Kuvia akvaarioistanne 4

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Mitkäköhän polttimot tuossa ledialtaassa olisi? Niinku Watit, kelvinit ja ra-indeksi kiinnostaisi :D Itse kun noita GU10-kantaisia himppasen vahvempia olen himoinnut...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-tombba-
Member
Member
Viestit: 468
Liittynyt: 21:29, 15.09.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

-Alix- kirjoitti:Mitkäköhän polttimot tuossa ledialtaassa olisi? Niinku Watit, kelvinit ja ra-indeksi kiinnostaisi :D Itse kun noita GU10-kantaisia himppasen vahvempia olen himoinnut...
Ledivalaisin on omatekemä ja pitää sisällään 9x3W Cree XR-E Q5 lediä. Driverista lähtee virtaa 1000mA joten värisävyn pitäisi olla 6350K luokkaa. CRI arvoksi noille ilmoitetaan 75. Valmiista spoteista en osaa sanoa mitään sen kummempaa. Tuossa omassa jokatapauksessa watteja yhteensä 27W ja lumeneita pitäisi oleman päälle 2000. Ja todellisuudessahan tuo allas on huomattavasti kirkkaampi mitä kuvasta voisi olettaa.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Okke, kiitän :) itselläni on niin monta keskeneräistä rojektia, etten ole lähtenyt rakenteluun. Eli jatkan valmiiden polttimoiden etsimistä ;)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja narm »

Sukarapula :)
Kuva
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Sisso »

-tombba on musta onnistunut, ainakin kuvissa, hyvin valaistuksen kanssa. Kaikissa akvoissa on hieno, hiukan hämyinen tunnelma.

Miten te saatte, niin kun nyt täytyy ihmetellä Angel86nkin kuvaa, isot akvat kuvaan noin kivasti? Mulla meni ihan söheröksi pienentämisen jälkeen enkä tunnistanut enää omaa akvaani. Olen ollut liian laiska tutustumaan kamerani asetuksiin eikä photoshoppaamisetkaan suju, ne nyt ainakin voisivat auttaa asiaan... Mutta nyt en edes yritä mitään vippaskonsteja.

Eli tarjolla kuvasaastetta linkkien takana: uudet kasvit saapuivat ja on nyt istutettu,ovat vielä toki pieniä. Juurakoitakin on vähän muuteltu (jotta saatiin lisää tilaa kröhöm... kasveille). Tekniikka näkyy, tietysti, vieläkin vähän ikävästi, mutta eiköhän se siitä kunhan kasvit ponkaisevat kasvuun.

http://aijaa.com/v.php?i=001578397032.jpg Keskittykää vaan akvaan, älkää muuhun, esimerkiksi Veljeni Leijonanmieli-kirjaan akvan alla....
http://aijaa.com/v.php?i=002138397044.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=000208397063.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=001278397067.jpg

Miten kaksi lehtistä voikin ehtiä joka paikkaan?
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
xsandex
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 20:00, 28.06.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Säkylä

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja xsandex »

Nyt ei saa nauraa, laitan kuvan mun akvaariosta, jonka olen omistanut hyvin vähän aikaa, sain valmiina, enkä ole ehtinyt vielä hirveesti panostaa sisustukseen ym :D
Liitteet
Ja tämän näköinen se on nyt, vesi sameaa johtuen siivouksesta..
Ja tämän näköinen se on nyt, vesi sameaa johtuen siivouksesta..
31.7 004.jpg (123.87 KiB) Katsottu 2220 kertaa
Tämän näköinen akvaario oli tullessaan meille.
Tämän näköinen akvaario oli tullessaan meille.
1.7.11 038.jpg (109.09 KiB) Katsottu 2220 kertaa
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Sisso: En mäkään mikään loisto kuvaaja ole. Kuvan oon ottanut ihan perun canonilla, joka ostettu joskus kolme neljä vuotta sitten. Kuvan pienensin paint-ohjelmalla. Olisin vähän isompana kuvan halunnut laittaa, mutta en jaksanut sählätä ohjelman kanssa enempää.

-----------------------

Tässä muutama kuva meidän pienimmästä akvasta, joka on vasta vähän aikaa ollut toiminnassa. Huomenissa voisi vähän sisustella sitä kivillä, joita mökiltä keräsin :)
tankki1.JPG
tankki1.JPG (25.73 KiB) Katsottu 2171 kertaa
tankki.JPG
tankki.JPG (26.19 KiB) Katsottu 2171 kertaa
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Sisso kirjoitti:-tombba on musta onnistunut, ainakin kuvissa, hyvin valaistuksen kanssa. Kaikissa akvoissa on hieno, hiukan hämyinen tunnelma.

Miten te saatte, niin kun nyt täytyy ihmetellä Angel86nkin kuvaa, isot akvat kuvaan noin kivasti? Mulla meni ihan söheröksi pienentämisen jälkeen enkä tunnistanut enää omaa akvaani. Olen ollut liian laiska tutustumaan kamerani asetuksiin eikä photoshoppaamisetkaan suju, ne nyt ainakin voisivat auttaa asiaan... Mutta nyt en edes yritä mitään vippaskonsteja.

Eli tarjolla kuvasaastetta linkkien takana: uudet kasvit saapuivat ja on nyt istutettu,ovat vielä toki pieniä. Juurakoitakin on vähän muuteltu (jotta saatiin lisää tilaa kröhöm... kasveille). Tekniikka näkyy, tietysti, vieläkin vähän ikävästi, mutta eiköhän se siitä kunhan kasvit ponkaisevat kasvuun.

http://aijaa.com/v.php?i=001578397032.jpg Keskittykää vaan akvaan, älkää muuhun, esimerkiksi Veljeni Leijonanmieli-kirjaan akvan alla....
http://aijaa.com/v.php?i=002138397044.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=000208397063.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=001278397067.jpg

Miten kaksi lehtistä voikin ehtiä joka paikkaan?
Täytynee sanoa, ettei kuva tee oikeutta Sisson akvalle. Jos olisi ollut vähän pienempi, niin olisin sujauttanut taskuun [;)]
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Tia-Teresia kirjoitti: Täytynee sanoa, ettei kuva tee oikeutta Sisson akvalle. Jos olisi ollut vähän pienempi, niin olisin sujauttanut taskuun [;)]
Onkos tuolla muka niin väliä? Sissolla on UPEA allas ja kuvakin on parempi kun useimmat muut kuvat täällä. :)
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

AkvaarioTyttö kirjoitti:
Tia-Teresia kirjoitti: Täytynee sanoa, ettei kuva tee oikeutta Sisson akvalle. Jos olisi ollut vähän pienempi, niin olisin sujauttanut taskuun [;)]
Onkos tuolla muka niin väliä? Sissolla on UPEA allas ja kuvakin on parempi kun useimmat muut kuvat täällä. :)
Ei, ei sillä olekaan muuten väliä, mutta kun se vaan on tuplaten komiampi luonnossa kuin kuvissa :roll: Vaikka onkin kuvissakin jo hieno :)
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Uh, kiitos. Ääh...Tuota... yritystä ei ainaakaan puutu...

Siihen nähden, että koin vielä viime syksynä koko akvahomman ihan liian hankalaksi ja lapsilta evättiin koko paljuilu, olen nykytilanteeseen vallan tyytyväinen enkä osaa juuri nyt muusta edes haaveilla. Täsmennetään, että olen siis uusioharrastaja ja aiemmin akvoja oli pitkäänkin, mutta kun ipanat rupesi ruikuuttaa akvaariota viime syksynä ja lueskelin mikä-ihmeen-kypsytys-lannoitetaanko-kasvejakin-juttuja, homma jäi siihen. Ei meille. Aluksi akva oli kivikasa, mutta löysin itseni aina vaan katselemassa täälläkin toinen toisiaan hienompia kuvia palstalaisten akvoista, ei voinut olla sotkeentumatta kasveihin ja kivet sai lähteä. Kaikki on opiskeltu ja kokeiltu kantapään kautta ja sitä toivookin, että voisi esimerkillään (lue: varoittavilla esimerkeillä) edistää sitä, että aloitteleva harrastaja aloittaisi sen verran hyvillä varusteilla, että akva olisi juuri sellainen, mistä nyt itse kukin haaveilee. Että jokainen saisi mieluisan akvan, jossa porskuttaisi terveet ja keskenään hyvin viihtyvät kalat ja kasvit, jos sellaisia mielii, kukoistaisivat, eivät levät. Ja että se ei välttämättä vaadi paljoa kapitaalia, vaan enemminkin kiinnostusta ja pientä viitsimistä.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
tolleriton
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 22:05, 10.07.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja tolleriton »

Tuleva Ottola

http://www.flickr.com/photos/one-step-c ... hotostream

Kypsyy nyt noiden kasvien kanssa ainakin kuun loppuun... Sisustus vinkkejä kaipaillen, sammalta on tulossa lisää mattoon, ja onhan nuo kasvitkin aika rääpäleitä mutta kuitenkin jotain puuttuu...
A man who dares to waste one hour of time has not discovered the value of life- Charles Darwin
230L Seurala 30L rapulaari ja 200L nurkka-aasiaa
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja LKA »

Väittäisinpä että tolleritonin akvaario kaipaa taustaa, vaikkapa ihan sitä itse askareltua/maalattua taustapaperia tai jotain :? Muutenhan tuolla on tosi hieno kanto ja komeita kasveja. Hmm... nämä on aina makuasioita, mutta jokin punertava kivikko tms. olisi tosi kiva 8-)
Zuwih
Senior Member
Senior Member
Viestit: 550
Liittynyt: 12:03, 08.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

Mun uusin projektinpoikanen, 100 litraa :)

https://lh3.googleusercontent.com/-ZNjj ... atanen.jpg
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Ideoita tähän;
tolleriton kirjoitti:Tuleva Ottola

http://www.flickr.com/photos/one-step-c ... hotostream

Kypsyy nyt noiden kasvien kanssa ainakin kuun loppuun... Sisustus vinkkejä kaipaillen, sammalta on tulossa lisää mattoon, ja onhan nuo kasvitkin aika rääpäleitä mutta kuitenkin jotain puuttuu...
Käyttäen apuna tätä;
LKA kirjoitti:Väittäisinpä että tolleritonin akvaario kaipaa taustaa, vaikkapa ihan sitä itse askareltua/maalattua taustapaperia tai jotain :? Muutenhan tuolla on tosi hieno kanto ja komeita kasveja. Hmm... nämä on aina makuasioita, mutta jokin punertava kivikko tms. olisi tosi kiva 8-)
Hmm... Aloitetaan! :D

Tausta;
-LKA:n ehdottama kivivaikuitteinen tausta on I-H-A-N pakollinen. Niin iso, että peittää koko takalasin.
-Täältä kyllä löytyy helposti hyvät ja helpot ohjeet upeaan taustaan.
-Voisikohan tuota mattoa leikellä "luonnollisempiin" paloihin, jos miettii kalliota, ei siinäkään kaikki sammal kasva neliönmallisesti. :D
-Tee siitä matosta "palasia", hiukan pyöreitä, johonkin kulmapala, pieni kikkare... (jos mahdollista)

Kannot;
-Itse pistäisin tuon kolmipiikkisen kannon pystyyn, piikit hiekkaan.
-Toisista kannoista tekisin toisen kasan, nämä eri "kantoryhmät" eripuolille akvaa.
-Voisivat olla jännät myös ILMAN sammalia tai kasveja.

KIVIÄ!

Kasvit;
-Tämän jätän enimmäkseen muille, tosin suosittelisin taakse jotain nopeaa ja helppoa, vallua tai viuhkalehteä.
-Peitä suodatin!

Tähän ehdotus;
Zuwih kirjoitti:Mun uusin projektinpoikanen, 100 litraa :)
https://lh3.googleusercontent.com/-ZNjj ... atanen.jpg
Itse pistäisin kaksi eri kivikasaa, sitten pari "yksinäistä" kiveä. [;)]


(Nämä ovat -.minun.- ehdotuksiani ja ideoita, eivät suoria käskyjä tai oikeita tapoja ajatella. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
tolleriton
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 22:05, 10.07.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja tolleriton »

Kiitos MA7xGE:lle, joo tosiaan tausta on kuivumassa, huomenna virittelen paikoilleen... Tuo haarainen kanto ei mahu tuonne ku nuin päin 8-) kannot tosin varmaankin liikkuvat kunhan saan lisää kasveja, mutta antaa nyt ekojen kasvien hiukan juurtua
A man who dares to waste one hour of time has not discovered the value of life- Charles Darwin
230L Seurala 30L rapulaari ja 200L nurkka-aasiaa
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja bj »

Noi on makuasioita, minusta tuo kanto on hyvä noin. Se on niin massiivinen tuo nyt pohjalla alhaalla oleva osa, et toisinpäin käännettynä voiskin olla liian ison ja luonnottoman näköinen tuossa akvassa. Luonnossa tuskin puut olis niin päin, et ylhäällä on painavin osa, ne näyttääkin hassulta, mitä omissani olen kokeillut. Ellei sitten oksia ole koko rungossa. Mut siitä olen yhtämieltä, et taustan akvaario tarvitsee.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

vauvala joskus

Kuva

millislä-platylä joskus

Kuva

kuvaan mahtumaton seuraarionpätkä joskus

Kuva

Tetralasta ja purosta eikä kasvimutterista taida olla edes kuvia, eikä noistakaan mitään tämänhetken tilannetta :roll: Tarttis varmaa ladata kameran akku ja ryhtyy tuumasta toimeen :D

...Näyttävätpä noissa aika kauheilta, todellakin täytys tehdä jotain, onneksi ovat noista sentäs muuttuneet...
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

IMG_5965.jpg
IMG_5965.jpg (304.21 KiB) Katsottu 2191 kertaa
IMG_5973.jpg
IMG_5973.jpg (355.93 KiB) Katsottu 2191 kertaa
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Aqualung kirjoitti:
IMG_5965.jpg
IMG_5973.jpg
No toihan on kivassa paikassa, jos vaikka satut tiputtamaan esim. kirjan kulkiessasi portaita ylös... Plumps! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Mahtavaa Aqualung!
MrBrett
Senior Member
Senior Member
Viestit: 765
Liittynyt: 21:21, 22.08.2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja MrBrett »

vallumaarit kirjoitti:Mahtavaa Aqualung!
Samaa mieltä, tosi magee allas!
bombo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 527
Liittynyt: 09:45, 03.03.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turun seutu

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja bombo »

MrBrett kirjoitti:
vallumaarit kirjoitti:Mahtavaa Aqualung!
Samaa mieltä, tosi magee allas!

Veitte sanat suustani! 8O :P :D
240l sekala
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja They2 »

bombo kirjoitti:
MrBrett kirjoitti:
vallumaarit kirjoitti:Mahtavaa Aqualung!
Samaa mieltä, tosi magee allas!

Veitte sanat suustani! 8O :P :D
Kuten myös! :)
GreenEyes
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 18:57, 03.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Joo, komppaan täysin edellisiä kommentteja. Tulee vaan mielee että miksi itse edes yrittää, kun mahikset saada noin näyttävä ja hieno allas on aika olemattomat (vaikkei suolaista omistakaan, mutta yleisesti) [;)]
Lukittu

Palaa sivulle “Valokuvaus”