Taistelukalojen viljely
Valvoja: Moderaattorit
Re: Taistelukalojen viljely
Juu kyllä mä sen SD:ksi katsoisin. Poikueessa oli n. puolet HM evillä, loput pikkaisen vähemmän aukeavilla evillä. Millian musta dragon kuullostais kyllä aika kivalle 

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Mie laitoin tuon pakasterasian niin, että leikkasin siitä kaksi reunaa auki ja sukkahousun viritin ympärille. Hyvin näkyisi pelittävän!kupari10 kirjoitti:Joo ruokinta onnistuu paljon paremmin ainakin alussa, kun on pieni ala. Täällä rasiat sai kyytiä nyt, kun en jaksanut enää kaikkien vesivaihtoja. Nyt poikasia on kahdessa 30L altaassa, jossa hiekkapohja ja suodatus. Niistä toisessa on pienimmät vielä verkkohäkeissä, että eivät isot syö kaikkea ruokaa nenän edestä. Lisäksi poikasia on muovisissa poikashäkeissä isossa altaassa. Sain viritettyä sukkahoususta verkon, kun häkkien raot ovat vielä vähän isot näille poikasille.thank kirjoitti:Siirsin poikaset poikaslaatikkoon pakasterasian sisälle, olihan siinä hommaa pyydystää ne.Ehkä ruokinta onnistuisi nyt pikkasen helpommin. Muutama jäi vielä isolle alalle uiskentelemaan, vikkeliä ovat jo
...
Nyt alkaa taas kädet kihelmöidä, ja tekisi mieli laittaa uusi kutu käyntiin! Nyt ei oo yhtään kruunupyrstöä kasvamassa, joten voisi yhden sellaisen kudun kehittää. Olen kyllä jossain vaiheessa tosi pulassa tämän poikasmäärän kanssa, kun en malta pitää taukoa!

Mulla haluttais kanssa laittaa uusi kutu tulemaan, tuo yksi vaalea poika ja sille tuo monivärinen tyttö, se tyttö on oikeasti kasvanut mielettömän paljon viime kutuyrityksen jälkeen. Oikein hämmästyn aina, kun katson altaaseen. Nyt ei vaan vielä ole tilaa kasvatella kahta poikuetta.
Hehthank kirjoitti:Mie laitoin tuon pakasterasian niin, että leikkasin siitä kaksi reunaa auki ja sukkahousun viritin ympärille. Hyvin näkyisi pelittävän!![]()

Kupari10
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
Kävi perinteinen moka! Unohtui toisesta isossa altaassa olevasta poikashäkistä kansi. ...ja kun tulin kotiin, niin siellä möllötteli yksi pieni tyttö maha täynnä
! Eli poikasia on taas kerran karsittu, ja tyttö saanut elävää ravintoa.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kupari10
Meillä opittiin tänään syömään kuorittua artemiaa.
(kutu 9.9.2010)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

-
- Advanced Member
Meillä se vaihe poikasilla, että tuntuu että ne eivät kasva MILLÄÄN!
Vaikka todellisuudessa onhan ne kasvaneet, arviolta kokoa on nyt noin 3-5 milliä. Silti menevät vielä ilmastimen letkuun kun yritän putsata allasta.
Ahkerasti allasta tulee putsailtua, joskus parikin kertaa päivässä muistan kuonat imeä pohjalta. Hieman on luonnollista karsintaa nyt tapahtunut, poikasia jäljellä ehkä 30-40 kappaletta. Vaikea laskea, uivat hiiiirmu vikkelästi jo! 

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
18.6.2010 kuoriutuneita poikasia. Jälleen mini poikue.Poikasia jäi henkiin 6,joista yksi kuoli "tapaturmaisesti" pari vkoa sitten
.
Linkissä kuvia,(ei jaksa nyt liitellä tänne);
http://picasaweb.google.fi/102973258544 ... istojaOsa4#

Linkissä kuvia,(ei jaksa nyt liitellä tänne);
http://picasaweb.google.fi/102973258544 ... istojaOsa4#
Nappasin sitten poikaset talteen kuitenkin, saa nähdä mitä niistä tulee jos mitään. Isukki hoiti "vahinkolapsia" niin huolella ensikertalaiseksi, että pakkohan mun oli jatkaa sen työtä. Nyt kipossa on silmiä varmaan joku 70 paria... jos ei luonto karsi myöhemmin niin itse täytyy sitten.
-
- Advanced Member
Kävin tänään miehen työpaikalla siikaamassa uusia altaita ja hyvältä näytti.
Vähän hassun mallisia niistä tulee, melko korkeita, mutta onpahan tilaa missä uida pojillakin sitten. Suodatussysteemejä mietin edelleen niihin, altaat tulee keittiöön jossa on paljon valoa, joten olen miettinyt myös altaiden suodatuksen yhdistämistä kasvivalutussuodattimella. 
Tänään tuli artemiahautomo postissa. Se oli hieman erilainen kuin ajattelin, mielessäni tilasin akvaarioon laitettavan hautomon mutta tuo olikin ihan tavallinen. Hyvältä vaikuttaa silti. Koekäytin sen jo, kun laitoin vanhat litkut sisälle ja artemia ui heti siivilään josta se oli oikeasti helppo annostella poikasille.
Mietin vain, mikä olisi paras tapa laittaa uudet lillut tulille, mutta tuossa on onneksi noita eri lokeroja joten päätin, että imaisen sieltä puolelta, jonne vanhat munat laitetaan, vain vedet pois ja lisään uutta vettä ja suolaa ja munia sinne.
Poikasia voisi melkein jo kuvaillakin. Ne ovat nyt taas kasvaneet, ja ne erottaa jo selvästi tuolta laatikosta punaisten masujensa kanssa.
Hienon näköisiä tenavia narmilla. En malta odottaa, että näen, millaisia tuosta minun ekasta poikueestani tulee!
--
Tässä kuvia pikkusista

Hauskasti artemiatkin näkyy kuvassa punaisina pisteinä.

Tänään tuli artemiahautomo postissa. Se oli hieman erilainen kuin ajattelin, mielessäni tilasin akvaarioon laitettavan hautomon mutta tuo olikin ihan tavallinen. Hyvältä vaikuttaa silti. Koekäytin sen jo, kun laitoin vanhat litkut sisälle ja artemia ui heti siivilään josta se oli oikeasti helppo annostella poikasille.

Poikasia voisi melkein jo kuvaillakin. Ne ovat nyt taas kasvaneet, ja ne erottaa jo selvästi tuolta laatikosta punaisten masujensa kanssa.

Hienon näköisiä tenavia narmilla. En malta odottaa, että näen, millaisia tuosta minun ekasta poikueestani tulee!

--
Tässä kuvia pikkusista

Hauskasti artemiatkin näkyy kuvassa punaisina pisteinä.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Jatketaas täällä oikeassa ketjussa, saman suuntaista pohdittiin tässä kesemmällä parin harrastajan kanssa, tosin pikkasen eri lähtökohdista. Mutta voisin luulla, en siis tietää, että opaakki pitäisi olla jos meinaa puhtaita saada, esimerkki http://www.atisonbetta.com/gallery1.asp ku tuskin dalmis mammaa löytää (mun mutuna vielä mahdottomampi löydös suomesta). Tosin tullaan siihen että tuskin löydät suomesta, vaaleissa on luultavasti sinistä (lienee pahempi tässä tapauksessa?) tai punaista osaksi, jotka varmaankin perityisivät liian helposti ja voimakkaasti jälkeläisille. Silloin tällöin harrastajien poikueisiin tulee noista vaaleita osaksi, toki saattavat kantaa sitten geeneissä ihan mitä vaan joka puskee pintaan seuraavissa jälkeläisissä. Lisäksi tuollaiset vaaleat ovat toisaalta haluttuja koska niiden avulla voidaan vähentää tiettyjä piirteitä esim värivirheitä. Vaalean keltaisia akkoja voisi löytyä hyvällä tsäkää, evämuotona menee myös halfmoon/HM tai tuo veiltail/VT mitä jannusi on. Crowtail/kruunupyrstö/CT on aika huono yhdistelmä huntupyrstö/VT kanssa. Tuosta vaalean keltaisesta en nyt ole ihan 100% miten käyttäytyy, luulisi että osa voisi olla vaaleita dalmiksella ja osa menisi punaisempaan, toki nyt taas riiippuu niistä geeneistäkin. Joku tietävempi oikaisee jos olen hakoteillä(kiitos). Ehdottomasti hauskinta on kokeilla ja ymmärtää lopputulos, lopputulos kun voi yllättää positiivisestikkin.Jessinen kirjoitti:okkiitos tiedosta
ihan hyvä löytö siis...
Mites, minkälaisen naaraan kanssa sen kannattaisi lisääntyä jotta poikasista edes osa olisi isänsä kaltaisia? Kun olen ihan aloittelija tän touhun suhteen...neuvoja kiitoos!!
:D

Jos evämuodot ja värit kiinnostavat niin suositten ketju kokoelmaa. http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 8&t=163848
-
- Starting Member
tuota ketjua olenkin lueskellut viimisen parin päivän aikana minkä olen ehtinyt
) Tänään mulle tulee yksi vaalea tyttö, niin ajattelin kokeilla niillä sitten (: jännittää ihan hirveesti ja en malttaisi odottaa.

-
- Advanced Member
Mä nyt tukin tätä keskustelua mun kuvilla, oon vaan niin innoissani näistä. 

Ihan oikealta kalalta jo näyttää. Ruskee klönä on muuten limaskaa x(

Tällä taitaa olla kokoa sen 5-6mm, keskikokoisesta päästä tämän poikanen.

Pikkane kruunupyrstö

Ihan oikealta kalalta jo näyttää. Ruskee klönä on muuten limaskaa x(

Tällä taitaa olla kokoa sen 5-6mm, keskikokoisesta päästä tämän poikanen.

Pikkane kruunupyrstö

-
- Advanced Member
Kokeilin tänään antaa ihan hitusen kuivaruokaakin poikasille. Ihmeekseni ne kyllä olivat kiinnostuneita siitä. Jahtasivat hippuja, pääasiassa hylkäsivät sitten mutta varmasti osa erehdyksessä maistoikin.
Jatketaan nyt kuitenkin vielä artemialinjalla siihen sentin kokoon saakka.

Meidän poikaset kasvaa niin hitaasti. ...taitaa kuitenkin johtua siitä, että koko ajan odotan niiden kasvua ja tsekkaan pari kertaa päivässä, jos vaikka muutosta olisi edelliseen kertaan!
Huomaa, että siinä altaassa, jossa on sisäinen artemiahautomo, on selkeästi isoimmat poikaset. Ovat koko ajan vahtimassa, jos vaikka ruokaa uisi ulos!
Tosi söpöltä näyttävät siinä vahdissa. Taidan hankkia toisenkin sellaisen toiseen altaaseen, että ei tartte olla niin tarkka ruuan antamisessa.
Tässä kuva meidän elokuun alun poikasesta. Ilmeisesti on turkoosi kruunupyrstö. Kuvasta on vielä vaikea nähdä pyrstöä tarkkaan. Punasta sillä on jonkun verran, mutta kauniin värinen muuten. Vähän oli pelkoraidoissaan kuvattavana.
Huomaa, että siinä altaassa, jossa on sisäinen artemiahautomo, on selkeästi isoimmat poikaset. Ovat koko ajan vahtimassa, jos vaikka ruokaa uisi ulos!

Tässä kuva meidän elokuun alun poikasesta. Ilmeisesti on turkoosi kruunupyrstö. Kuvasta on vielä vaikea nähdä pyrstöä tarkkaan. Punasta sillä on jonkun verran, mutta kauniin värinen muuten. Vähän oli pelkoraidoissaan kuvattavana.
- Liitteet
-
- aIMG_3950.jpg (13.08 KiB) Katsottu 1527 kertaa
Kupari10
-
- Advanced Member
Meillä oli ihan hirveä kasvupyrähdys muutamalla poikasella tuossa päivä pari sitten. Isoimmat ovat jättäneet pikkusiskot jo selvästi kasvussa jälkeen.
Mahtavasti helmiäistä noissa alle sentin mittaisissakin on jo, vaikkei ihan täysin vielä kaloiksikaan erota, niin jo kimmeltää! 

-
- Katalysaattori
- Viesti:
Ei ollut vissiin sitten hyvä kutu. Päivän jälkeen ei ollut enää mitään haudottavaa.millia kirjoitti:http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 5#p6956415
Hilton toimi. Nyt on mätiä kuplapesässä. Siinä olikin sitten hyvät uutiset. Epäilen että Grace suoritti soolot ja kävi vaan sylkäsemässä mädin Glyconin kuplapesään. En nähnyt niiden tekevän keskenään mitään ja Glyconia ei näyttänyt yhtään innostavan mädin keruu. Äijä vaan patsasteli kulpapesänsä alla.
Grace majoittui uudelleen Hiltoniin toissapäivänä ja eilen olivat sitten taas kuteneet. Nyt oli mätiä kuplapesässä vähän paremmin. Toivottavasti huomennakin vielä ja ylihuomenna poikasia.
Tuli mieleeni sellainen, että innostaisko porukkaa pitää sellaista samanlaista blogia taistojensa viljelyistä kuin Bettas4allissa, eli yksi ketju per poikue? Mä olen ainakin ihan sekaisin että mitä kelläkin on kasvamassa.

-
- Advanced Member
- Viesti:
Samaa mieltä...huomattavasti kätevämpäämillia kirjoitti:Tuli mieleeni sellainen, että innostaisko porukkaa pitää sellaista samanlaista blogia taistojensa viljelyistä kuin Bettas4allissa, eli yksi ketju per poikue? Mä olen ainakin ihan sekaisin että mitä kelläkin on kasvamassa.
Toi vois olla kyllä hyvä idea! Eli kannatetaan...narm kirjoitti:Samaa mieltä...huomattavasti kätevämpäämillia kirjoitti:Tuli mieleeni sellainen, että innostaisko porukkaa pitää sellaista samanlaista blogia taistojensa viljelyistä kuin Bettas4allissa, eli yksi ketju per poikue? Mä olen ainakin ihan sekaisin että mitä kelläkin on kasvamassa.!!

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Hyvyyttä!
Olis näitä kiva lukea suomeksikin
Olis näitä kiva lukea suomeksikin
-
- Advanced Member
Ehdottomasti! Mun mielestä on hölmöä tukkia tätä yleistä keskustelua yksityisillä kertomuksilla poikasten koosta yms, kun täältä sitten yritetään seasta vielä etsiä tietoakin.millia kirjoitti:Tuli mieleeni sellainen, että innostaisko porukkaa pitää sellaista samanlaista blogia taistojensa viljelyistä kuin Bettas4allissa, eli yksi ketju per poikue? Mä olen ainakin ihan sekaisin että mitä kelläkin on kasvamassa.

Taas olisi kutu pesässä... eli nyt olisi kasvamassa n. 10kpl goldendragon HM+redcopper HM poikasia, ja pesässä läjä Goldendragon HM +black/yellow CT kutupalleroita. Saas nähdä mitä noista tulee, aika...öö...erikoisia yhdistelmiä. Noo, siinäpä harjoitellaan
Niillä on pelattava mitä löytyy... Viikonlopun aikana pitäisi kotiutua uusi ukkokalanen, sille jos vielä kudun saisi suht pian, niin siinäpä sitä taas kasvateltavaa 

-
- Advanced Member
Auttakaa viisammat minua! Tuolla taistelukalan poikasten seassa on kaksi poikasta, jotka on tuplanneet kokonsa nyt muutamassa päivässä. Ovat siis huomattavan paljon suurempia kuin sisaruksensa. Pitäisikö minulla jotenkin eristää nuo kaksi, kokoa niillä on noin 1,5 senttiä? Sisaruksilla jopa puolet vähemmän siis!
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Jos sulla on tilaa laittaa isommat muualle, niin laita. Muut uskaltavat sitten paremmin tulla syömään. Mutta siis toi on ihan normaalia että poikueessa on nopeasti kasvavia ja hitaasti kasvavia myös.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Eristä ne,mulla ollut sama homma poikueiden kanssa. Saavat sitten pikkasetkin syödä
.