Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Akvaharrastaja
Member
Member
Viestit: 465
Liittynyt: 19:43, 28.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Akvaharrastaja »

Löytyykös Kymenlaaksosta muita akvaarioharrastajia kuin minä? :)

Kertokaapa jos olette, ja muutakin yleistä keskustelua akvaarioista ja Kymenlaakson kaupoista jne.
54 litraa läträilyä
Mimos
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 15:24, 19.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kausala, Iitti

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Mimos »

Yksi täälläpäin. Enkä osaa nyt mennä sanomaan vielä yhtään mitään mistään kaupoista kun jumittaa päänsisäisesti niiin kivasti. :)
To be a rock and not to roll.
Akvaharrastaja
Member
Member
Viestit: 465
Liittynyt: 19:43, 28.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Akvaharrastaja »

Mimos kirjoitti:Yksi täälläpäin. Enkä osaa nyt mennä sanomaan vielä yhtään mitään mistään kaupoista kun jumittaa päänsisäisesti niiin kivasti. :)
:D

Tuossa aseman vieressä oleva uusi kauppa oli mielestäni kiva, ostin sieltä itse nuo synnyttäväni. Mitäs kaloja sieltäpäin löytyy?
54 litraa läträilyä
GiantCatFish
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 13:53, 11.10.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja GiantCatFish »

Hep!
Täällä siirrytty kiekkoihin parin vuoden seurala opettelun jälkeen.
Lemmikkikeskus on kiva kauppa ja hinnat kohdallaan verrattuna muihin paikallisiin, ainut miinus etttä viikko sitten ostetut kiekot eli 6 päivää :cry:
Petsis on mennyt aika paljon alaspäin siitä mitä oli parivuotta sitten...
Tullut myös asioitua Paratiisikalassa Jumalniemessä jota voin suositella, myös lahdessa on tullut käytyä shoppailemassa BlackBullissa, faunatterassa (sama kauppias kuin Kouvolassa) ja akvaarioon.fi myymälässä jossa hinnat kohdallaan :D
450L Kiekkola
Mimos
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 15:24, 19.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kausala, Iitti

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Mimos »

No itsehän käväsin tuossa 4-5 päivää sitten Kouvolan Faunattaressa ostamassa 140 eurol suunnillee kaloja. Taisivat ottaa itteensä kun tuli siirto akvaarioon kun on 13 kalaa henkensä heittäny vaikka vedessä ei ole mitään vikaa :? tosin aika pieniä tapauksia vieläpä.. No tiedä siitä... Joo siis sekalaa pitelen ja kävin Faunattareen(Kouvolan) varaamassa ruostekirjoahvenia :D .

BlackBullissa en ole käynyt muutamaan vuoteen, jaksa aina lähtee sinnepäin vaikka onkin hienompi kauppa kuin mikään Kouvolasta. Kuusankoskella oli joku kiva putiikki, mut tiedä sitten onko jo lopettanut :) .
To be a rock and not to roll.
Akvaharrastaja
Member
Member
Viestit: 465
Liittynyt: 19:43, 28.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Akvaharrastaja »

GiantCatFish kirjoitti:Hep!
Täällä siirrytty kiekkoihin parin vuoden seurala opettelun jälkeen.
Lemmikkikeskus on kiva kauppa ja hinnat kohdallaan verrattuna muihin paikallisiin, ainut miinus etttä viikko sitten ostetut kiekot eli 6 päivää :cry:
Petsis on mennyt aika paljon alaspäin siitä mitä oli parivuotta sitten...
Tullut myös asioitua Paratiisikalassa Jumalniemessä jota voin suositella, myös lahdessa on tullut käytyä shoppailemassa BlackBullissa, faunatterassa (sama kauppias kuin Kouvolassa) ja akvaarioon.fi myymälässä jossa hinnat kohdallaan :D
Jep, vastahan Petsiskin muutti siihen H&M n lähelle ja nyt se on vaihtanu sinne aika lähelle sitä jäähallia. Mä en oo koskaa nähny Lemmikkikeskuksessa kiekkoja, vaikka oonki ravannu siellä melkein joka päivä tsiigailees :mrgreen:
54 litraa läträilyä
Pihlajaninja
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 14:01, 05.03.2010
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Pihlajaninja »

Korialta heipsan!

Sakura-sukarapulaa pidän ja seura-allasta kasaan.

Juuri tänään kävin Petsiksestä hakemassa pussillisen kaloja, on lempiliikkeeni tällä hetkellä (vaikka vanha liike oli mielestäni kivempi asioida kuin tämä uusi). Ainoa mesta missä tulee höpöteltyä myyjien kanssa omista altaista, ja taas tänään kuulin hyviä niksejä.

Vaan Faunattaressa sitä tulee useimmiten käytyä, varsinkin nyt kun se on Prismassa (vaikka vanha liike oli tässäkin parempi, hyvä kun mahdun sinne akvaariovälikköön fisuja pällistelemään). Siellä aseman lähellä olevassa puljussa olen vain käynyt kääntymässä.


Hmm, mikäs tuo Black Bull on? Olen junantuoma, en oikeen tunne seutuvia kuin Kouvola-city - Kuusaa - Koria -akselilta (jos siltäkään).
Mimos
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 15:24, 19.04.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kausala, Iitti

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Mimos »

Pihlajaninja kirjoitti: Hmm, mikäs tuo Black Bull on? Olen junantuoma, en oikeen tunne seutuvia kuin Kouvola-city - Kuusaa - Koria -akselilta (jos siltäkään).
Lahdessa päin tuo. http://www.blackbull.fi/
To be a rock and not to roll.
kalamake
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 19:31, 24.10.2004
Paikkakunta: Anjalankoski-KLAS
Viesti:

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja kalamake »

Kymenlaaksossahan OLI akvaario. Kuhan tulee tarpeeksi kiinnostuneita niin vois kokeilla tekohengitystä seuralle.

Facesta löytyy http://www.facebook.com/pages/Kymenlaak ... 0589520054
liittykää mukaan niin saadaan viestintä hoidettua helposti kun tapaaminen saadaan aikaan.

Seuran tavaratkin on luultavasti jonkun hallussa.
Mutta kiinnostuneet voi myös suoraan ottaa yhteyttä jos facea ei ole.
SaRuFa
Member
Member
Viestit: 260
Liittynyt: 13:59, 04.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja SaRuFa »

Kotkasta löytyy kans yks uusvanha harrastaja parin vuoden hiljaiselon jälkeen.
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.
lehtikalat72
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 20:56, 24.09.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja lehtikalat72 »

Kotkasta löytyy yksi harrastelija. 440 allas ja pääparvena iso kasa Tiikeribarbeja.
Tulossa loppukeväästä allas, 200*60*60 = 720, siihen kuumeisesti suunittelen kalastoa :mrgreen:
Intoa täys ku ilmapallo :mrgreen:
Oujees
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 23:18, 02.06.2004

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Oujees »

Onko tuolla eroa onko harrastaja vai harrastelija?

Jos saan itse vastata, harrastaja tuntuu paremmalle. Se on sellainen, joka osaa jo jotain ja tietää mitä on tekemässä ja on harrastukselleen jonkin verran omistautunut. Harrastelijasta tulee mieleen amatööri, ei ammattilainen vaan vasta-alkaja — sellainen räpeltäjä, joka vain harrastelee ilman sen kummempaa perehtymistä. Tuli vain mieleen, harrastaja-sana olisi mulle paljon parempi. En tahtoisi olla harrastelija... ;)

Mutta niin tai näin, hep, täällä ollaan.
mina_vaaaan_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 20:15, 08.11.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja mina_vaaaan_ »

Täältä löytyy myös :P Onko tietoa kellään, onko kvl liikkeissä leopardimonnisia, tai jos on niin onko hinnasta tietoa? :) Tullut monnis kuume :D
2 maatiaiskissaa, 1 hermeliini pupu, 6 Cavalierkingcharlesinspanielia, 110l akvaario
Heavyangel
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 16:03, 01.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HAMINA

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Heavyangel »

Plekofani ilmoittautuu, Haminasta ollaan.
150cm 300 l pytty löytyy nyt..

Jumalniemen Paratiisikalaa ja Faunatarta suosin.. :D
Plekot <3
SaRuFa
Member
Member
Viestit: 260
Liittynyt: 13:59, 04.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja SaRuFa »

Heavyangel kirjoitti:Jumalniemen Paratiisikalaa ja Faunatarta suosin.. :D
Mie tykkään henk.koht. enempi Paratiisikalasta, syitä sen kummemmin mainitsematta on vain jäänyt paha maku Faunattaresta.
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.
BleepBloop
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 07:52, 18.10.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja BleepBloop »

Tää asustelee Virolahdella. Paratiisikalaa suosin minäkin. Sieltä löytyisi niitä mina_vaaaaaaaan_in kaipailemia leopardimonnisia. :)
260L Monnisten vesipuisto
200L Minirasboroiden kylpyamme
270L Selkäuimareiden uimahalli
250L Sekavien monnien palju
mina_vaaaan_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 20:15, 08.11.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja mina_vaaaan_ »

missäs tää tällänen liike oikein sijaitsee :D

ai no katos joo, Kotka, hitsi kun ei pääse oikein liikkumaa sinne suuntaan kovin usein :/
2 maatiaiskissaa, 1 hermeliini pupu, 6 Cavalierkingcharlesinspanielia, 110l akvaario
BleepBloop
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 07:52, 18.10.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja BleepBloop »

mina_vaaaan_ kirjoitti:missäs tää tällänen liike oikein sijaitsee :D
http://www.paratiisikala.fi/yhteystiedot.html
260L Monnisten vesipuisto
200L Minirasboroiden kylpyamme
270L Selkäuimareiden uimahalli
250L Sekavien monnien palju
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Teho »

Pitää taas tämänkin kotkalaisen alkaa elvyttämään vanhaa harrastusta, kun tuota aikaa näköjään riittää nykyään töiden jälkeenkin. :D
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Hilu85
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 13:04, 18.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Hilu85 »

Täällä myös yksi harrastelija ilmottautuu mukaan joukkohon. Ite käyn Kuusaan eläinkaupalla ja Lemmikkikeskuksella ostoksilla... Itseasiassa viimeksi tänään [;)]
Raasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 19:24, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Kymenlaaksolainen ilmoittautuu!! :) Paratiisikalaa olen tässä viimeaikoina käytellyt aika runsaasti. Lähes kaikki kama akvaan on ostettu sieltä, ainoastaan pakasteruuat sammakoille ostan Faunattaresta.
Mun sammakkovauvoja voi käydä tuossa sanotaanko kuukauden päästä bongaamassa Jumalniemen Faunattaressa ;)
470 litranen kalasoppa
SaRuFa
Member
Member
Viestit: 260
Liittynyt: 13:59, 04.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja SaRuFa »

Oisko kellään tarvetta vaihtaa kalastoa..?
Mulla ois tollanen 180l allas liki tyhjänä (no, on siel 2kultakylkimonnista, taistoherra ja muutama sen poikanen sekä joukko sukarapuja), ja miehen kanssa mietittiin, et sinne sais kivasti pari esim. tetraparvea. Tai jotain muuta pienempää parvikalaa.

Nykyinen kalasto muuttuu siten, että taisto pääsee kotiinsa jahka helmirihmojen kutu tulevassa entisessä taistolassa on saatu siihen pisteeseen, että poikaset on niin isoja ettei mahdu taistoherran suuhun.
Pikku-taistot ui tuolla seassa niin kauan, että ovat riittävän isoja myyntiin.
Monnisten kudun toivon tuottavan jälikasvua, kutua on nyt tehty monta kertaa ja oon ottanu sitä talteen.

Eli monnisten seuraan sopivaa kalaa saa tarjota, oon valmis maksamaankin niistä :mrgreen: :mrgreen:
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.
miltsi85
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 15:33, 21.01.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja miltsi85 »

täällä myös kouvolan suunnalla yksi akvaarioharrastaja altaita tällä hetkellä 3 74l millis allas sitten 100l kerritetra allas ja viimeisenä 160l platylä..
jos jollakin on kyseisiä kaloja niin mieluusti ostelisin joukon jatkeeksi..
lomi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 13:24, 30.07.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja lomi »

Kouvolasta minäkin hei vaan!! Olen aloittelija vasta, akvaario ollut toukokuusta lähtien. Kivaa on ollut tutustua kalojen maailmaan. Mä en tiennyt, et Petsis myy kaloja/akvaarioita. Se on niin pieni, et oon ajatellut, et ei siel varmaan ole. Täytyykin pyörähtää siel, se omistaja (?) ainakin on tosi mukava! Oon käynyt lähinnä Lemmikkikeskuksessa ja Faunattaressa tähän asti.
Kotoa löytyy 100l allas, jossa kardinaalitetroja, mustiamolleja, hopeamolleja, täplämonnisia ja partis.
Mies, lapsi ja kaksi kissaa löytyvät myös, mut ei altaasta!
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kymenlaakson akvaarioharrastelijat

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

lomi kirjoitti:Kouvolasta minäkin hei vaan!! Olen aloittelija vasta, akvaario ollut toukokuusta lähtien. Kivaa on ollut tutustua kalojen maailmaan. Mä en tiennyt, et Petsis myy kaloja/akvaarioita. Se on niin pieni, et oon ajatellut, et ei siel varmaan ole. Täytyykin pyörähtää siel, se omistaja (?) ainakin on tosi mukava! Oon käynyt lähinnä Lemmikkikeskuksessa ja Faunattaressa tähän asti.
Eikös se Petsis lopettanut jo alkuvuodesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”