Tooooosii paljon onnea sinulle!!! Kyllä oot altaasi ansainnut!
Mä en tajua, miksei tuonne 2 kattarii menis? Laita hieno hiekka, niin näet kuinka veikeitä tyyppejä on kun kaivautuu hiekkaan...
Muutama kuukausi sit tuonne sun altaaseen suunniteltiin kattareit juurikin tuon pari kappaletta, en kässää, miksei nyt menis!?!
Siis meinaan, kun nuo tuppaa muuttumaan nuo suositukset, kun kyselee eri tahoilta...
Ota aluksi joko neoneita tai inkkareita. Neonit on enempi viileään veteen ja taisto taas tykkää viihtyä lämpimämmässä... mut nuo kaks lajii ei oo mun listoilla, joten en oo ihan tarkkaan perehtynyt, meniskö kuitenkin samoissa vesissä... tai lämmöissä... niin elikkä ota yks parvi aluks ja kato, mitä sen jälkeen mahtuu. Voi olla, et ajan kuluessa haluatkin esim nuolimonnin tai jotain sellaista... nuolimonnit taitaa mennä myös pienehköihin altaisiin. Hyviä putsareita kuulemma ovat...
Kyselit piikkisilmistä kerran... Mä hommasin 7kpl omaan 240 litraiseen ja toisin kuin esim. minä väitin, että eivät olisi koskaan esillä, mutta on jatkuvasti 3-5 piikkisilmää näkösällä ja touhuilemassa pitkin pohjaa. Mahottoman ihania otuksia!!!
Mä en oo koskaan yhtään allsta kypsytellyt yhelläkään kemikaalilla.. Multa ympillä ja vanhoilla hiekoilla on aina menty (tai suodatin toisesta altaasta...) Kasvit oon laittanut altaaseen milloin mitenkin. oon kypsytellyt alusta asti kasveilla ja välillä on mennyt pitkäänkin ilman... Toiset sanoo et turhaa laittaa kasveja... tjaah.. tiiä häntä... Saattaa olla et menee jokunen aika, ennen kuin alkaa nitriittiä tulemaan, jos et erityisesti ymppejä laita. Pelkkä kalanruoka on aika hidas tapa... Sukkahousuun muutamaksi päiväksi pikkasen kukkamultaa ja veteen.
Pistä tilanne katsauksia!!!