Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Annoin sitten tuttavalle kun oli käymässä ylimääräiset ja sain häneltä naaraan. En sitten viitsinyt enää soitellakaan. Vahinkohan se vaan oli. Jaksaa alkaa moisesta sotimaankaan. Oli hirmu nuoria vielä nuo, niin varmaan se sekoitti. Olin vielä suht viime minuuteilla ostoksillakin.
Nyt on rauha maassa. Huomasi hyvin, että vaikutti.
Nyt on rauha maassa. Huomasi hyvin, että vaikutti.
-
- Junior Member
Katos, turkulaisille oma ketju. Kannatti käydä pitkästä aikaa aqua-webissä.
Täällä porskuttelee yksi allas tällä hetkellä pohjakaloineen, jonkinmoinen paludaario-projekti mulla, suunnitelmissa takaseinä täynnä orkideoita sit joskus, kun siihen on varaa. Nyt siellä yksi pikkuinen Coelogyne fimbriata, ja akvaarion päällä kolme Phalaenopsista, kaksi niistä mini-hybridejä. Niille pitäisi kehittää jokuinen hyllykkö joskus, nyt istuvat valaisimien päällä vaikka hyvin voisi olla niitten yläpuolella.

Täällä porskuttelee yksi allas tällä hetkellä pohjakaloineen, jonkinmoinen paludaario-projekti mulla, suunnitelmissa takaseinä täynnä orkideoita sit joskus, kun siihen on varaa. Nyt siellä yksi pikkuinen Coelogyne fimbriata, ja akvaarion päällä kolme Phalaenopsista, kaksi niistä mini-hybridejä. Niille pitäisi kehittää jokuinen hyllykkö joskus, nyt istuvat valaisimien päällä vaikka hyvin voisi olla niitten yläpuolella.
Ei akvaarioita tällä hetkellä, mutta wabi-kusa projekteja kylläkin.
-
- Senior Member
Ostin sitten nanokuution.. revin siitä eka puiset listat pois, nyt lähti silikonit. Lasit on niin huonosti toisissaan kiinni, että huomenna alan niitä liimailla kaappiprojektin ohessa. Nyt on vihdoin jotain askartelemista.
Mun pikkurapulaan muutti viimein elävää kasvien lisäksi, eli kävin hakemassa akvaan kuusi petokotiloa. Näyttävät kotiutuneen hyvin vaikkeivat ole kauaa olleetkaan.
-
- Senior Member
Matkalta palattu! Uusia tyyppejä tullut keskusteluun mukaan. Hienoa! 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Minkälaista siellä oli?
-
- Senior Member
Kohta sulla on niitä monta.. ellet oo onnistunut saamaan samaa sukupuolta.Celea kirjoitti:Mun pikkurapulaan muutti viimein elävää kasvien lisäksi, eli kävin hakemassa akvaan kuusi petokotiloa. Näyttävät kotiutuneen hyvin vaikkeivat ole kauaa olleetkaan.
-
- Senior Member
Mahtavaa oli! Upeita, kauniita rakennuksia ja ihania, ystävällisiä ihmisiä. Kaupungissa on suurin piirtein kaikkea mitä voi kuvitella olevan. Lontoon akvaario oli tosi upea! Merivesiakvaarioita, kilpikonnia, krokotiilejä, haita ja makeanveden kaloja oli myös jonkin verranThey2 kirjoitti:Minkälaista siellä oli?

-
- Advanced Member
Olikos toi matka sun synttärilahja, kun näytti toi 23 vaihtuvan 24ksi. Onnea.
Pakko joskus käydä Lontoossa.

Pakko joskus käydä Lontoossa.

-
- Senior Member
Ootpas sä tarkka
Ei se synttärimatka ollu, mut joo pari päivää sit täytin 24
Ehdottomasti kantsii käydä siellä!

Kyllä kelpaa taas kun on akvan lasit puhtaat ja vesi kirkasta!!
Ja kello on vast hiukan yli 10
Mitäs mä sit keksisin!?
Angel86, paljon onnea vanhenemisen johdosta

Angel86, paljon onnea vanhenemisen johdosta

100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
http://pial.kuvat.fi
-
- Advanced Member
Menis keräämään tammemlehtiä?
Ei ainakaan kaikki samaa sukupuolta ole kun kaksi olivat lisääntymispuuhissa kun menin niitä hakemaanMauiwee kirjoitti:Kohta sulla on niitä monta.. ellet oo onnistunut saamaan samaa sukupuolta.Celea kirjoitti:Mun pikkurapulaan muutti viimein elävää kasvien lisäksi, eli kävin hakemassa akvaan kuusi petokotiloa. Näyttävät kotiutuneen hyvin vaikkeivat ole kauaa olleetkaan.

Plääh, milloin tuo sinilevän ilmestyminen oikein loppuu. Joka päivä poistan näkyvästä levästä niin paljon kun saan ja vaihdan puolet vedestä, ja silti sitä vaan tulee. Heti maanantaina marssin Uuteen akvaarioon ostamaan Green Curea!
-
- Senior Member
Tervetuloa takaisin!! Nyt äkkiä kuvia lontoon akvaariostaAngel86 kirjoitti:
Mahtavaa oli! Upeita, kauniita rakennuksia ja ihania, ystävällisiä ihmisiä. Kaupungissa on suurin piirtein kaikkea mitä voi kuvitella olevan. Lontoon akvaario oli tosi upea! Merivesiakvaarioita, kilpikonnia, krokotiilejä, haita ja makeanveden kaloja oli myös jonkin verranKuvia tuli aikas paljo otettua
Suosittelen!

-
- Senior Member
Kuvia laitettu mun kuvat.fi sivulleMauiwee kirjoitti:Tervetuloa takaisin!! Nyt äkkiä kuvia lontoon akvaariostaAngel86 kirjoitti:
Mahtavaa oli! Upeita, kauniita rakennuksia ja ihania, ystävällisiä ihmisiä. Kaupungissa on suurin piirtein kaikkea mitä voi kuvitella olevan. Lontoon akvaario oli tosi upea! Merivesiakvaarioita, kilpikonnia, krokotiilejä, haita ja makeanveden kaloja oli myös jonkin verranKuvia tuli aikas paljo otettua
Suosittelen!

-
- Senior Member
Olipas hienoja kuvia.
Nyt on akvaariokaappiin tehty kaikki osat. Ne on hiottu ja petsattu. Samoin 18-litran kuutiolle on "pöytä" jonka sisään isomman altaan ulkosuodatin tulee sijoittumaan. Viikon päästä sitten lakkaamaan kaikki petsatut osat.
Myös 18-litran kuutio on tän päivän aikana purettu kokonaan ja nyt se on kasattu uusiksi ja kasaussilikonit on kuivumassa. Huomenna sitten uudet reunalistat siihen (koska on niin rumasti leikatut lasit) ja samalla loput silikonit.
Nyt on akvaariokaappiin tehty kaikki osat. Ne on hiottu ja petsattu. Samoin 18-litran kuutiolle on "pöytä" jonka sisään isomman altaan ulkosuodatin tulee sijoittumaan. Viikon päästä sitten lakkaamaan kaikki petsatut osat.
Myös 18-litran kuutio on tän päivän aikana purettu kokonaan ja nyt se on kasattu uusiksi ja kasaussilikonit on kuivumassa. Huomenna sitten uudet reunalistat siihen (koska on niin rumasti leikatut lasit) ja samalla loput silikonit.
-
- Senior Member
Mauiwee sulla on sit oikein projekti menossa
. Me laitettiin tänään kirsikanpuun kanto akvaarioon. Kanto on sen verran iso ettei alettu sitä pahemmin kuorimaan. Katsotaan, jos kanto ihan noin menisi. Upealta näyttää muuten akvassa!Tosin tuli hiekkaa tohinassa pöllytettyä et nyt on vähän sumea allas.

-
- Senior Member
On aika projektia joo. En tiedä mitä sit pitäis alkaa tehdä kun on noi kaikki valmiit. Alkaa kumminkin sormia taas syhyttää
Kuulin huhun, että Raisiossa on Gigantin megastoren yhteydessä akvaarioliike/lemmikkiliike. Onko joku käynyt siellä? En löytäny netistä mitään tietoa kyseisestä kaupasta.

Kuulin huhun, että Raisiossa on Gigantin megastoren yhteydessä akvaarioliike/lemmikkiliike. Onko joku käynyt siellä? En löytäny netistä mitään tietoa kyseisestä kaupasta.
-
- Senior Member
Joku lemmikkiliike siellä tosiaan on, mut ei päästy sitä kattoo ku oli kiinni. Et en tiedä onko siellä fisuja.
-
- Junior Member
Siel Raisiossa on Lemmikkiasema juu, kävin vilkaisemassa tossa pari viikkoa sitten. Niillä ei ollut elukoita, mutta runsaasti tarvikkeita, koira ja kissanruokaa ja hyllyllinen kissanvessoja. 

Ei akvaarioita tällä hetkellä, mutta wabi-kusa projekteja kylläkin.
-
- Senior Member
Nyt on allas pikkasen sumean näköinen juurakon takia
No kaipa se tosta selkiintyy.

- Liitteet
-
- sumeaa.jpg (12.08 KiB) Katsottu 1063 kertaa
-
- Advanced Member
Mä oon varmaan ennenkin sanonut mutta sun toi valaisinkotelo on niin hieno. 

-
- Senior Member
Hah
nii olet 

-
- Senior Member
Hah
Kaveri oli nähny ku raahattiin juurakkoa autosta kotiin. Kyseli vaan fb:ssä et mitä risuja te oikein siellä raahasitte? 
Kyllä me hulluja ollaan: raahataan risuja, lehtiä, matoja jne. omaan kotiin

Kyllä me hulluja ollaan: raahataan risuja, lehtiä, matoja jne. omaan kotiin

-
- Senior Member
Hulluus on katsojan silmässä.
Mun mielestä toi on ainakin ihan normaalia käytöstä. En tiedä sit mitä mun naapurit ajattelee meikäläisestä.
Mun mielestä toi on ainakin ihan normaalia käytöstä. En tiedä sit mitä mun naapurit ajattelee meikäläisestä.