Se kolmas pyörä...

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Se kolmas pyörä...

Viesti Kirjoittaja narm »

Isompi pari löytyy ja heillä on "micro" kokoa oleva kolmas pyörä.Pienin on kyllä kaikista reippain, syö lähes kädestä ja on aina ekana ruokaa pummimassa -eikä pienistä säiky.
Pitäisikö hommata samaa kokoa oleva kaveri hälle vaiko luovuttaa eteenpäin suunnilleen samankokoisten joukkoon vai pitää se noiden kanssa tuolla edelleen kolmantena pyöränä,joka ei hirveesti houkuttele,häntä kun ei seuraan huolita(ajetaan pois [:I] )?Ja Jos joku on kiinnostunut micro tyypistä,niin heittää voi yv;lä.
catze
Member
Member

Re: Se kolmas pyörä...

Viesti Kirjoittaja catze »

itellä oli tuo sama tilanne ja itseasiassa tuli hankittua pari lisää, niin lauma muuttui selkeästi porukkaystävällisemmäksi. Kuinka vaan niin "yksin" en kolmantena pitäis.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja malawi »

Laumasta on aina se heimopi kala joka jää pohjalle. Kiekkoja kannattaa pitää haaremissa niin se ei aina välttämättä aina sitten kohdistuu aina siihen samaan kalaan niin paljon. Mun altaassa on 5 kiekkoja ja selkeesti kaksi niistä on lauman alapuolella.
KaarinN
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KaarinN »

Meille jäi edellisestä parvesta eräänlaisen onnettomuuden seurauksena henkiin yksi hiukan kitukasvuinen yksilö, jolle sitten hankittiin neljä kaveria. Uudet ovat isompia, mutta selkeästi nuorempia ja pirteitä, rohkeita ja voimakkaita kaloja. Mutta tämä vanha jäärä lennättelee uusia miten haluaa. Jokaista ja jatkuvasti. Olen miettinyt, että millä voimalla? Koko ajan pitää ruokkiessa seurata, että nämä neljä uutta saavat ruokansa, sillä tämä vanha jäärä vahtii ruokaa, vaikka ei itse enää söisikään.

Auttaisko lauman suurentaminen?
Paavo2006
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Paavo2006 »

Mulla on kahdeksan kiekon porukasta kaksi selkeästi raitapukuista. Mutta ei nekään missään piilottele vaan ovat mukana jengissä ja syövät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”