Mikä pleko?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Mikä pleko?
Antakees monnispesialistit kommenttia mikä pleko on kuvassa kyseessä? Vampyyriplekolta näyttää mutta mikä vampyyri?
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Re: Mikä pleko?
Helmipiikkipleko L-282? Pää jotenkin oudon muotonen, mutta muuten muoto ja evät viittais siihen. Tosin jokin muukin pseudacanthicus toi vois olla. Mistäs tuommonen sulle on tullut? Jos oot joskus luopumassa, ni oon varsin kiinnostunut. Mulla on niitä jo kolme altaassa ja kudetushommaa vois jossain vaiheessa alkaa yrittää...
-
- Starting Member
Tämä kala on itseasiassa myynnissä Juippi19:lla. Mielestäni vielä varsin sopuhintainen ;D
Itse sain kuvan sieltä ja nyt jos se rotukin selvis niin aina parempi.
Itse sain kuvan sieltä ja nyt jos se rotukin selvis niin aina parempi.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Saanko tulla samaan ketjuun kyselemään omaani? Elikkä tuo mun pleko on muutaman sentin sinttinä partiksena ostettu ja kohtapa huomasin, että partis tuo tyyppi ei ole. Jäbä on 10-17cm pitkä ja ehkäpä reilun vuoden ikäinen. Meille tuli joulukuussa 2010 ja todella ihan pienenä poikasena.
olen muutamalta harrastajalta kysellyt tuosta plekosta, mutta kukaan ei tunnu tietävän mikä on "miehiään" Hybridiksi veikattu...
Ite mietin, josko olis tummalevä pleko. Harmi kun tuossa kuvassa nuo evät on supussa. Selkä evä ei ole mikään julmetun korkea ja siinä on 13 eväpiikkiä. Reunat punertavan oranssit hyvässä valossa..
olen muutamalta harrastajalta kysellyt tuosta plekosta, mutta kukaan ei tunnu tietävän mikä on "miehiään" Hybridiksi veikattu...
Ite mietin, josko olis tummalevä pleko. Harmi kun tuossa kuvassa nuo evät on supussa. Selkä evä ei ole mikään julmetun korkea ja siinä on 13 eväpiikkiä. Reunat punertavan oranssit hyvässä valossa..
- Liitteet
-
- 038 (Custom).JPG (78.61 KiB) Katsottu 924 kertaa
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Starting Member
Mä sanoisin tummaleväplekoksi tuota urponjaturbon plekoa.
-
- Advanced Member
kiitti, oon jo lähempänä totuutta kuin koskaan ennemmin! 
Sinällään se ja sama mikä pleko se on, isoksi se kasvaa... Mutta Haluan tietää jokaisen kalani, joka altaassa uiskentelee ja Pian tämän vuoden alussa jo huomasin eron partikseen, joten plekoksi sen veikkasin... isopurjepleko on saman näköinen, mutta mielestäni tuon selkäevä ei ole yhtä korkea kuin kuvahaulla saadut vastaavat.. Voisin tsekata, jos löydän siitä ekan kuvan, jossa se oli tuollainen vajaa 10 senttinen ja evät levällään.
muoks* Löytyi yksi kuva

Sinällään se ja sama mikä pleko se on, isoksi se kasvaa... Mutta Haluan tietää jokaisen kalani, joka altaassa uiskentelee ja Pian tämän vuoden alussa jo huomasin eron partikseen, joten plekoksi sen veikkasin... isopurjepleko on saman näköinen, mutta mielestäni tuon selkäevä ei ole yhtä korkea kuin kuvahaulla saadut vastaavat.. Voisin tsekata, jos löydän siitä ekan kuvan, jossa se oli tuollainen vajaa 10 senttinen ja evät levällään.
muoks* Löytyi yksi kuva
- Liitteet
-
- 089 (Custom).JPG (61.08 KiB) Katsottu 891 kertaa
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Kyllähän se selkäevän koko vaihtelee näillä eikä ole mitään vakiokokoa olemassa. Eli vahvasti olen edelleen sitä mieltä, että kyseessä isopurjepleko. 

720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
-
- Advanced Member
Tattis! Nuorempan ja pienempänä se näytti enempi isopurjeplekolta, mutta tätä nykyä olen alkanut horjumaan omissa lajitunnistuksissani ja olenkin epäillyt sitä tummaleväplekoksi, mutta en ole mikään pleko tuntija, en tunnistele enempää.
Myyjä sanoi, kun tiedustelin, että on lähes mahdotonta sanoa, mikä pleko niiden partiksien kanssa on uiskennellut, kännykkäkuvasta ei tunnistanut tuota kaveria.
Anyway, urpolle pitää ostaa isompi tankki.
Myyjä sanoi, kun tiedustelin, että on lähes mahdotonta sanoa, mikä pleko niiden partiksien kanssa on uiskennellut, kännykkäkuvasta ei tunnistanut tuota kaveria.
Anyway, urpolle pitää ostaa isompi tankki.

1000 litraa vesivahinkoa
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
Isopurjeella pitäisi kai olla se kyhmy siinä niskassa.. Tuolla ei ainakaan näy, mutta en tiedä sitten onko niillä se jo nuorena. Eväruotojen laskeminenkin olis muuten hyvä, mutta oli se kumpi tahansa niin molemmilla on 12-14 pehmeää eväruotoa. *muoks* Olitkin jo laskenut ruodot.
Enkä tiedä siitä selkäevän koosta, sekin voi hyvin olla että kasvaa isoksi vasta jo hieman varttuneemmilla isopurjeilla.
En itse osaa oikein ottaa kantaa, ekassa kuvassa näyttää tummalevältä ja tokassa isopurjeelta..

En itse osaa oikein ottaa kantaa, ekassa kuvassa näyttää tummalevältä ja tokassa isopurjeelta..

325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
- Advanced Member
Juu se oli alle 10 senttisenä ja viel 10cm+ ihan selkeesti kuvahaun perusteella isopurje, vaan, että tuo selkäevä on tuollainen matala kiilamainen ei korkea ja pysty, mutta nyt 15cm+ alkaa näyttämään enemmän ja enemmän tummaleväplekolta...
No mutta nyt on enää 2 vaihtoehtoa.. sekin on jo hyvin!
No mutta nyt on enää 2 vaihtoehtoa.. sekin on jo hyvin!
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Starting Member
Tummaleväpleko, isopurjeplekolla on huomattavasti korkeampi, pyöreästikaareva ja paljon pidempi selkäevä. Sekä väritys poikasena ei ole noin tumma.