720 l akvaarion kalastosuunnitelma

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kastanja83
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

720 l akvaarion kalastosuunnitelma

Viesti Kirjoittaja kastanja83 »

Hei!

Kaipaisin vinkkejä ja ideoita 720l akvaarion kalaston suunnitteluun. Akvaarion mitta on 200x60x60cm. Ajatuksena olisi tehdä mukavan näköinen seura-akvaario. Hanastamme tulee perus pehmeää vettä (pääkaupunkiseudulla asutaan). Lämpötilaksi olen kaavaillut n.26 astetta. Akvaario tulisi olemaan runsaskasvinen ja pohjalle hiekkaa.

Ajatuksena olisi, että akvaarioon tulisi ainakin: lehtikalaparvi ja rihmakalaparvi.

Pohjalle mieluisin seuraavia lajeja: parvi banjomonneja ja 2-3 okamonnia (kirjo- ja kampaokamonnit). Joku monnis-parvi olisi mukava saada vielä mukaan esim. kupari- tai leobardimonnisia.
Talonmiehiksi olen ajatellut katinkultamonneja ja 1-3 partamonnia (vain naaraita).

Kalojen määrät on vähän hakusessa. Kuinka paljon kyseisiä laleja voisi akvaarioon hankkia?
Sopisiko mukaan mahdollisesti joku tetraparvi esim. timanttitetroja tai keisaritetroja tai kirsikkatetroja?
Voisiko akvaarioon hankkia pari plekoa (ei mitään jättiläislajeja) tai noitamonneja?

Ideoita ja muitakin kala vaihtoehtoja voi heitellä!
thank
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 l akvaarion kalastosuunnitelma

Viesti Kirjoittaja thank »

kastanja83 kirjoitti: Kalojen määrät on vähän hakusessa. Kuinka paljon kyseisiä laleja voisi akvaarioon hankkia?
Sopisiko mukaan mahdollisesti joku tetraparvi esim. timanttitetroja tai keisaritetroja tai kirsikkatetroja?
Voisiko akvaarioon hankkia pari plekoa (ei mitään jättiläislajeja) tai noitamonneja?

Ideoita ja muitakin kala vaihtoehtoja voi heitellä!
Heippa,
en osaa sanoa, miten noidat tulee toimeen plekojen kanssa (minulla nuori partamonninaaras ja noitamonnit asustaa hyvässä sovussa lehtikalojen kanssa). Uskon, että noitamonneja menisi altaaseesi muutamia. Itselläni on 3 noitamonnia nyt 500 litraisessa, mutta eivät viihdy kovin vilkkaiden kalojen kanssa samassa. :roll: Jäävät helposti ruoka-aikana ilman sapuskaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”