Haaveilua: 300l 3 salamanteriplekoa ja mitä muuta?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
en
Advanced Member
Advanced Member

Haaveilua: 300l 3 salamanteriplekoa ja mitä muuta?

Viesti Kirjoittaja en »

Suunnittelua ja haaveilua (ilmaista ja mukavaa [;)] ). Eli kun partamonnista joskus aika jättää, ehkä seuraavan 10v aikana, mitä tulisi 300l olohuonealtaaseen? Allas on tällähetkellä 95*59*55 joista vika on korkeus. Salamanteriplekot on varmaan hengissä vielä silloin, mitäs kivaa, hienoa, värikästä, suurta, persoonallista, "hiukka haastavaa" yms sinne keksisi? Siis ei pikkukalaa, sitä on nyt ollut jo ja on muuallakin.
akvaario mies
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: N/A

Re: Haaveilua:300l 3 salamanteriplekoa ja mitä muuta?

Viesti Kirjoittaja akvaario mies »

Käärmekala tai pari ja väriä tuomaan pohjakerrokseen tiikerinuoliaisia ja sitten väliveteen lehtikala pariskunta. Mutta jos nälkä vielä kasvaa(minulla kasvoi moneen kertaan) niin
hyppäät 700 litraiseen ja sinne levytetra-parvi,kongontetroja,mustapaholaispleko ja kasveiksi jättivallisneriaa taustalle,vesiruttoa ja papukaijanlehteä
ainekin alkuunsa. Niin ja plekoille sitten vaikkas kurkkua aina välillä ettei maistele kasveja :mrgreen:
AQUAJapan
Member
Member

Viesti Kirjoittaja AQUAJapan »

300L on aivan liian pieni tiikerinuoliaisille. Altaalla saisi olla pituutta pari metriä, koska ovat parvikaloja ja vilkkaita uimareita.
TheSiren
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja TheSiren »

AQUAJapan kirjoitti:300L on aivan liian pieni tiikerinuoliaisille. Altaalla saisi olla pituutta pari metriä, koska ovat parvikaloja ja vilkkaita uimareita.
Juu minäkään en laittaisi niitä 300 litraiseen, miten olisi tulipyrstö?
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

No entäs uivia jos haaveiltais?
srd
Advanced Member
Advanced Member

Re: Haaveilua: 300l 3 salamanteriplekoa ja mitä muuta?

Viesti Kirjoittaja srd »

Hmmm.

L27, pH 6.5

3x salamanteripleko
1+1 perhoskirjoahven
30-50x kardinaalitetra
10x helmimonninen
5-10 ottoa
Substral
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Substral »

Hyvän kokoinen pohja.. Itse laittaisin varmaan jonkun tonkijapariskunnan (sen kun soittaa VesiEläimelle ja kysyy mitä on "vapaana" ;)). Semmoisen, joka rakentelisi kauniita hiekkakuoppia ja -kekoja altaan täyteen. Keskelle leveähkö muttei kovin syvä "kivitorni", jossa plekoille sopivia onkaloita, liuskekiviä ja putkia kasattu tolpaksi. Suodattimet siten, että vesi kiertää altaassa tuon keskitolpan ympärillä. Jep. Sellaisen minä laittaisin.
Eiköhän tämä ollut tässä..
en
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja en »

Substral kirjoitti:Hyvän kokoinen pohja.. Itse laittaisin varmaan jonkun tonkijapariskunnan (sen kun soittaa VesiEläimelle ja kysyy mitä on "vapaana" ;)). Semmoisen, joka rakentelisi kauniita hiekkakuoppia ja -kekoja altaan täyteen. Keskelle leveähkö muttei kovin syvä "kivitorni", jossa plekoille sopivia onkaloita, liuskekiviä ja putkia kasattu tolpaksi. Suodattimet siten, että vesi kiertää altaassa tuon keskitolpan ympärillä. Jep. Sellaisen minä laittaisin.

HMM, erittäin mielenkiintoinen ajatus. Suorastaan erittäin. Lisää tälläisiä erilaisia erikoisia ajatuksia, kiitos. Vielä kun saisi tuon partamonnin joskus vanhenemaan tarpeeksi...

Ja omenapuita on muuten sitten rajattomasti, jos joku ehdotus sitä kaipaisi...

Ja pohja on Bilteman 0-kokoa nyt mut sehän voi muuttua ehdotuksen niin vaatiessa.

JA jep, allas on kivan muotoinen. :mrgreen:
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Kolmesataseen ei kamalan isoa affenta sovi, joku vajaa 20 senttiseksi kasvava ahvenpari vois mennä, riippuen persoonallisuuksista.
Mua henkilökohtaisesti innostaisi sisustaa kolmesatanen runsaalla kasvistolla(vallisneriaa toiseen takakulmaan iso puska, että se menee pitkin pintaa puoleen akvaarioon, pari isoa vesimiekkaa punertavansävyisinä, pari isoa puskaa köynnöksiä(erivärisiä rotaloita), valtaisa blyxa-puska, etualalle matalia rönsyäviä kasveja), muutama jättimäinen kanto pohjasta pintaan. Siihen "kultaiseen leikkaukseen" kauniisti muiden elementtien sekaan sokkeloinen luolasto liuskekivistä ja saviluolista.

Sekaan heittäisin 6-8 parven pikkulehtikaloja, parven jotakin herkullista parvikalaa(punapäätetra tai joku parvessa pysyvä kaunis laji) ja pohjalle helmimonnisia, kolme salamanteriplekoa. Virtausta 2252:lla(ja jollain tehokkaalla ulkkarilla) puoleen tankkia ja puolet(jaetaan allas puoliksi niillä kannoilla) tyyntä pikkulehtiksille. Siinä mun unelma. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”