panic-room kirjoitti:Hei, haluisin vaan kysäistä että mistä kaupasta kalat ostit?
Hienoa että kauppias ne ottaa takaisin! Toivotaan että akvaariosi pysyy terveenä!
Kauppias toimi tapauksessa oikeudenmukaisesti, eikä ansaitse huonoa mainosta täällä...
Mari kirjoitti:Kahden kauppahan tuo on, eli kun asiakas on nähnyt tuotteen ostohetkellä ja hyväksynyt sen ei vastuu ole enää pelkästään kauppiaalla.
Melko pitkälle menevä oletus tuo että kauppias on tietoisesti ja tarkoituksella saastuttanut asiakkaan altaan, mistäs tässä tiedetään onko kauppias itse ollut tietoinen että kiekoilla on sisäloisia (miten tämä muuten on todettu että niitä on?)?
Ideaalimaailmassa kauppias olisi tiennyt asiasta ja maininnut ostotilanteessa asiakkaalle, asiakas olisi karanteenannut kiekot ja kauppias olisi vaikkapa hyvittänyt lääkkeet, mutta kun ei eletä ideaalimaailmassa...
Mun mielestä edelleen kohtuullinen hyvitys olisi ollut ne lääkkeet. Nythän tuossa riepoteltiin mahdollisesti sairaita eläimiä edestakaisin, ja selvää on että molemmat kiekot täytyy lääkitä, sekä ne vanhat että kauppaan palautetut. Eikö niitä olis vaan voinut sitten lääkitä kaikkia yhdessä ja samassa altaassa kun ostopäätös oli kerran kuitenkin jo tehty?
Totta kai kauppiaalla on vastuunsa, mutta on ostajallakin.. ei ihan kaikkea aina vyörytettäisi sen kauppiaan niskaan.
Olen aikoinani, parikymmentä vuotta sitten, ottanut vastaan ja maksanut nieleskellen sappea kokonaisen laatikollisen kirvesotsaisia puolikuolleita värittömiä luonnonkiekkoja koska olin ne tilannut.
Tässä tapauksessa (Turkulainen tukkuri) kauppias
tietoisesti hankki B-laatua, koska olin olin sopinut hänen kanssaan että saan kiekot halvemmalla, kun tilaan koko laatikon muun lastin ohessa.
Tämä kaveripa halusi saada voittoa lisää ja osti halvalla minulle laatikon "halpaa" kiekkoa ja samalla vaivalla itselleen pari high quality kiekkoboxia omiin altaisiinsa.
Tämä Ent. edellämainittu kiero Turkulainen yrittäjä myös kerran kieltäytyi myymästä minulle parvea nuoria upeakuntoisia Heckeleitä ja syykin selvisi myöhemmin.
Oma akvaariokauppiaani osti kiertoteitse kyseiset Heckel-kiekot minulle ja paljasti samalla että kyseinen tukkuri oli kieltänyt sitten myymästä näitä kaloja eteenpäin minulle, koska se "Morpho" kuitenkin kudettaisi niitä ja veisi häneltä leivän suusta

Teimme kuitenkin myöhemmin vielä paljon kauppoja, mutta enää en häneltä suostunut ostamaan "sikaa säkissä".
****************************************************************************************
Toisaalta, olen jälkeenpäinkin ostanut Akvaarioliike Kurjen Kari Koskennevalta myös kokonaisia laatikoita ja hän on tuottanut minulle huippulaatuista kiekkoa ja vielä sanonut, ettei minun edes tarvitse ottaa kaikkia jos en halua. Akvaarioliikeissä ja ammattitaidossa on eroja.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)