EasyLife vedenparannusaineen tilaus/päiväys
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
EasyLife vedenparannusaineen tilaus/päiväys
EasyLifen vedenparannusaine. Oulun kaupoista ei ole tuota löytynyt kuin Haukunpaikasta, ja Haukunpaikka on lopettanut aikaa sitten..
Saattaa olla että jossain muussa kaupassa on ollut joskus mutta on ainakin 2 vuotta kun on tuota ollut,,, sittemmin Ei jostain syystä kaupoissa näy ja on vain Tetran joka ei todellakaan ole yhtä hyvää, Riittoisuus on pienempi ja tuplasti kalliimpaa litkua.. värjää silikoonit ja veden. Toisinkuin easylifen kirkastaa.
NIIN Easylifen litkua olisin tilaamassa nyt, Ja sitä vain tiedustelen että onko kuinka pitkä päiväys tässä? Että kannattaako isompaa satsia tilata kerralla? Mistäs saisi halvimmalla?
Saattaa olla että jossain muussa kaupassa on ollut joskus mutta on ainakin 2 vuotta kun on tuota ollut,,, sittemmin Ei jostain syystä kaupoissa näy ja on vain Tetran joka ei todellakaan ole yhtä hyvää, Riittoisuus on pienempi ja tuplasti kalliimpaa litkua.. värjää silikoonit ja veden. Toisinkuin easylifen kirkastaa.
NIIN Easylifen litkua olisin tilaamassa nyt, Ja sitä vain tiedustelen että onko kuinka pitkä päiväys tässä? Että kannattaako isompaa satsia tilata kerralla? Mistäs saisi halvimmalla?
--
Re: EasyLife vedenparannusaineen tilaus/päiväys
En minä muista kuinka pitkä tuo päiväys on (on aikaa kun olen tuota käyttänyt), mutta muissa EasyLifen tuotteissa se on noin kolme vuotta. Halvimmalla sen saa ZooPlussasta:
http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/ved ... ife/143654
...eli hintaan 49,90/5litraa, eikä mitään postikuluja tarvitse maksaa. Itse en kyllä enää käytä mitään vedenparannusaineita.
http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/ved ... ife/143654
...eli hintaan 49,90/5litraa, eikä mitään postikuluja tarvitse maksaa. Itse en kyllä enää käytä mitään vedenparannusaineita.
Halvimmalla pääsee kun luopuu koko kusetuksesta...
-
- Advanced Member
Täysin samaa mieltä, en ole käyttänyt vuosiin, väliin olen pikkupurnukan ostanut ja en ole mitään eroa huomannut. Jopa aikoinaan Senegalissa sanoivat, ettei vedenparannusaineita tarvitse käyttää, keväällä vain jos kraanaveteen lisätään paljon klooria.joppe kirjoitti:Halvimmalla pääsee kun luopuu koko kusetuksesta...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Kloorinkin saa pois C-vitamiinilla. 20 gramman pussi maksoi apteekissa 3,40 € ja riittää pitkään, esim. mun omaan käyttööni arvioimallani annostuksella 20 000 litraan vettä.
Ota selvää vesilaitokseltasi (nettisivuilta tai muuten) talousvetenne raskasmetallipitoisuudet eli tarvitsetko sen suhteen jotain parantavaa ainetta. Tai jos on oma kaivo, teetä vesianalyysi. Meillä Espoossa vesilaitoksen nettisivuilla ilmoitetut pitoisuudet ovat kaloille turvallisissa arvoissa. Arseenia, elohopeaa ja nikkeliä ei ole vesilaitoksemme listassa ilmoitettu.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kultakalat
-
- Elite Member
Minä huomasin eron alettuani käyttää vedenparannusainetta liikkeessä. Epämääräiset kalakuolemat vähenivät. Ei niitä aiemminkaan paljon ollut, mutta vedenparannusaineen myötä loppuivat tyystin. Easy Lifen ffm myös kirkastaa vettä ja vähentää kalojen stressiä (tämä todettu maahantuotujen kalojen kanssa selvästi). Vedenparannusaine ei maksa niin paljon, että sen pois jättämisellä säästää aidosti merkittäviä määriä rahaa, ainakin jos käyttää jotain riittoisaa merkkiä ja isoissa päniköissä.
Omasta puolestani toivoisin että jos tilataan netistä, tilattaisiin sitten kotimaisesta nettikaupasta.
Omasta puolestani toivoisin että jos tilataan netistä, tilattaisiin sitten kotimaisesta nettikaupasta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
Löysin yleiset talousvesien enimmäisarvot noille muutamalle aineille joita oma vesilaitos ei ilmoittanut. Arseeni ja nikkeli ovat alle kaloille suositellun enimmäisrajan, elohopea myös jos se on epäorgaanisessa muodossa mutta orgaanisessa muodossa sitä saisi olla kaloille paljon vähemmän. Noiden eroista pitää vielä ottaa selvää.
Kaupallisissa vedenparannusaineissa käytetään natriumtiosulfaattia jonka sijasta mieluummin käytän C-vitamiinia, jonka ylimäärän bakteerit hajottavat. Stressin vähentämiseen käytetään vedenparannusaineissa B-vitamiinia jota minäkin olen laittanut yhden tipan 10 vesilitraa kohden (annostus riippuu B-vitamiinivalmisteesta), joten 100 ml:n pullo riittää 22 000 litraan. Se kestää minulla yli vuoden ja maksaa noin 7 €.
Lisäksi olen ottanut käyttöön erään valmisteen joka sisältää kelaatteja eli raskasmetalleja sitovia aineita sekä limakalvoja suojaavia aineita. Valmiste maksaa kaupassa alle kympin ja riittää 24 000 litraan vettä eli minulla 350 litran viikoittaisella vedenvaihtomäärällä reilusti yli vuoden. Yhteensä noihin aineisiin menee vuodessa noin 16 € ja niillä siis hoituu kloori, stressin vähennys, metallien sitominen ja limakalvosuoja. Miksi enää ostaisin "samaa tavaraa" monta kertaa kalliimmalla hinnalla?
Kaupallisissa vedenparannusaineissa käytetään natriumtiosulfaattia jonka sijasta mieluummin käytän C-vitamiinia, jonka ylimäärän bakteerit hajottavat. Stressin vähentämiseen käytetään vedenparannusaineissa B-vitamiinia jota minäkin olen laittanut yhden tipan 10 vesilitraa kohden (annostus riippuu B-vitamiinivalmisteesta), joten 100 ml:n pullo riittää 22 000 litraan. Se kestää minulla yli vuoden ja maksaa noin 7 €.
Lisäksi olen ottanut käyttöön erään valmisteen joka sisältää kelaatteja eli raskasmetalleja sitovia aineita sekä limakalvoja suojaavia aineita. Valmiste maksaa kaupassa alle kympin ja riittää 24 000 litraan vettä eli minulla 350 litran viikoittaisella vedenvaihtomäärällä reilusti yli vuoden. Yhteensä noihin aineisiin menee vuodessa noin 16 € ja niillä siis hoituu kloori, stressin vähennys, metallien sitominen ja limakalvosuoja. Miksi enää ostaisin "samaa tavaraa" monta kertaa kalliimmalla hinnalla?
Kultakalat
Saako noita kaikkia apteekista ja onko joku tietty "lääke" nimike ?
-
- Advanced Member
C-vitamiinia eli askorbiinihappoa saa apteekista ilman reseptiä, B-vitamiinia ostin eläinkaupasta ja tuo kolmas aine löytyy ihan ruokakaupan vitamiini- ja ravintolisähyllystä. Itse keksin sen kun katselin tuotteiden valmisteselosteita ja sitten kotona googlailin niiden valmistusaineiden tietoja ja huomasin että yhdessä tuotteessa on just niitä aineita joita tarvitaan. Olen myös selaillut sillä silmällä että olisiko siinä jotain kaloille haitallista ainetta mutta en mitään hälyttävää tietoa sellaisesta löytänyt. Tuote on ollut nyt muutaman viikon koekäytössä ja kaikki kalat ui vielä oikein päin
OT: Hups, just meinasi yhdelle rihmabarbille käydä huonosti, hyppäsi akvasta lattialle mutta ehdin hätiin ennen kissoja
Nyt kansilasit takaisin, on ollut helteitten takia vain ritilä. Olenkin ihmetellyt mihin pari kalaa on kadonnut... Nyt on sitten tarvetta sille stressiä poistavalle ainesosalle, taidan lisätä muutaman tipan lisää B-vitamiinia ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
OT: Hups, just meinasi yhdelle rihmabarbille käydä huonosti, hyppäsi akvasta lattialle mutta ehdin hätiin ennen kissoja

Kultakalat
Saanko udella mikä tämän valmisteen nimi on vai onko se salaisuus? Kiinnostaisi itseänikin kokeilla sitä.Kiksu kirjoitti: Lisäksi olen ottanut käyttöön erään valmisteen joka sisältää kelaatteja eli raskasmetalleja sitovia aineita sekä limakalvoja suojaavia aineita. Valmiste maksaa kaupassa alle kympin ja riittää 24 000 litraan vettä eli minulla 350 litran viikoittaisella vedenvaihtomäärällä reilusti yli vuoden. Yhteensä noihin aineisiin menee vuodessa noin 16 € ja niillä siis hoituu kloori, stressin vähennys, metallien sitominen ja limakalvosuoja. Miksi enää ostaisin "samaa tavaraa" monta kertaa kalliimmalla hinnalla?

-
- Advanced Member
No juu, kerron että ensimmäisenä valmistusaineena siinä on trikaliumsitraatti. Olen laskeskellut, että yksi tabletti menisi 150 litraan uutta vettä. Liotan sen ensin vedessä pehmeäksi ja lisään sitten akvaarioon niin että se leviää laajalle alueelle. Vähän sakkaa siitä jää eli ei heti liukene täysin veteen. Hyllyjä tutkimaan vain ja googlailemaan ja laita sitä sit omalla vastuulla.
Laske myös itse tuo annostus että onko mielestäsi sopiva omaan akvaarioosi.
Kultakalat
Kiitos Kiksu, saattoi oikea aine löytyäkkin jo, mutta vielä lähden kauppaan hyllyjä tutkimaan.
Juu omalla vastuulla. 

-
- Advanced Member
Samantapaisia tuotteita on kaupassa paria eri merkkiä, pieniä eroja valmistusaineissa on.
Kultakalat