Okei. Eli yritänkö saada vielä päästä hyvää kuvaa?
Niin ja vielä tuosta väristä.. Eli monni on aina ollut tuollainen musta eli sillä ei ole ollut koskaan mtn pilkkuja ym. Ainakaan sinä aikana kuin meillä on ollut.
Valvoja: Moderaattorit

Missähänpäin Suomen siionia sijaitsee hän?harmipurkki kirjoitti:Moikka!
Heitän oman kapustani soosiin... .---. Omat arvaukset tummista osuu Synodontis Nigrita tai Robbianus. Blondista Synodontis Galinae, Njassae tai Ocellifer. Siis google-kuvahaulla. Todennäköisintä on et hybridejä, mutta mä en tiedä.
Niin, ja voisin olla hyvinkin innokas luopumaan noista, ainakin jos pääsisivät isompaan -> parempaan, tai eri koteihin. Vaihdossa mieluusti ihan taviskaloja. Pistäkää yv:tä, jos jotakuta kiinnostaa.

Kaksiko niitä sulla on? Kertoisitko koot ja iät? Auttaisi kovasti jo olisi paremmat kuvat ja kertoisit onko niitä kuinka monta!harmipurkki kirjoitti:Tässä epämääräisiä otoksia mun ripsareista. Laitan tänne kuvien linkit. Tunnistusta siis kaipaisin, mutta möllöttäähän nuo vaikka ilman oikeita nimiäkin!

Ah so! En silti ossoo sanoa enempää.harmipurkki kirjoitti:Veikkonen, ketjussa aiemmin kerroin enempikin.![]()
Tummia siis kaks, pieni ja iso ja iso läikkäblondi. Kuvia koitan taas saada.
Kiitti vastauksesta!

Komppaan jipposta. Se minun hankkimani uusi tulokas, jonka ajattelin tummaripsimonniksi, saattaakin olla rusko. Pistelen viteoo kunhan kehtaan.jippo kirjoitti:Kallistuisin ruskoripsimonniin eli sanoisin Synodontis cf. nigrita mikä tarkoittaa että muistuttaa lähinnä ruskoripsimonnia. Olkalisäkkeessä näen selvästi pienen harjanteen jota taas guineanripsimonnilla ei ole.
Muoto on kyllä enemmän tummaripsimonnin kuin ruskoripsimonnin mutta kuvasta olisi helpompi yrittää tunnistusta kuin videosta.Veikkonen kirjoitti:Tuonne laitoin kysymyksen ja videolinkki löytyy sieltä. http://www.planetcatfish.com/forum/view ... 13&t=32879

Ja kuvaa on kännykameralla erittäin paljon vaikeampi saada kuin videota.jippo kirjoitti:Muoto on kyllä enemmän tummaripsimonnin kuin ruskoripsimonnin mutta kuvasta olisi helpompi yrittää tunnistusta kuin videosta.Veikkonen kirjoitti:Tuonne laitoin kysymyksen ja videolinkki löytyy sieltä. http://www.planetcatfish.com/forum/view ... 13&t=32879