Valvoja: Moderaattorit
Kiitos onnitteluista!Butterflies kirjoitti:Voii etttäNyt se tapahtu!
Kannattaa kattella tilannetta, voivat selvitä poikasiksi asti tuollakin. Jos isi (kalaisi) syö munia tai poikasia ni sit siirrät toiseen altaaseen, vaikka pakasterasiaan, jos ei muuta löydy. Lämpötila on sitten ongelma, pitäis saada johonkin tasaisen lämpimään paikkaanTai sit voisit viritellä poikasakvan siihen ''pääakvaan'' kellumaan.
![]()
![]()
Ja muuten myöhästyneet onnittelut sulle MA7xGE!!
Täällä tulee myäs onnea vielä enemmän myöhässä.Butterflies kirjoitti:Ja muuten myöhästyneet onnittelut sulle MA7xGE!!
Uik, nehän uivat!MA7xGE kirjoitti:...
mutta kutupurkista löytyi 8o-< -mallisia mustia "pötköjä" n. 5kpl, eivät uineet ja pituutta n. 2mm.
...
MA7xGE kirjoitti:Uik, nehän uivat!MA7xGE kirjoitti:...
mutta kutupurkista löytyi 8o-< -mallisia mustia "pötköjä" n. 5kpl, eivät uineet ja pituutta n. 2mm.
...![]()
Huomenna menen ostamaan jotain poikasruokaa, multa löytyy valmiiksi jonkinlainen likoeläinpurkki, olkia, vettä ja luumunkuoria, josta sitten heitin pikkuisen vauvoille... Tosin en kyllä yhtään tiedä miten toimii...
Onnea "perheenlisäyksestä"Uik, nehän uivat!![]()
M.MA7xGE kirjoitti:Mulla onkin jo banaani kuivumassa, keltuaiskeittoo ja se alkukantainen likoeläinkasvattano.
No ei voi mitään että perheen tulot on niin matalat...ÄmHoo kirjoitti:Kesken kaiken, kun alkaa ketjua lukea, saa kyllä aika sekopäisen kuvan![]()
M.MA7xGE kirjoitti:Mulla onkin jo banaani kuivumassa, keltuaiskeittoo ja se alkukantainen likoeläinkasvattano.
Näin toimin itsekkin ja näin olen huomionut myös.Riveriana kirjoitti:...
Itse kuorta en sinne altaaseen kippaa. Vedessä ei varsinaisesti paljailla silmillä näe elämää, mutta vesi muuttuu vähän sameammaksi ja tummemmaksi.
Itte laitoin suoraan akvaarioon langalla kellumaan. Sitten kun sen laitto ni alko kuoresta "virtaamaan" jotain eriväristä vettä..Riveriana kirjoitti:Sulla on oikein tuplavarmistukset kaikelle![]()
Mutta banaani kuivuu hyvin ilmastoidussa paikassa patterin päällä (meillä kylppärissä poistoilmaventiilin kohdalla) ihan korpunkuivaksi vuorokaudessa. Ei ollut kärpäsongelmaa eikä hajuhaittoja, kuivuminen on niin nopeaa. Jos kuivuminen kestäisi viikon, niin sitten ongelmia varmaan olisikin. Siitä korpunkuivasta kuoresta kun taittaa yhden niistä suikaleista ja laittaa puoleen litraan vettä, niin siitä jo tulee aika mukavasti likoeläimiä. Liotan itse tuon kuoren pari päivää muovikipossa (metallisesta on teoreettinen mahdollisuus liukenemisiin) ja kaadan sen veden sinne altaaseen (pyyhkäisen sormella ensin reunoilta kaikki irti ja mukaan veteen). Itse kuorta en sinne altaaseen kippaa. Vedessä ei varsinaisesti paljailla silmillä näe elämää, mutta vesi muuttuu vähän sameammaksi ja tummemmaksi.