Havittelemasi kalalaji?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Minkä kalan haluaisit akvaarioosi?
Mulla on jo kaikki mitä olen halunnut eli lippulehtikaloja ja seepraplekoja, mutta jos jostakin pitää unelmoida ja jos joskus merivettä harrastaisin, niin haluaisin siipisimpun!
-
- Junior Member
250 cm pitkän altaan ja leväbarbi invaasion sinne 

300, 60, 80. Ja aina olen tyrkyttymässä miljoonakaloja
Ja vastaanotan/ostan täyskasvuisia leväbarbeja parven jatkoksi.

Mulla on ihan kauheasti kaikkea mistä haaveilen, harvat tosin tulevat ainakaan lähitulevaisuudessa toteutumaan. Tässä olisi lista mitä haluaisin
Kääpiö-/sinirihmakaloja
korumonnisia
palettikaloja
perhoskirjoahvenia
perhosimunuoliaisia
ottoja
kynäkaloja
joo, lista on loputon..

Kääpiö-/sinirihmakaloja
korumonnisia
palettikaloja
perhoskirjoahvenia
perhosimunuoliaisia
ottoja
kynäkaloja
joo, lista on loputon..
-
- Advanced Member
Olen kahden vaiheilla, laitanko tuohon 100 litraiseen, kardinaalikaloja (kasveja paljon) tai sitten makkarakalojakin tekisi mieli, mutta eri asia mitä täältä löytyy.
-
- Member
Jos olisi vain yksi kala niin kyllähän se olisi sitten ehdottomasti topaasipleko.
Muita ihailtavia olisi myös laikkuripsimonni, Synodontis pardalis.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Topaasipleko on kaunis, mutta ei ihan helpoimpia plekoja omasta kokemuksesta. Olen saanut kaksi tapettua ilman mitään taudin merkkejätinzue kirjoitti:Jos olisi vain yksi kala niin kyllähän se olisi sitten ehdottomasti topaasipleko.

Kolmas on ollut akvaariossa jos senverran pitkään, että se taitaa menestyä. Kasvaa kyllä melko hitaasti.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
-
- Member
Täällä olisi haaveena:
kuutamorihma
pusukalat
kultakala-akvaario
kuutamorihma
pusukalat
kultakala-akvaario
330L, 140L, 90L, 16L
-
- Member
Tampereen Akvaariokalassa ois eikä oo pahan hintanen ees. Ainaki jos vertaa maaliman hintoihin..L191 kirjoitti:Niin, ja sinisilmäplekon, jos sellainen joskus jostain löytyisi.

Itellä edelleen L64 metästyksessä.. http://www.amazon-exotic-import.de/Gall ... 0Xingu.htm
-
- Advanced Member
Jokainen akvaario tarvitsee oman Momonsa!srd kirjoitti:Mulla on jo haluamani kala

Joskus vielä otan liejuryömijöitä. <3
Nyt tuohon uuteen, vielä tyhjään altaaseen haluaisin murisijarihmakaloja.
Nyt tuohon uuteen, vielä tyhjään altaaseen haluaisin murisijarihmakaloja.
500-litrainen seurala.
Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
-
- Junior Member
Tarkoititko minua? Ainakin jos useampaa yrittäisin pitää niin 600 litraa olisi jo aika kivan kokoinen, vai mitä?V154 kirjoitti:Minkä kokosen aattelit hankkia kun se oli parempi olla ainaki yli 300 litranen
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Samantyyppisiä haaveita. Laitetaanko yhdessä karppiallas kesällä? Takapihan kallion kylkeen..Kukkiis kirjoitti:Täällä olisi haaveena:
kuutamorihma
pusukalat
kultakala-akvaario

-
- Member
Heidinakvaario kirjoitti:Samantyyppisiä haaveita. Laitetaanko yhdessä karppiallas kesällä? Takapihan kallion kylkeen..Kukkiis kirjoitti:Täällä olisi haaveena:
kuutamorihma
pusukalat
kultakala-akvaario
Kaivetaan saman tien karppilampi tuohon leikkikentän viereen

330L, 140L, 90L, 16L
bymoor kirjoitti: Itellä edelleen L64 metästyksessä.. http://www.amazon-exotic-import.de/Gall ... 0Xingu.htm

Ahvenrintamalla olen jo ainakin 10 vuotta haaveillut Vieja argenteasta, näin niitä livenä joskusmuinoin monniklubin Ruåtsi-eksursiolla muuan liikkeessä, ja olivat älyttömän upeita. Tosin pariskunnalle ei taida ihan tonninenkaan riittää, ei kuulemma todellakaan sieltä leppoisimmasta päästä.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Itsellä haaveena olisi rauskuja, iso, siis erittäin iso monnisparvi, levytetroja, iso merivesiakvaario yms. Haaveita on paljon, toteutusta ei. 

-
- Senior Member
L-46 ja L-134 parvet.. Aivan käsittämättömän kauniita molemmat.
Lehtikaloja myös joskus..
Täpläsiilikala on myös aivan uskomattoman hieno.. mut en tiedä saako niitä mistään enkä aio merivettä laittaa ainakaan vähään aikaan..
Lehtikaloja myös joskus..
Täpläsiilikala on myös aivan uskomattoman hieno.. mut en tiedä saako niitä mistään enkä aio merivettä laittaa ainakaan vähään aikaan..
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Kuutamorihmakala on totettamaton haave... Tarvitsisi isomman altaan, jos tuon kaunokaisen hankkisin
Myös joku pieni, persoonallinen affen houkuttaisi. Keltakääpiöaffen tai perhoskirjoaffen. Kolmas olisi joku pienehkö kasvinsyöjäpleko, esim. salamanteripleko.

450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
-
- Advanced Member
Minulle on tullut nyt viime aikoina kiinnostusta noihin plekoihin, ja erityisesti hopeapiikkiplekon nähtyäni ihastuin. Olisi hienoa omistaa tuollainen(kin) sitten joskus.. 

-
- Advanced Member
- Viesti:
Isopurjeplekon tai joukon muita ihania, isoja, symppiksiä plekoja. Ehkä sitten joskus kun on se tonninen isolla pohjapinta-alalla oleva allas..
Kyllähän noi pari salamanteriplekoakin ovat tosi viehättäviä, mutta *tahtoo ENEMMÄN!*
Kyllähän noi pari salamanteriplekoakin ovat tosi viehättäviä, mutta *tahtoo ENEMMÄN!*
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
Rauskut saa myös täältä äänen!
Olenkohan miä sitte jotenkin outo, kun en ole koskaan haaveillut mistään suurista kaloista, kuten oskareista, rauskuista tai isoista plekoista. Mutta haavelistalla minulla on kiekkokalat, lehtikalat, suklaarihmakalat, seeprakalat, imunuoliaiset ja sukaravut.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
-
- Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Punainen partamonni olis kans aika sairaan hieno!
-
- Advanced Member
Komppaan, mut hankala hankkia. :/V154 kirjoitti:Punainen partamonni olis kans aika sairaan hieno!
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Lajiallas suklaarihmoille olisi myös ihan sairaan hieno! Mä haaveilin suklaarihmoista noiden taistelukalojen kanssa, mutten sitten uskaltanut yhdistää taistoja ja sukluja, koska suklut vaativat niin hapanta ja pehmeää vettä, mikä saattaa olla taistoille liian hapanta. Niinpä suklujen tilalle tuli pariskunta hunajarihmoja. Mutta joskus suklaiset omassa lajialtaassaan olisi kyllä hienoa <3viineri kirjoitti:Olenkohan miä sitte jotenkin outo, kun en ole koskaan haaveillut mistään suurista kaloista, kuten oskareista, rauskuista tai isoista plekoista. Mutta haavelistalla minulla on ..., suklaarihmakalat,...
Mä olen myös tykästynyt näihin aika pieniin lajeihin. Meillä ei ole yhtäkään isoa eväkästä

450 l Etelä-Amerikkaa:
-
- Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Vois koittaa Akvaarioliike Viskarista käydä katsomassa joku päivä. Kalliita kyllä partamonneiksithank kirjoitti:Komppaan, mut hankala hankkia. :/V154 kirjoitti:Punainen partamonni olis kans aika sairaan hieno!

-
- Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Viesti:
240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI