Aksolotlista tietopakettia kaivataan

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Halla76
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Aksolotlista tietopakettia kaivataan

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Kukkiis kirjoitti:Onnea uudesta ihanasta aksosta! :) Itselläni noita oli 3 kpl, ja joo, äkkiä ne kasvata ja allas käy pieneksi ;) Itse luovuis muutto syistä. Näin jälkeenpäin harmittaa kyllä ihan sikana, että menin hölmö luopumaan niistä! :/
Minä taas olen hyvin onnellinen kun sain ne. Hyvin voivat. Akvaario sais olla kyllä isompi.
317l vettä
fix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja fix »

Jep tässä elellää nyt ja tutkaillaa innolla uutta tapausta. Tutustellaa kaikes rauhas. Sen verran aattelin et käy ikäväksi sillä siellä olo niin heitin pari sukarapua seuraksi, joko levä- tai viher. Ainaki toistaiseksi on menny hyvin. Tänään ruokin Ruususta toista kertaa ja aika hauska seurailla sen syömäpuuhia. Ensin kokeilin pinseteillä, mut se raukka ui karkuun minkä ehti. Sillä lailla menin hätyyttelee :?
Lopulta iskin sille ruuan lasin pohjalle, ja lasin altaaseen. Sinne se meni nikotellen syömään ruokansa. Pari survaria se jätti jälkeensä rapusille, jotka vilahtaen sen hakivat kun toinen selkänsä käänsi pois ruualta. Seuraillaan miltä tuollainen yhteiselo nyt näyttäis. Vaikka sanotaankin ettei saisi sekoittaa keskenään.
Suurin ongelma edelleenkin tuntuu olevan se vesi. En vain taho saaha millään sitä alle 22 asteen :x Pitää varmaan käydä ostaas vielä enemmän ja vielä paksumpia kylmäkalleja, josko ne helpottas yhtään enempää tilannetta.
Halla76
Member
Member

Meillä vesi pysyy hyvin kylmänä. Altaaseen ei paista aurinko ja lamppu on päällä 10h. Lampussa vain 1 putki. Sukaravut onkin suurta herkkua.
317l vettä
fix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja fix »

Meil ei pysy. On talon pimein nurkka akvalla, ja vain yksi loisteputki päällä hmmm varmaa tuota 10h myöski. Mut jospa tuo sitte kuitenki huonelämpötila on todella korkea. Ei auta ko oottaa et syksy tulee ja näkee miten onnistuu sillo.
Onko muute mitää havaintoo mikä on syynä kidusten värin vaihtoon? Ne on välil kirkkaan punaset ja välil ihan hailakat. No siinäpä on sille sit elävää ravintoa tarjolla. Varsinki jos alkavat poikimaan :)
Halla76
Member
Member

Kidusten väriä kannattaa seurata, jos muuttuu kokonaan hailakaksi on akso kipeä. Onko sinulla tarpeeksi hyvä suodatus akvassa? Virtaus saa olla vain veden pinnalla. Eli kaikki huodattimet säädetään virtaamaan pinnan mukaisesti. Esim mulla on ulkosuodattimen ulostuloputki ihan pinnan tuntumassa sekä sisäsuodatin osoittaa pintaa. Liian suuri virtaus sairastuttaa akson. Entä kasvillisuus? Yleensä kiduksiin vaikuttaa hapenpuute.
317l vettä
suhveli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja suhveli »

Olen viellä alotteleva akso harrastaja, akvaario olojen suhteen olen saanut hyviä ohjeita eikä ole löytynyt ristiriitoja muusta kuin pohjan materiaalista (itse päädyin suuri kokoiseen soraan). Ruokinnassa on tullut esiin paljon erimielisyyksiä, joten osaako kukaan sanoa kuinka paljon kerrallaan aksolle voi antaa ruokaa, tuntuu uppoavan miltei isompi kasa sirkkaa/ jouhomatoja kuin itse otus on.. Sain ilmeisesti virheellistä tietoa kun sanottiin että, voi antaa jokatoinenpäivä isomman satsin ja välipäivinä taas pari pikkuista matoa.. Eli kysyn siis, olisiko parempi antaa pelkästää jokatoinenpäivä niin paljon kun uppoaa ja olla ns. välipäivinä antamatta mitään?

Liitin viellä pari kuvaa veijaristani. :D
Liitteet
akkk.jpg
akkk.jpg (34.61 KiB) Katsottu 353 kertaa
aakso.jpg
aakso.jpg (31.69 KiB) Katsottu 353 kertaa
60L -kiilojen poikasille, 150L -monnisten poikasille, 540L -seurala, 2 seropi koiraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”