Kasvilannoitus
Valvoja: Moderaattorit
Kasvilannoitus
Eli käytän kasvieni lannoitukseen tällä hetkellä Easy-Lifen Easycarboa, mutta miekkakasvit ja kääpiökyneleet eivät silti oiken kasva kunnolla. Joten otanko mukaan vielä Easy-Lifen ProFiton, Nitron tai Ferron? Vai kenties kaikki? Ehdottakaa myös muita hyviä lannoitteita tai suuriksi kasvavia leveä lehtisiä kasveja 
"Only God Can Judge Me" -2pac
Re: Kasvilannoitus
Minä käytän Easycarboa ja Profitoa ja kyllä kasvaa
En kyllä laita noita joka vedenvaihdon jälkeen mutta joskus ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
sama täällä, kerran viikkoon olen lisännyt profitoa ja easycarboa koitan muistaa laittaa päivittäin.[NeO] kirjoitti:Minä käytän Easycarboa ja Profitoa ja kyllä kasvaaEn kyllä laita noita joka vedenvaihdon jälkeen mutta joskus
Jossain varoteltiin ettei samaan aikaan vedenparannusaineen kanssa saisi laittaa, koska vedenparannusaine sitoo tuosta lannoitteesta jotain, tiedä sit. Kyllä mäkin olen sitä laittanut vedenvaihtojen yhteydessä ilman ongelmia...
240 l riutta, joulukuusta 2014 alkaen
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Suosittelisin että lisäät lannoitukseen mukaan ProFiton, se on yleislannoite kaikille kasveille, Ferron, koska vesimiekat tarvitsevat rautaa, ja jonkun pohjalannoitteen, koska miekat ottavat ravinteet pohjasta, esim. JBL 7-kuulat, Satekin voimapelletit tai saviturvepallot.-Discus- kirjoitti:Eli käytän kasvieni lannoitukseen tällä hetkellä Easy-Lifen Easycarboa, mutta miekkakasvit ja kääpiökyneleet eivät silti oiken kasva kunnolla. Joten otanko mukaan vielä Easy-Lifen ProFiton, Nitron tai Ferron? Vai kenties kaikki? Ehdottakaa myös muita hyviä lannoitteita tai suuriksi kasvavia leveä lehtisiä kasveja
-
KalaH
- Senior Member

- Akvaarioseurat: OAS, TAS
Ja paljon yksinkertasemmin pääsee pmdd:llä, kun lisää siihen enemmän rautakelattia mitä ohjeessa on. On paljon halvempaa ja ei tarvi monen lannoitepullon kanssa värkätä.They2 kirjoitti:Suosittelisin että lisäät lannoitukseen mukaan ProFiton, se on yleislannoite kaikille kasveille, Ferron, koska vesimiekat tarvitsevat rautaa, ja jonkun pohjalannoitteen, koska miekat ottavat ravinteet pohjasta, esim. JBL 7-kuulat, Satekin voimapelletit tai saviturvepallot.-Discus- kirjoitti:Eli käytän kasvieni lannoitukseen tällä hetkellä Easy-Lifen Easycarboa, mutta miekkakasvit ja kääpiökyneleet eivät silti oiken kasva kunnolla. Joten otanko mukaan vielä Easy-Lifen ProFiton, Nitron tai Ferron? Vai kenties kaikki? Ehdottakaa myös muita hyviä lannoitteita tai suuriksi kasvavia leveä lehtisiä kasveja
-
They2
- Advanced Member

Jos milloinkaan koittaa se päivä että osaisi vielä itse sekoittaa sen PMDD:n.kala_fani kirjoitti: Ja paljon yksinkertasemmin pääsee pmdd:llä, kun lisää siihen enemmän rautakelattia mitä ohjeessa on. On paljon halvempaa ja ei tarvi monen lannoitepullon kanssa värkätä.
Itse en kyllä jaksa ruveta PMDD:tä sekoittelemaan joten tyydyn monen pullon kanssa värkkäilyyn
Eli ensialkuun ajattelin kokeilla ProFitoa ja jos ei tehoa niin otan mukaan myös They2 mainitsemat JBL 7-kuulat. Tietääkö kukaan että sitooko Seran Aquatan noita lannoitteita? Sitä minulla on tällä hetkellä vedenparannusaineena, merkin vaihtaminen ei ole mikään ongelma joten suositelkaa ihmeessä jotakin parempaa joka ei sido lannoiteaineita 
"Only God Can Judge Me" -2pac
Miekat nyt arvostaisivat tietysti pohjalannoitteita. Itse olen pohjalannoitteita käyttänyt myös köynnöstäville kasveille ja tykkäävät myös kovasti. + nestemäistä lisänä. Omat henk koht suosikit pohjalannoituksessa ovat : Seachem Flourish Tabs, Jbl 7 kuulat ja TetraPlant Crypto. Näitä kaikkia olen käyttänyt samanaikaisesti 
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
-
They2
- Advanced Member

en tiedä, mutta ei tietenkään tarvitse heti vedenvaihdon jälkeen lannoitteita lisätä. Odota pari tuntia, ja kun vedenparannusaineen vaikutus on mennyt pois/pienentynyt, niin lisää vasta sitten.-Discus- kirjoitti:Tietääkö kukaan että sitooko Seran Aquatan noita lannoitteita?
Jos vedenparannusaine ei sido mitään yhdisteitä, ei varmaan sen käyttä lannoitteiden kanssa samaan aikaan haittaa, mutta ei siitä kyllä silloin ole mitään hyötyäkään.
Jos joku keksii sellaisen vedenparannusaineen joka tunnistaa lannoitteen vaarattomat aineet poistettavista aineista, alan käyttämään sitä heti.
Jos joku keksii sellaisen vedenparannusaineen joka tunnistaa lannoitteen vaarattomat aineet poistettavista aineista, alan käyttämään sitä heti.