NO3 >10
NO2 0
GH 4
KH 3
pH 6.8
Cl 0
Akvaariossa on jonkin verran vihreää levää, lähinnä puukannossa ja muovisessa laivanhylyssä. Sitä vastaan olen taistellut rapsuttelemalla levät irti näistä esineistä aina vedenvaihdon yhteydessä ja pimentämällä akvaarion toisen puolen aurinkoisina päivinä (kasvaa enemmän valoisalla puolella). Lisäksi kotiloita on jonkin verran, minun mieleeni liikaa. Niitäkin olen poistanut vedenvaihdon yhteydessä.
Kasveina on muutama isompi melalehti, vallisneriaa ja vedensuosikkia. Pintakasvikin oli, se alkoi n. kuukausi sitten ruskistua ja otin lopulta kaikki pois kun arvelin sen olevan osasyy akvaarion huonoon vointiin. Kasvit lannoitan n. kerran kuussa Tetra Plant-nestelannoitteella ja noin kolme kertaa kuussa Tetra Plant-pelleteillä suoraan kasvien juuriin. Vettä olen vaihtanut kerran kahdessa viikossa yht. n. 30%, vaihtoveteen olen lisännyt Sera Aquatan-vedenparannusainetta. Kalat syövät TetraMin-hiutaleita.
Mikähän tässä nyt mättää? Ja miksi nyt muutaman viikon sisään kaloja on kuollut enemmän? Aina kun akvaariosta on löytynyt kuollut kala, olen vaihtanut pienen osan vettä ja tarkistanut vesiarvot jotka on olleet sitten ok. Jokin bakteeri tuolla nyt luultavammin elää kun väki vähenee eikä pidot suinkaan parane