Niin kuinka nopeasti? Olen käsittänyt, että nitriitti ei saisi koskaan näkyä akvaariossa. Olen kypsyttänyt yli kuukauden tota allasta. Kaikenlaisten sättäysten ja mokailujen jälkeen nitriittipiikki lopulta tuli ja laskikin sitten itsellään. Tein edellispäivänä ison vedenvaihdon tarkoituksena tiputtaa nitraatti. Eilen laitoin noin maustemitallisen hirvensarvensuolaa varmistuakseni akvaarion "kypsyydestä". Täytyy sanoa että oma naama näytti takuukypsältä kun äsken tein testit ja nitriitti on pilvissä. TAAS. Hss lisäyksestä on yli 12h. Tuleeko tää akvaario koskaan valmiiksi?? Mitä nyt tein väärin?? Miten hirvensarvensuola oikeasti kuvaa kalojen aineenvaihduntaa?? Ei jaksais enää... Uudet testitkin saa kohta ostaa, kun vanhat on käytetty loppuun.
Milloin akvaario on valmis?
Valvoja: Moderaattorit
-
missumi
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Milloin akvaario on valmis?
"kun nitriittiä ei ole vaan se muuttuu nopeasti nitraatiksi"
Niin kuinka nopeasti? Olen käsittänyt, että nitriitti ei saisi koskaan näkyä akvaariossa. Olen kypsyttänyt yli kuukauden tota allasta. Kaikenlaisten sättäysten ja mokailujen jälkeen nitriittipiikki lopulta tuli ja laskikin sitten itsellään. Tein edellispäivänä ison vedenvaihdon tarkoituksena tiputtaa nitraatti. Eilen laitoin noin maustemitallisen hirvensarvensuolaa varmistuakseni akvaarion "kypsyydestä". Täytyy sanoa että oma naama näytti takuukypsältä kun äsken tein testit ja nitriitti on pilvissä. TAAS. Hss lisäyksestä on yli 12h. Tuleeko tää akvaario koskaan valmiiksi?? Mitä nyt tein väärin?? Miten hirvensarvensuola oikeasti kuvaa kalojen aineenvaihduntaa?? Ei jaksais enää... Uudet testitkin saa kohta ostaa, kun vanhat on käytetty loppuun.
240l
-
Ruma mies
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Re: Milloin akvaario on valmis?
Kuukausi ei tunnu aikana vielä kohtuuttoman pitkältä, joten sen suhteen kannattaa mielestäni rauhassa odotella vielä.
Sen sijaan huolestuttavaa on se, että sinulla on jo ollut nitriittipiikki ja sen jälkeen nitriittien määrä on uudestaan noussut. Se tuntuisi viittaavan siihen, että suodattimen bakteereille on sattunut jotain ikävää. Onko suodatin voinut vahingossa olla poissa päältä pidemmän aikaa?
Sen sijaan huolestuttavaa on se, että sinulla on jo ollut nitriittipiikki ja sen jälkeen nitriittien määrä on uudestaan noussut. Se tuntuisi viittaavan siihen, että suodattimen bakteereille on sattunut jotain ikävää. Onko suodatin voinut vahingossa olla poissa päältä pidemmän aikaa?
-
missumi
- Starting Member

No sepäs se, kun en oikein tiedä enää että mitä tässä "rauhassa odotellaan"
Päättymättömiä nitriittipiikkejä? Suodatin oli pois päältä sen vedenvaihdon ajan. Tuskin bakut vielä siitä on itteensä ottaneet... Mä varmaan tapoin ne kun putsasin etulasin ja omenapuunoksan ja vähän pohjaa siinä samalla, koska akvaario on pian kauttaaltaan ruskean levän peitossa. Ihanaa ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
240l
-
Aprikoosi
- Member

- Akvaarioseurat: PAK
Mun käsittääkseni kypsytysvaiheessa nitriitti pitäisi laskea ilman_vedenvaihtoa..?
100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
-
missumi
- Starting Member

Eli nitriittipiikki tuli ja nitriitti laski itsestään, sitten tein vedenvaihdon nitraatin laskemiseksi.
240l