300l suodatus?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
serppu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

300l suodatus?

Viesti Kirjoittaja serppu »

Moi.

Oon aikas uus harrastaja ja sen takia lähin vähän tiedustelemaan elikkä 300 litranen purkki 100x60x50 voi olla että jossain vaiheessa kooksi vaihtuu 125x60x50 jossa aika reilusti asutusta n.20 aurinkobarbia 10 timanttitetraa 4 rusoa n.20 kuparimonnista 2 pandagarraa ja tietenki partamonni... suodattimena pyörii ainoastaan eheim 2026 joten olen nyt miettinyt jos sille hankkis kaverin... mietin että kumpi olis parempi fluval u3 vai u4.. vai joku ihan muu ehdotuksia kuunnellaan...:) sitä kans tossa u4 mietin että se näyttää jotenki ulkosilta mitoilta tosi isolta.. onkohan näin..?

--

Lisää tossa kun tutkiskelin ni toi eheim powerline 2048 rupes myös erityisesti houkuttelemaan...
530l Kiekkolaari
tpraut
Senior Member
Senior Member

Re: 300l suodatus?

Viesti Kirjoittaja tpraut »

Minä miettisin jotain isoa sisäsuodatinta kun tuo eheimin 2026 on ainakin omien kokemusten mukaan todella tehoton tuon kokoiseen. Vaikka fluvalin U4. Luultavasti joudut hommaamaan myös toisen ulkosuodattimen tai tehokkaamman sellaisen varsinkin jos ei tule kovin kevyt kalasto.

Edit. Esittely video: http://www.youtube.com/watch?v=tq4RVt3omgE
serppu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja serppu »

Nyt olisin kallistumassa näitä sivuja lukiessani niin powerline 2048 fluval u4 sijasta.. teenköhän nyt väärin vai pitäiskö suoraan ottaa toi 2252...eli kumpi parempi power vs u4...siinä vasta pulma...;)
530l Kiekkolaari
tpraut
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tpraut »

Ainakin tuo U4 on minusta esteettisempi ja ehkä hieman pienempikin. Siitä olen kuullut vain hyvää. Tosin tuo powerline on minulle tuntematon.
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Powerline 2048 on kyllä mainio suodatin. Itsellä käytössä 270 litraisessa roskankerääjänä ja ei se kyllä minusta mitenkään pahan näköinen ole. Tuo 2048 on niin hyvin muunneltavissa omien tapreiden mukaan ja tehoa siinä on varmasti. Ulkonäkökysymyshän on katsojan silmässä tietenkin, mutta minusta tuo 2048 on paremman näköinen kun fluvalin U4. Fluvalissa toki enemmän virtausta sitten specsien mukaan.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Musta Fluval U4ssä on huonoa se, ettei siitä saa virtausta säädettyä oikeastaan mitenkään. Virtauksen paikkaa voi kyllä vaihtaa, mutta käytännössä se puhaltaa ihan yhtä kovaa. Lehtikset lenteli ja kasvit kenossa. Toisekseen sen suutinta ei saa käännettyä ei niin minnekään. Se puhaltaa aina vaan suoraan eli joko takalasia pitkin tai etulasiin. Ne "suuttimet", mitkä siinä on, on aivan yhtä tyhjän kanssa. Ja yritäppä viritellä siihen jotain suutinta, esim. letkunpätkää, ei tahdo pysyä kiinni siinä millään sen muodon takia. Mutta jos reilumpi puhuri ei haittaa, niin se on hiljainen, helppo kiinnittää/irrottaa ja putsata. Putsaa roskia ihan ok.

Mites olisi matto-sisäsuodatin yhdistelmä? Meillä on sellainen kahdessa isommassa akavassa eikä mitään valittamista.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Jos noista pitää valita ota se eheim. Noista makarooni fluvaleista ei tule kuin päänsärkyä ja ääretön vidudus.... U-sarjassa näytti olevan muovikotelo täynnä liikkuvia osia ilman järkevää toimintofunktioita. Ainoa tarkoitus saada vaikuttamaan tekniseltä ja kivalta ostaa. :D Yksi vaihtoehto on hankkia suoraan 2252 niin ei tarvi heti olla ostamassa lisävoimaa. On helpompi kuristaa tai jakaa virtausta kuin taikoa lisää jos tarpeet kasvaa. Tai sitten myydä se ulkopönttö ja ostaa joku radikaali tilalle että voi jättää sisäpumpun vallan pois.
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Mattosuodatin?
Tibarine
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tibarine »

Noh mulla on fluvalin u 4. Mun mielestä se on esteettisesti ok kun on tummanvärinen.. ei loista sieltä akvaariosta niin paljon. Joku mainitsi liikkuvista osista ilman järkevää fuktiota, mut mä taas tykkään kun ei tarvi koko suodatinta repiä akvaariosta irti. Virtausta ei tosiaan voi kauheesti säädellä, kuin kolmeen eri asentoon. Mulla se posottaa keskiasennossa hieman etulasin kautta ja pelittää ihan mukavasti. On hiljainen ja putsaa roskat. Riittää mulle. :)
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Se suurin Eheim Powerline on hyvä. Jos ei halua niin paljoa virtausta Powerline 200 luulisi riittävän.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Kana +-yksipantteri kirjoitti:Se suurin Eheim Powerline on hyvä. Jos ei halua niin paljoa virtausta Powerline 200 luulisi riittävän.
Siis tuo isoin on nimenomaan tuo 2252 joka on sitten ihan hirveä puhuri 300 litraisessa varsinkin jos on lyhyempi allas. Pienempi on sitten se 2048 ja muita ei taida ollakkaan.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Eheimin powerlinen suodattimet on hyviä, ehkä vähän liiankin hyviä. Tarkoitan siis, että pumppausteho on todella suuri suodattimen kokoon nähden. Monet käyttääkin niitä juuri tuon pumppaustehon takia. Itsekin voisin powerline sarjaa joissain tilanteissa harkita, mutta en ihan ykkösvaihtoehtona. Suodatin on todella tukeva ja kestää melkeinpä käytön kun käytön. Ainut miinus powerlinessä on niiden posketon virrankulutus. Isompi peli vie virtaa 28w!

Fluval mielestäni vähän sössi kun julkaisi tuon edellisen plus-sarjan. Nämä uudet U-sarjan vehkeet sensijaan vaikuttavat ihan käyttökelposilta. Muutaman kerran sellasta olen hypistellyt ja asialliselta peliltä vaikutti. Sähköä suurin peli vie vaan 12w

JBL on pistäny koko suodatinsarjansa uusiksi. Tietääkseni ensimmäinen "iso" merkki joka tunzen lisäksi tuo magneettipidikkeet arkikäyttöön. Ei siis enää kovettuvia imukuppeja. Lisäksi suodatinpatruunavaihtoehtoja on kahdeksan kappaletta, mukana toimitetaan suihkuputki, veden suunta on säädettävissä pumppausteho säädettävissä jne. Esittelyvideo berliiniksi: JBL Crystal profi iJa mikä parasta ei ole hinnalla pilattu. Sähkönkulutus suurimmassa pelissä 11w.

Mielestäni tuo JBL on ihan harkinnan arvoinen juttu.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Havaintoja JBL CrystalProfi i100n käytöstä kolmen viikon ajalta. Pitää vähän kummaa ääntä, tosin sen kuulee vain ihan vierestä. On availtu, käännelty, ravisteltu... Ei auta, mutta onneksi ääni ei ole mitenkään häiritsevän kova. Korien putsaus vähän työlästä, kun jokainen pitää avata erikseen, mutta onhan tässä toki puolensa kun saa, ken tahtoo, koreihin eri tavarat. Putsaa... no jaa, nyt kun virittelin sen kolmesta korista kahteen hienoa vanua, puhdistaakin jo jotain. Magneettipidikkeet on käyttökelvottomat kehyksillisissä akvoissa sellaisenaan, jos kehys on leveämpi kuin öö... kaksi senttiä. Itse hajotin pidikkeet neljäksi kappaleeksi, jotka liimasin oikeille paikoilleen, koska ne eivät asetu kehysakvaan mitenkään, jos ovat kiinni "saranoina". Muutoin magneetti on todella näppärä! Sen kun vaan nappasee suodattimen irti ja laitto takaisin sujuu ihan itsestään. Ihana! Suodatin ei ihan pidä lupauksiaan siitä, ettei valuttaisi p*skavesiä akvaan, koska tuohonkin peliin jää ilmaa jumiin ja kun sitä kääntelee vedessä jaskaa irtoaa jonkin verran sisuksista. Se ei kuitenkaan sylkäise käynnistettäessä kaurapuuroja veteen, mikä on tosi kiva. Virtauksen säätö on helposti liikuteltava nuppi, ja muutenkin puhalluksen suuntaa saa säädettyä ihan kivasti. Mukana tuleva suutin on ihan ok, mutta se jää vähän häiritsevästi jonkin verran (1,5-2cm) vedenpinnan alapuolelle, jos suodatin on asennettu oikealle korkeudelleen.

Plussat ja miinukset on musta aika tasan vaakakupissa, mutta ei toi musta mikään ihmekapistus ole enkä osaisi ihan ekan avaihtoehtona suositella.

Mulla ei mene jakeluun, miksi Fluval laittoi U-sarjaansa niin luokattoman virtauksen säädön, tosiasiassa sitä ei ole. Harmittaa kun ostin koko pelin, mutta uskoin korulauseita säätöjen erinomaisuudesta. Kait se ihan ok voi ollakin normimittaakvassa, vaan ei meillä!
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”