Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
kwaak
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja kwaak »

Tein itselleni akvaario blogin josta kaikki voivat kohta lukea - hope so :D
98 L "Hei muru takki auki, täältä tulee hauki - joka susta tykkää"
AQUAJapan
Member
Member

Viesti Kirjoittaja AQUAJapan »

kala_fani kirjoitti:
thank kirjoitti:Sitä minäkin mietin. Täytyy varmaan odotella kunnes akvaariokeskukseen tulisi niitä, se ainakin on kuulemani mukaan luotettava kauppa.
Tampereen akvaariokala ja viherkala ovat myös luotettavia omien kokemusten pohjalta.
Molemmat ovat ehdottomasti! Viherkalasta saattaa aina joskus löytää erikoisuuksia. Tampereen akvaariokalasta kannattaa ostaa kasveja...
+kalanen_97+
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja +kalanen_97+ »

Kysymysleikki 3 suljettiin :(
No, mutta onneksi on kysymysleikki 2 :D
Uudet kasvit kasvaa kovaa vauhtia ja partamonni sai nimen: Mörkö Nuu-Nuu Von Parta.
Että sellasta... Ja sain uuden muistikortin kameraan!
Saatoin vastata väärin, huomauttakaa. Aina. Jookos?
Kukkiis
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Kukkiis »

Kauhulla odottelen viikon päästä olevaa muuttoa ja tuon akvaarion muuttamista.. huoh mikä homma siinä taas onkaan!
330L, 140L, 90L, 16L
TheSiren
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja TheSiren »

Onkohan partamonnini kitukasvuinen kun näyttää että se ei olisi kasvanut vuoden aikana yhtään.
AQUAJapan
Member
Member

Istun, katson ikkunasta kuinka kristallinkirkkaat sadepisarat putoilevat maahan. Ajattelen akvaarioita, täydellistä, seesteistä kasviakvaariota, jossa majesteettisen rauhallisesti lipuu ryhmä kiekkokaloja. Suljen silmäni, ja nenäni aistii, pimenevän juhannus-illan taianomaisen tuoksun...
+kalanen_97+
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja +kalanen_97+ »

eusteralisapisto kirjoitti:Istun, katson ikkunasta kuinka kristallinkirkkaat sadepisarat putoilevat maahan. Ajattelen akvaarioita, täydellistä, seesteistä kasviakvaariota, jossa majesteettisen rauhallisesti lipuu ryhmä kiekkokaloja. Suljen silmäni, ja nenäni aistii, pimenevän juhannus-illan taianomaisen tuoksun...
Ihanan runollista <3
Saatoin vastata väärin, huomauttakaa. Aina. Jookos?
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Varsin synkät mietteet. Maanantaista asti olen potenut aivan järkyttävää hammassärkyä, mihin ei lääkkeet auta. Hammaslääkärissä olen käynyt, kolme kertaa tämän takia, lääkäri on jotain yrittänyt tehdä, mutta kivut vain jatkuvat. Olen valvonut yöt ja maannut sängyllä jääpalapussi naamalla. Alkaa pikkuhiljaa huumori loppumaan tässä, töistä olen ollut nyt tämän vuoksi pois kaksi päivää, varmaan työkaverit uskookin äkilliseen juhannuksen aikaiseen hammassärkyyn.. Akvaariot, koira, kaikki jää hoitamatta, mies joutuu koirasta huolehtimaan, minä en ole siivonnut yli viikkoon akvaarioita.. Ei vain kivulta pysty, tänään pakottaudun sen tekemään muutaman buranan voimin.
AQUAJapan
Member
Member

Minun mietteeni ovat sangen tympääntyneet. En osaa päättää mitään ja akvaarioharrastuskin junnaa paikallaan...huokaus... :(
TheSiren
Senior Member
Senior Member

Piia85 kirjoitti:Varsin synkät mietteet. Maanantaista asti olen potenut aivan järkyttävää hammassärkyä, mihin ei lääkkeet auta. Hammaslääkärissä olen käynyt, kolme kertaa tämän takia, lääkäri on jotain yrittänyt tehdä, mutta kivut vain jatkuvat. Olen valvonut yöt ja maannut sängyllä jääpalapussi naamalla. Alkaa pikkuhiljaa huumori loppumaan tässä, töistä olen ollut nyt tämän vuoksi pois kaksi päivää, varmaan työkaverit uskookin äkilliseen juhannuksen aikaiseen hammassärkyyn.. Akvaariot, koira, kaikki jää hoitamatta, mies joutuu koirasta huolehtimaan, minä en ole siivonnut yli viikkoon akvaarioita.. Ei vain kivulta pysty, tänään pakottaudun sen tekemään muutaman buranan voimin.
Pahalta kuulostaa, eivätkö lääkärit mitään muuta pystyneet tehdä? :?
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Voi hitto, luulin tulleeni Aqua-Web:iin mutta tällä onkin joku pärstäkirjan ja suomi24:n sekoitus :frown: Hrrrr...pahasti anafylaktisen shokin runtelemana palaan toipumaan "ulkomaille".
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

RHODESIAN kirjoitti:Voi hitto, luulin tulleeni Aqua-Web:iin mutta tällä onkin joku pärstäkirjan ja suomi24:n sekoitus :frown: Hrrrr...pahasti anafylaktisen shokin runtelemana palaan toipumaan "ulkomaille".
"Tykkää"
TheSiren
Senior Member
Senior Member

thank kirjoitti:
RHODESIAN kirjoitti:Voi hitto, luulin tulleeni Aqua-Web:iin mutta tällä onkin joku pärstäkirjan ja suomi24:n sekoitus :frown: Hrrrr...pahasti anafylaktisen shokin runtelemana palaan toipumaan "ulkomaille".
"Tykkää"
Taitaa olla myös facebookin sekoitus, tykkäämisten perusteella. Joka taisi ehdottaa että saisi laittaa oman kuvansa profiiliin. Upeaa.
thank
Advanced Member
Advanced Member

TheSiren kirjoitti:
thank kirjoitti:
"Tykkää"
Taitaa olla myös facebookin sekoitus, tykkäämisten perusteella. Joka taisi ehdottaa että saisi laittaa oman kuvansa profiiliin. Upeaa.
Hehe, juurikin tuon "pärstäkirja"-viittauksen takia, oli ihan pakko "tykätä". :mrgreen:
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Esteettisyys syistä saisko ruma mies laittaa jonkun toisen kuvan, vaikka partamonniuroksen?
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Menkää keskustelemaan Naamakirjaan AW-ryhmään pärstöinenne, sieltä sellainen valmiiksi jo löytyykin.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

HEi mistä tuolta facebookista löytyy tuo aw ryhmä, riittääkö jos kirjottaa siihen haku juttuun AW-ryhmä?
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Whii! :mrgreen: Nyt on vihdoin ja viimein saatu ripustettua mun uusi hieno lamppu altaan päälle. Koukkuihin saatiin lisää pituutta (eivätkä ne ilmeisestikään tulleet yläkerran lattiasta läpi) ja lamppu paikoilleen. Vähän huolestuttanut napsuminenkin loppui, taisi lamppu vaan hakea paikkaansa. Piti laittaa vaijereihin merkit, joista erotan missä kohtaa ne on ollut, jos napsuminen olisikin johtunut liukuvasta vaijerista. :mrgreen: Nyt vaan pitää totutella erilaiseen värisävyyn mitä on tässä ollut jonkin aikaa ja toivoa että en saa aikaan leväinvaasiota, kun rohkeasti pistin kaikki neljä putkea kerralla päälle. :roll:

Pitäisi kyhätä myynti-ilmoitus tuosta vanhasta valaisimesta, kunhan saisi aikaiseksi.. Kiinnostaako ketään 125cm pitkä hopeanvärinen valaisin kahdella 36 watin putkella ja heijastimilla? Lamppu on siisti, mutta heijastimet ovat olleet kaksipuoleisella teipillä paikoillaan, liimajäljet varmaan lähtisi jollain ihmesienellä. Heijastimien oikeat pitimet saa mukaan, en ole uskaltanut niitä itse laittaa paikoilleen.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Zaphood
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Zaphood »

Huoh.

Eheim 2012 pick-up oli Jussina syönyt roottoripesään 7 senttisen punanoitamonnin. Löysin just sen kuolleena sieltä. Ei onneksi ollut mädäntynyt ja pilannut vettä mutta kuitenkin... :cry:

Lomakauden jälkeen saa tarjota partasuu urokselle seuraajaa... sniff. Nyt pitäisi vielä kertoa omistalle asiasta...
------------
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Zaphood kirjoitti:Huoh.

Eheim 2012 pick-up oli Jussina syönyt roottoripesään 7 senttisen punanoitamonnin. Löysin just sen kuolleena sieltä. Ei onneksi ollut mädäntynyt ja pilannut vettä mutta kuitenkin... :cry:

Lomakauden jälkeen saa tarjota partasuu urokselle seuraajaa... sniff. Nyt pitäisi vielä kertoa omistalle asiasta...
HEips, mulla on kaupan punainen noitamonni, koiras. Ja Itä-Tampereella :).
thank
Advanced Member
Advanced Member

en kirjoitti:
Zaphood kirjoitti:Huoh.

HEips, mulla on kaupan punainen noitamonni, koiras. Ja Itä-Tampereella :).
Mulla pitäs noitamonnikoiras löytää, pääasiassa etsin nyt ihan tavallista, mutta punaisestakin olen haaveillut. Harmi, kun asutte niin kaukana!
fix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja fix »

Mihin testiin luottaisi? Kun kolme eri testiä, joista yksi liuska ja jokainen näyttää eri vesiarvoja. Yhden mukaan altaassa on nitriittiä, kahden mukaan ei ole. Yhden mukaan altaassa on sopivasti nitraattia, toisen mukaan ei juuri lainkaan ja kolmannen mukaan siellä suorastaan räjähtää. Eilen tehty vedenvaihto puoliallasta, ja vesi on sameaa. Jokin nyt mättää, mut mikä. Oliko se kurkku liikaa minkä sinne eilen illalla hurautin syötäväksi, vai onko suodatin persiillää. Ei auta ko pohtia ja kiikuttaa huomenna vedet jonnekki liikkeesee testattavaksi.
Kukkiis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kukkiis »

Huomenna koittaa muutto.. Miten voi näin paljon stressata akvaarion muuttaminen? :D Kasvit jo päivällä ongin pussiin. Illalla ajattelin jo vesiä hieman tyhjentää, ei ole huomenna kiireessä sitten niin paljon enää hommaa. Paitsi se kaikki kalojen haaviminen ja pussittaminen ja kaikki muu.. voivoi.
330L, 140L, 90L, 16L
TheSiren
Senior Member
Senior Member

Akvaarioni näyttää heti paremmalta kun sain sinne kasveja, kunhan vielä kasvaisivat pituutta. Nyt pitää vain laittaa hapetin käyntiin kun saan hommattua jatkojohdon.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Mullepa on tullut tässä pikku hiljaa hinku isoon altaaseen taas, oi voi, kun tuonne olkkariin mahtuisi mainiosti parimetrinen allas tai vähän ylikin. Nyt on kalastoa sen verta runsaasti kolmesatasessa, että lisää ei mahdu ja kun oon tykästynyt noihin tonkijoihini (terveisiä vaan Vesieläimelle). Alun perin suunnittelin, et jos noista neljästä löytyy kutupari kun kasvavat, ni pidän ne sitten, mut oikeestaan tykkäisin pitää ne kaikki. Vitsit, ruokahalu niillä ainakin on kohillaan, mitä ilmeisemmin aikovatkin kasvaa. Nyt just ei vain rahavarat anna myöden hankkia allasta, mutt jos vaikka ensi vuonna.

Kääpiöahvenallasta on kanssa mukava seurata, nyt kun vihdoin älysin laittaa niille juuri niitä varten altaan, ne kun on vähän haasteellisempia kasvatettavia, jos sais jotain poikueita kasvatettua, tämä töyhtökäppänän pitäisi olla kuitenkin niitä sitkeimpiä Apistoja. Ne tuppaa olemaan melko herkkiä vesiarvojen muutoksille ja liialle nitraatillekin, tuossa on muita asukkaita niin vähän, että nitraatit onkin pysyneet aina alhaisina. pH:n kanssa piti taistella, turvelisäys ja kilju yhdessä vihdoin sai sen alle seiskaan eli ihannelukemaan. No, tykkäähän ne kasvitkin siitä, vaikka ei mulla nyt olekaan niin hinkua kasvattaa niitä karsittaviksi.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”