Kuvia akvaarioistanne 4
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kuvia akvaarioistanne 4
Snorkkeli, mitkä tuon altaan mitat on ja kuinka isoja nuo oskarit on? Entäs onko nuo puut ihan magrovea? jos on niin mistä ostettu ja minkä hintaisia? On kyllä hieno allas. Jotain samantapaista tarkoitus itsekin rakentaa.
miljoonakala84 kirjoitti:Niinakii mistä oot saanu tuon mielettömänm hienon kallon tuone akvaan, siis mielettömän hieno.
mulla on samanlainen ja se on hyvinkään salamanterista

84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Jhnns, altaan mitat on 200x70x60(k) ja oskut on nyt n. 15cm. Mulla ei tottapuhuen oo hajuakaan, et onko nuo oikeaa mangrovea, mutta siltä ne minusta vaikuttaa. 
Salon akvaarioliikkeestä bongasin kerran nuo kaksi hyytävän hienoa XXL -tai ainakin XL- juurakkoa, ja pienen empimisen jälkeen sitten ostin tuon oikeanpuoleisen ja parin kuukauden päästä hain tuon toisenkin. Hinta oli melko suolainen; liki 100e/kipale.
Mut on ne hienoja. 

Salon akvaarioliikkeestä bongasin kerran nuo kaksi hyytävän hienoa XXL -tai ainakin XL- juurakkoa, ja pienen empimisen jälkeen sitten ostin tuon oikeanpuoleisen ja parin kuukauden päästä hain tuon toisenkin. Hinta oli melko suolainen; liki 100e/kipale.

-
- Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Noi juurakoiden hinnat on aika järkyttäviä, sempä takia jos on turvesuo lähellä niin sieltä löytyy kasapäin suosta tongittuja keppejä ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
- Viesti:
Kauanko nuo ovat sulla altaassa olleet? Mulla myös kolme XXL-koon kantoa, ja tuntuu että ainakin tämä vuosi mennää värjätyllä vedellä.Snorkkeli kirjoitti:Jhnns, altaan mitat on 200x70x60(k) ja oskut on nyt n. 15cm. Mulla ei tottapuhuen oo hajuakaan, et onko nuo oikeaa mangrovea, mutta siltä ne minusta vaikuttaa.
Salon akvaarioliikkeestä bongasin kerran nuo kaksi hyytävän hienoa XXL -tai ainakin XL- juurakkoa, ja pienen empimisen jälkeen sitten ostin tuon oikeanpuoleisen ja parin kuukauden päästä hain tuon toisenkin. Hinta oli melko suolainen; liki 100e/kipale.Mut on ne hienoja.
Ei ollut isoa paljua, missä olisin keittänyt. Siis suihkun kautta altaaseen! Halpoja olivat..

Itte ku tekee, ni tulee sellanen ku sattuu tulemaan.
1000L Amazon
1000L Amazon
Esittelin näköjään itseni myös kuvassa
En malta odottaa että uudet kasvit vallottais akvaarion...
Puunvenkura on läheiseltä suolta ja kallo Petshop.fi sivustolta.

Puunvenkura on läheiseltä suolta ja kallo Petshop.fi sivustolta.
-
- Starting Member
Oisnkohan marraskuussa ostanu toisen ja toisen ihan pari päivää sitten, eli tuoreita ovat vielä. Meillä on vanhempien luona saunassa sellainen iso pata, mut ei sekään noin isoa kantoa syö, eli suihkun kautta altaaseen täälläkin.Jan76 kirjoitti:Kauanko nuo ovat sulla altaassa olleet? Mulla myös kolme XXL-koon kantoa, ja tuntuu että ainakin tämä vuosi mennää värjätyllä vedellä.
Ei ollut isoa paljua, missä olisin keittänyt. Siis suihkun kautta altaaseen! Halpoja olivat..

Mitä sun kannot sitten makso? Jos saa kysyä.

-
- Junior Member
- Viesti:
^ Samaa hintaluokkaa omanikin..
Itte ku tekee, ni tulee sellanen ku sattuu tulemaan.
1000L Amazon
1000L Amazon
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
zalmiakki, onko toi taustalla oleva kasvi vallua? Miten teillä kasvaa tollatti suorasti ja vihreäksi, täällä kasvaa miten sattuu ja lehdet on kellertävät. 

-
- Junior Member
joo.. on tavallista vallua jota vähän leikkasin latvoista. onko sulla mahdollisesti kierteisvallisneriaa?
-
- Advanced Member
Ei, mutta ei ne siltikään kasva kunnolla suoraan.
-
- Senior Member

Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Minusta tässä on tosi kivasti käytetty kahta erilaista sisustusmateriaalia. Tuo vesisaniainenkin puolustaa kyllä paikkaansa noin tuoreessa altaassa vaikka ainakin itselläni menee siihen pitemmän päälle aina hermot.haikala88 kirjoitti:Tässä mun reilu kuukauden ikänen 200l
Tosi kivan näköinen allas, tykkään tunnelmasta. Mitä kasvia tuossa keskellä on tuon juurakon päällä, tuo pieni lehtinen?rybka kirjoitti:Tässäpä vähän hätäinen otos joulukuussa aloitetusta 200 litran Aasia-projektista, en jaksanut viritellä jalustaa tai säätää kameran kanssa. Piilevä selätetty, oikeanpuoleinen suodatin irvottaa vielä ikävästi näkyvissä, kun en ole saanut päätettyä, mitä asemoisin sen ja jaavansaniaisen väliin; haluan pitää virtauksen poikittaissuuntaisena.
-
- Senior Member
Piia, se on hentorotalaa - ja itse asiassa se kasvaa kahden pienemmän juurakon "saumakohdassa" niin, että ne näyttävät yhdeltä isolta. Tosi kiitollinen kasvi, vähän väliä saa olla lyhentämässä. Tuppaa tosin käymään harva- ja pienilehtiseksi alempaa, joten koko puskan uusiminen latvat uudelleen istuttamalla lienee aika ajoin tarpeen.
Hassun keltainen sävy tuossa kuvassa; turveuute tosin saa aikaan lievää kellanruskeaa sävyä ihan livenäkin.
Hassun keltainen sävy tuossa kuvassa; turveuute tosin saa aikaan lievää kellanruskeaa sävyä ihan livenäkin.
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Ei mulla hentorotala koskaan kasvanut noin kivan näköiseksi ja revin sen lopulta kokonaan pois altaasta..
-
- Senior Member
Tuurilla ne laivatkin seilaa
...

..Uskallankohan minä oikeesti ikinä julkaista yhtää kuvaa omista altaistani tänne.
Ihan uskomattoman upeita altaita kaikilla!
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Kato ei paniikkiaweemano kirjoitti:..Uskallankohan minä oikeesti ikinä julkaista yhtää kuvaa omista altaistani tänne.

Minäkin ajattelin odotella pari kuukautta kasvien kasvua ja sitten vasta julkaista kuvan meidän uusimmasta

No minulla on sen verran erikoislaatuinen tankki asukkaiden suhteen, että kasveja ei voi ees lannoittaa. :'D
Se hiukka hidastaa elämää.
Se hiukka hidastaa elämää.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
-
- Advanced Member
Mä olen jo nolannut itteni akvan sisustuksen suhteen, joten uskaltaa lisätä kuvia!Riveriana kirjoitti:Kato ei paniikkiaweemano kirjoitti:..Uskallankohan minä oikeesti ikinä julkaista yhtää kuvaa omista altaistani tänne.
Ihan uskomattoman upeita altaita kaikilla!![]()
Minäkin ajattelin odotella pari kuukautta kasvien kasvua ja sitten vasta julkaista kuvan meidän uusimmasta

Juu, kuten oheisesta kuvasta huomaa, akvan sisustus on kokoajan menossa karmeampaan suuntaan.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

En ylläty jos joltakin tippuu silmät päästä.

Eli tarkoitus päästä vallusta ja vesirutosta eroon, ja ostaa tilalle E-Amerikkalaisia kasveja, vallu menee isompaan akvaan, kunhan saan aloitettua sen kypsyttämisen.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: -
^Kuules ikätoveri, tuohan on ihan kivannäköinen allas
Omani kalpenee tuon rinnalla... Paitsi ehkä kasveja tuonne sinun altaaseesi saisi lisää laittaa?

-
- Advanced Member
Joo, juuri olen karsinut karvalehteä rankalla kädellä, valtasi jo puolet tosta altaasta. Tuolla vasemmalla on miekkakasvi, joka sitten kasvaa kunhan jotain lannoitetabletteja vielä lisään juuriin, ja tiikerilumme on jotenkin oudosti kitunut, ei kasva vaikka juurissa 7 balssit ja kaikkea. Sitten vielä kun konnanputki kasvaa, ja luovun rutoista ja ostan tohon suodattimen eteen vaikka karttulehteä kunnon puskan.ahven kirjoitti:^Kuules ikätoveri, tuohan on ihan kivannäköinen allasOmani kalpenee tuon rinnalla... Paitsi ehkä kasveja tuonne sinun altaaseesi saisi lisää laittaa?