hippikala kirjoitti:Komia on! Kai sillä on nimi?
Kyllähän niitä evämuotoja ja värejä saa maailmassa olla, parempi vaan että löytyy yksilöllisen näköisiä kaloja. Tuohon tosin liittyy se ikävä riski, että sitten tulee mieli kerätä "koko sarja" ja sitten ollaankin pulassa. Tässä ihan lähellä olisi saatavilla parin sadan litran akva ja voi että millainen rivari siitä tulisikaan taistoille! Pelottavaa oirehtia addiktiosta näin voimakkaasti vaikkei ensimmäistäkään taistoa ole kotona. Tosin, tänään sen (Hänen) pitäisi saapua!

Kylläpä vaan jäskättää!
Mutta jos parinvalinnasta puhutaan niin kyllä minäkin varmaan pitäytyisin sellaisissa yhdistelmissä mistä on edes jonkinlaista toivoa tietää mitä sieltä on tulossa. Tuo punainen värivirhe sinisessä vaan ei ole minun mielestäni ongelma, kuten jo toisessa topiikissa taisin sanoa, niin siitähän päästään ihan vaan sillä, että nimetään tämä värimuoto uudelleen jollain supertrendikkäällä nimellä!

Sitten se ei ole enää virhe ja that's it

. Nimikilpailua vaan kehiin!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kiitoksia! Nimi on, nimittäis Taisto .. olis tehnyt mieli nimetä jotenkin hienommin mutta kun nimitin häntä vain taistoksi ennen kuin keksin mitään, ja nyt on vaikea enää muuttaa

No, eksoottisempi nimi voisi olla vaikka Dijon! Se kuulostaa hippasen samalta kuin Taisto.
Riveriana kirjoitti:Takaisin taistoihin:
Huntupyrstö on näyttävämpi kuin plakaatit, mutta pyrstöineen ketterämpi kuin CT tai HM. Jännä ettei niiden kasvattaminen kiinnosta suomalaisia enempää. Näissäkin on kyllä värejä, hienoja sinisiä, turkooseja ja vaikka mitä. Yksi hienoimmista tietämistäni oli punainen BF, jolla perhoskuvio ei ollutkaan kirkas tai valkoinen vaan reunus oli musta. Se oli hieno! Semmoinen kävisi itsellekin
Tuo Buttefliesin sininenkin saa täältä kehuja, väri on ihan paras, minun mielestäni
Kiitos!
Mä olen nyt järkeillyt tän asian näin. Tänään, kun lähdin ostamaan piikkisilmiä parven jatkoksi (ostin tosin myös vallisneriaa ja ruokapurkin ja..), herra Taisto (Dijon) oli pupeltanut kuplapesän

Kyllä olin onnellinen! Vähän säälitti kyllä, kun ei yhtään tyttöä löydy hänelle joka tulis kutemaan. Sit muistin, että siellä Akvaariopisteessä (josta piikkarit ostin) oli ihan söpön näköinen taistotytteli.
Äiti katsoi netistä, että on auki klo 18 asti, ja minä poika lähdin polkemaan hakemaan tyttöä (ja mikä parasta, äiti maksoi

) No, kun lähdin pyöräilemään niin eikös silloin alkanut se hurja kaatosade. Puolivälissä matkaa olin jo läpimärkä, hiuksissa uusi kampaus ja vaatteet eriväriset kuin lähtiessä, mutta jatkoin matkaa, kun olin päättänyt sen tytön ostaa. Mikä parasta koko reissussa, Akvaariopiste on kesäajassa ja sulkee jo klo 17. Tätäpä ei netissä lukenut!
Kyllä hiukan harmitti reissun jälkeen, kun muutkin asiat tietysti meni pieleen. Tietokone ei toiminut, puhelut katkeilivat yms .. kaikenlaista. Kaikkein parasta tosin oli, että kun olin päässyt sisälle vettä valuvana, ikkunassa näkyi ihana auringon paiste ja sade oli lakannut.
Mutta huomenna on päivä uusi

Aion ostaa sen tytön, tuli sitten poikasista minkä värisiä tahansa. Ostan tietysti myös poikasboxeja, -ruokaa yms. Saa nähdä, kuinka moni jää henkiin mutta kuitenkin.

Mun mielestä noi VT:t on nättejä. Hauska myös tietää, että on ketterämpi kuin CT ja HM. Hän on kyllä ihmeen vilkas ja rohkea. Eikä hätkähdä mistään! Tässä vielä sen tyypinen taisto mitä se tyttö oli (väri ei tosin ollut noin kirkas, mutta liikkeestä löytyi niin suotakoon se hänelle) :
http://primeaquatics.com/images/Betta/f ... 0betta.jpg
--------------------------------------
Niin ja muuten, edelleen olen vähän vailla vastausta otsikon kysymykseen

Mitä itse suosittelette?
Kokosininen tytteli olis varmaan hyvä .. entä toi ''imbelliksen värinen'' (mikä muuten virallisesti?) tyttö, jonka ostan huomenna?

Olen saanut sen kasityksen että se olis sopiva väri, tai ainakin helppo säilyttää. Ja itse tykkään tuosta väristä yli kaiken (kuten myös Dijonin väristä), joten poikasista tulee varmaan kivoja ainakin mun itseni silmään.
En ostakaan sitä tytskää vielä huomenna. Maltan maanantaihin, sillä silloin pääsen Hesaan kiertelemään (tätä ei tosin vielä varmistettu), josko löytyisi kivoja fisuja (taistoja

). Jos ei löydy, niin ostan sitten sen Akvaariopisteen tyttelin ..
-Tuulikki- kirjoitti:Butterflies kirjoitti:
Kiitos paljon!
Palatakseni omaan taistooni, mun on pakko hehkuttaa että hän on ihana yksilö! Valtasi ensin itselleen akvaarion vasemman päädyn ja paimensi kaikki sukaravut pois.
Sit hän usein kiertää reviiriään ja uhittelee välillä peilikuvalleen. Sit menee toiseen päätyyn kiusaamaan rapuja. Sit jää huntuevistään kiinni suodattimeen. Sen jälkeen tajuaa, et kato ruokaa on tullu jossai vaihees.

Ahmii ensin kaikki kuivatut surviaisentoukat kokonaisina, ja hetken päästä sylkäsee pois, ku ei onnistunukkaa. Sit malttaa syödä vähän pienempinä palasina. Sen jälkee menee tökkimää rapujen pohjaruokaa, ja hiekka pöllyää. Tämä toistuu useasti päivässä.

Sen lisäks tykkää änkee kaikkein pienimmistä kasvien ja juurakoiden raoista ja väleistä vaiks kunnon uimatilaaki olis tarjolla. Ja kaikkee, mikä liikkuu, täytyy maistaa, tai vähintään ajaa takaa

Mä kanssa lähden huomenna kalanmetsästys retkelle kera junan, katsotaan mitä tarttuu mukaan, punainen kruunu vielä puuttuu tästä kokoelmasta niin kuin moni muukin kuolaamisen kohde, kotona odottaa ei niin puhdas punainen kruunu tyttö

Oi!
Mä lähden mahdollisesti maanantaina Hesaan junalla, tietysti akvaarioliikkeisiin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Koitan metsästellä tolle ukolleni tytskiä .. Ajattelin että seuraavanlaiset tyttelit olis kivoja (laitan kuvia, kun en tunne kaikkia värityksiä) :
http://www.cesky.nl/hobby/cambodian_red_female.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... loseup.jpg
http://primeaquatics.com/images/Betta/f ... 0betta.jpg
Mitähän tulis, jos kudettais noista jotakuta taistoni kanssa (kuvia Dijonista tuolla aiemmin) ?