Ihminen akvaariokalana

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
waldo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 15:17, 05.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: turku

Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja waldo »

En ole varma pitäisikö mennä ot puolelle, mutta olen tässä hetken aikaa miettinyt, että jos ihmiset olisiva "akvaariokaloja" niin olisiko ne a) yksineläjiä b) pari- c) parvikaloja? Itse sanoisin että olisimme "parvikaloja" mutta mitä mieltä muut ovat ? 8O :mrgreen:
hh_
Senior Member
Senior Member
Viestit: 633
Liittynyt: 16:55, 29.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja hh_ »

Itse olisin parikala :mrgreen:
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Ehkä parvikaloja, joista muodostuis sitten pareja, jotka elää vähän niinkun kahdestaan, mutta tapaa kuitenkin lajitovereitaan? :D
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja urppis »

Mä tekisin reviirin kerrankin kun siihen olisi lupa ja mahdollisuus! :mrgreen:
Oikeesti, tuo parvi, joka muodostaisi pareja on aika lähellä... Sit ne parit muodostais reviirejä (vrt. oma koti ja piha) Ihmiset akvaariossa tulis toimen muiden kanssa tai sitten ei (vrt. naapurisopu) Mielenkiintoinen aihe! :D
1000 litraa vesivahinkoa
Mimosa X
Senior Member
Senior Member
Viestit: 663
Liittynyt: 09:44, 20.09.2006
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja Mimosa X »

Ihmiskala Homo Sapiens fish
pH hapan (hapattaa itse)
gH arvolla ei merkitystä?
KH olis hyvä olla ainakin 4 jotta pH ei heittelisi kauheasti
Ei oikeen ota selkoa, sopeutuu monenlaisiin oloihin mutta toisaalta voi heittäytyä hankalaksi missä oloissa tahansa.

Vaatii erittäin tehokkaan suodatuksen! Reviirikala. Mielellään vain yksi koiras akvaarioon. Naaraat saattavat tulla toimeen keskenään, tai sitten ei: suomuja revitään, eviä nypitään. Koiras melko vaatimattoman näköinen, naaraat värikkäämpiä. Iso akvaario jossa naaraille riittävästi piiloja. Naaraat hoitavat itse poikasensa. Joskus tosin nähty koiraidenkin osallistuvan poikasten hoitoon.

On olemassa erilaisia jalostusmuotoja joilla hieman eri tottumukset ja vaatimukset. Jotkin lajit tulevat paremmin toimeen keskenään kuin toiset. Varsinkin viileän veden lajimuodot ovat melko rauhallisia ja viihtyvät pienissä porukoissa. Lämpimän veden muodot usein temperamenttisempia.

Tai sit jotain muuta :mrgreen:
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Mimosa X kirjoitti:... Koiras melko vaatimattoman näköinen, naaraat värikkäämpiä. ...
Selvästi huomaa, että naaras kirjoitti tämän. :twisted:

Eivaan, kyllä se meikki on värikästä välillä! :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Mä olisin erakko, eläisin jossain kotilonkuoressa.. Vastakkaista sukupuolta käyttäisin vaan paritteluun ja sen lisäksi lisääntymiseen ja sekin niin, että poikasten huolto jäisi koiraalle. :mrgreen: Eläisin tosi happamassa vedessä, pH jotain 4.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Pullahiiri kirjoitti:Mä olisin erakko, eläisin jossain kotilonkuoressa.. Vastakkaista sukupuolta käyttäisin vaan paritteluun ja sen lisäksi lisääntymiseen ja sekin niin, että poikasten huolto jäisi koiraalle. :mrgreen: Eläisin tosi happamassa vedessä, pH jotain 4.
Merihevonen? :D
Urokset hoitavat raskaudenkin.

Eikun oho, ei se taida olla happamaan... :mrgreen:
Eikä kyl oo kotiloakaan...
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
ramses
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 17:54, 27.06.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vaasa

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja ramses »

Kummelissa oli toi suklaamonni,sehän on ihmisen kaltainen kaveri.Näytti ruokakin maistuvan.Ei muuta kun youtobeen kattomaan.
kallepetteri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 22:35, 27.11.2007
Sukupuoli: Mies

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja kallepetteri »

Minä olen usein miettinyt, että minkälainen akvaariokala olisin, jos olisin tosiaan akvaariokala. Taitaisin olla aika hankala hoidokki, eli en olisi mikään aloittelijan kala. Olisin luultavasti jonkinlainen sosiaalinen erakko, joka ei viihtyisi kovin hyvin yksin, mutta ei myöskään kovin isossa parvessa, ainakaan liian pienessä parvessa. Jos olisin akvaariokala, niin viihtyisin luultavasti parhaiten pienessä parvessa isossa akvaariossa, jossa jokaisella yksilöllä olisi tilaa omalle reviirille, jossa olisi paljon piilopaikkoja, esim. kasveja, juurakoita, kiviä, luolia jne. Suuriman osan ajasta piilottelisin jossain reviirini suojissa, mutta välillä hakeutuisin muiden saman lajin yksilöiden seuraan. Olisin aika ujo kala, eli minua ei varmasti näkyisi ainakaan aluksi kovin usein, mutta kun kotiutuisin akvaarioon, niin uskaltautuisin vähitellen yhä paremmin esillekin. En olisi kova uimaan ja ruoan suhteen olisin melko kaikki ruokainen, tosin alussa saattaisin olla aika nirso. Väritykseltäni olisin melko vaatimaton, olisin melko lyhyt, mutta pituuteeni nähden paksu kala. Siksi minua olisi ruokittava varovaisesti, etten pääsisi lihomaan, mutta kuitenkin tarpeeksi, sillä nälkäisenä saattaisin olla hermostunut ja agresiivinen muita kaloja kohtaan. Muuten olisin melko suvaitsevainen muita kaloja kohtaan, eli sopisin seura-akvaarioon, kunhan siellä ei olisi kovin vilkkaita tai isoksi kasvavia kaloja. Minua olisi vaikea saada lisääntymään ja poikastenhoito olisi aika vaikeaa.
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja saagelo »

MA7xGE kirjoitti:
Mimosa X kirjoitti:... Koiras melko vaatimattoman näköinen, naaraat värikkäämpiä. ...
Selvästi huomaa, että naaras kirjoitti tämän. :twisted:

Eivaan, kyllä se meikki on värikästä välillä! :mrgreen:
Vaan eipä ne naaraat näytä ilman meikkejä sun muita tekolisäkkeitä juuri miltään :mrgreen:
sinituulevi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 165
Liittynyt: 06:11, 30.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja sinituulevi »

Mimosa X kirjoitti:Ihmiskala Homo Sapiens fish
pH hapan (hapattaa itse)
gH arvolla ei merkitystä?
KH olis hyvä olla ainakin 4 jotta pH ei heittelisi kauheasti
Ei oikeen ota selkoa, sopeutuu monenlaisiin oloihin mutta toisaalta voi heittäytyä hankalaksi missä oloissa tahansa.

Vaatii erittäin tehokkaan suodatuksen! Reviirikala. Mielellään vain yksi koiras akvaarioon. Naaraat saattavat tulla toimeen keskenään, tai sitten ei: suomuja revitään, eviä nypitään. Koiras melko vaatimattoman näköinen, naaraat värikkäämpiä. Iso akvaario jossa naaraille riittävästi piiloja. Naaraat hoitavat itse poikasensa. Joskus tosin nähty koiraidenkin osallistuvan poikasten hoitoon.

On olemassa erilaisia jalostusmuotoja joilla hieman eri tottumukset ja vaatimukset. Jotkin lajit tulevat paremmin toimeen keskenään kuin toiset. Varsinkin viileän veden lajimuodot ovat melko rauhallisia ja viihtyvät pienissä porukoissa. Lämpimän veden muodot usein temperamenttisempia.

Tai sit jotain muuta :mrgreen:
Jatkoa tähän:
Ruokinta hyvälaatuisella pakaste- tai kuivaruoalla. Tuore kesäkurpitsa ja salaatti ovat myös hyvin suositeltavia. Varottava liikaruokintaa ja liian rasvaisia ja suolaisia ruokia (pakastepizza ja sipsit), jolloin kalat lihovat ja passivoituvat. Aikuiset yksilöt eivät yleensä vahingoita akvaarion kasveja, mutta poikaset voivat kaivella pohjahiekkaa ja siten irrottaa kasveja.
MP
Junior Member
Junior Member
Viestit: 218
Liittynyt: 15:45, 02.04.2008

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja MP »

Minulle tulivat otsikosta mieleen vain nämä kuvat;
http://pinewooddesign.co.uk/2010/08/01/ ... in-berlin/
Huomatkaa pienen pieni puhdistussieni parissa alemmassa kuvassa.
Ainakin akvaarion tulisi olla iso jos ihmisen pitäisi asua siinä.
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: Ihminen akvaariokalana

Viesti Kirjoittaja thank »

Jos mä olisin akvaariokala, olisin varmaan joku jumalattoman vihanen ahven joka päästäis ukon reviirilleen vaan kutuaikana ja lapsia sietäis sen hetken kun ne on pieniä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”