Akvaario kuukauden ilman valoa/kuolema/kärsimys?
Valvoja: Moderaattorit
Akvaario kuukauden ilman valoa/kuolema/kärsimys?
Eli homma meni niin että Giesemann 250W lampusta kärähti ballasti viikon käytön jälkeen, homma menee tietty takuuseen mutta ottaakko riskiä olla ilman valoa mahdollinen kuukaus? Vaihtoehtona ois ostaa uus ballasti (n.100) e ja saada se n. viikossa. Akvaario on "käynnistysvaiheessa" eli pyörinyt vasta päälle viikon indonesialaisilla kivillä, elämää ehti jo kivasti lähtee kasvamaan ja muutama rapu asustelee salamatkustajina. No fishes of course yet.
Valaiskaa gurut mielipiteillänne ja viisaudellanne asiassa.
Aleksi.
Valaiskaa gurut mielipiteillänne ja viisaudellanne asiassa.
Aleksi.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Re: Akvaario kuukauden ilman valoa/kuolema/kärsimys?
Mitään varavalaisinta ei olisi mahdollista saada jostain lainaan? Edes heikkoa sellaista?
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
No eipä taida juuri, ellei joku teistä halua jeesata-Alix- kirjoitti:Mitään varavalaisinta ei olisi mahdollista saada jostain lainaan? Edes heikkoa sellaista?

aleksi.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Kyllä jollain varmaan on ylimääräinen lamppu nurkissa..?
Itse tietenkin lainaisin jos olisi, mutta tällä hetkellä on niin erikoinen tilanne, että ei ole yhtään lisälamppua kaapissa
Työmaahalogeeni vain, mutta sillä keittää sen elämänalun, minkä on kerennyt kasvattamaan 
Itse tietenkin lainaisin jos olisi, mutta tällä hetkellä on niin erikoinen tilanne, että ei ole yhtään lisälamppua kaapissa

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
No sen keittämisen jälkeen vois järjestää ainaki rapujuhlat!-Alix- kirjoitti:Kyllä jollain varmaan on ylimääräinen lamppu nurkissa..?
Itse tietenkin lainaisin jos olisi, mutta tällä hetkellä on niin erikoinen tilanne, että ei ole yhtään lisälamppua kaapissaTyömaahalogeeni vain, mutta sillä keittää sen elämänalun, minkä on kerennyt kasvattamaan
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen
Täältä löytyisi 150W vanha ja elämää nähnyt (mutta toimiva) Giesemann varalle, jos ei muualta löydy.
Jos on tarvetta niin ota yhteyttä YV:llä.
Jos on tarvetta niin ota yhteyttä YV:llä.
Noh, lupasivat 1-2 vk toimitusajan huollolle joten lähetän saksaan, simuloikoon tämä periodi tulivuoren purkautumisesta johtuvaa tuhkapilveä joka peittää riuttaan johtavan valon. Jos joku on valmis tarjoamaan lamppua lainaan niin en kieltäydy!
aleksi.
aleksi.
Ohhoh, vika olikin itse bulbissa. Bulbin vaihto korjas tilanteen, aika "jännä" että räjähtelee viikossa. Kiitos tuesta silti!
aleksi.
aleksi.