Hunajarihmanaaraiden tappelu?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nightfish
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Hunajarihmanaaraiden tappelu?

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Minulla oli 2 hunajarihmaurosta ja yksi naaras joten tänään hankin toisen naaraan lisää. Nyt naaraat ovat kuitenkin toistensa kimpussa :? Ne "kiemurtelee" kylki kyljessä, välillä yrittävät näykkiä toista pyrstöevästä.. Kai se tappelua on? Miksei toinen mene karkuun? Pitääkö minun tehdä jotain?? Vai rauhoittukohan tilanne (vai löytyykö toinen kuolleena kohta?)
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua :)
hh_
Senior Member
Senior Member

Re: Hunajarihmanaaraiden tappelu?

Viesti Kirjoittaja hh_ »

Hunajarihmojen kanssa, kuten muidenkin rihmakalojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Voivat stressaantua toisen naaraan läsnäolosta riittävän paljon, jolloin heikompi ei selviä.
Tämä sääntö siis ei koske pelkästään uroksia, vaan naaraatkin stressaavat toistensa läsnäolosta.

Itse omien kokemusteni pohjalta pitäisin hunajarihmoja parikaloina, ainakin pienissä (alle 200l altaissa).

Voi tosin olla että altaassasi ei ole naaraita kuin se yksi, vaan tulokas on koiras ja alimmainen saa köniinsä.
Meillä 100l eli kaksi sopuisaa koirasta keskenään.
Vaan yleisesti en tämän kokoiseen ottaisi kuin sen pariskunnan korkeitaan.

nim. 3 naarasta uroksina ostettuna.
Nightfish
Junior Member
Junior Member

Re: Hunajarihmanaaraiden tappelu?

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Kyllä tämä on naaras olen miltei 100% varma. (Mun piti ostaa viimeksikin kaksi urosta + naaras mutta toisin kävi kun en seurannut myyjää.. :? , mutta epäilin heti että oli uros koska urokset ovat hiukan pienempiä myös. Ja tällä kertaa myymälässä värit erottui hyvin, eli urokset oli uroksen värisiä. Eri myymälä myös..)
Eli nyt minulla pitäisi olla altaassa 2+2.
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”