt tarkistamaan netistä matkan aikana (pH, suola, lämpötila jne)
Lisäksi joku käymään 1-2vko välein tarkistamassa, että homma pelaa.

-
- Senior Member
- Viesti:
En tiennytkään. Varmaan paras vaihtoehto!hx kirjoitti:Kimi tekee tota ihan duunikseen?
-
- Senior Member
- Viesti:
Yleisöakvaariot on eri asia kuin lomahoitoakvaariot. Toisen on rakentanut todnäk itse. Toinen voi olla ties minkälainen kyhäelmä, eikä jälkimmäisestä kehtaa pyytää oikeaa hintaa.
-
- Kim Söderberg
- Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
- Viesti:
Jos ei lähitienoolta löydy apua niin soita nolla neljä nolla 547 2427
Kimi / Siniriutta
Kimi / Siniriutta