Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

tinzue
Member
Member
Viestit: 372
Liittynyt: 12:30, 21.08.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja tinzue »

NesteHukka; Mistäs se sitten johtuu että aina kun ulkosuodatinta pitää käynnistää letkuja imemällä, tulee mies viereen katsomaan? 8O
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Olen varmasti ja (todistetusti) outo mutta minun mielestä allasveden hörppääminen on melkein kaste harrastuksen alulle :) .. kun oli 60l niin varmaan joka kerta tuli hörpättyä mutta onneksi kun altaat isonee niin homma helpottuu ja muutenkin ei satu noita vahinkoja enää..Mut pahalta se maistuu, varsinkin jostain pohjan kätköistä olevan alun suuhun joutuminen.
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Muhahaa, ennen kuin ostin lapon, poistin akvasta puolet vedestä kun ei oikein imua syntynyt... :twisted:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

tinzue kirjoitti:NesteHukka; Mistäs se sitten johtuu että aina kun ulkosuodatinta pitää käynnistää letkuja imemällä, tulee mies viereen katsomaan? 8O
Eikö se ole ihan ilmiselvä asia. Hän seisoo jonossa! 8-)

...ja päivityksenä vanhempaan kommenttiini, niin olen juonut lasillisen vettä akvaariostani, ja ihan vain sen osoittaakseni, että minun kroppani täytyy kestää se missä kalani joutuvat elämään, eli jos olisin sairastunut, niin hoitorutiineissa/suodatuksessa olisin tehnyt huomattavia parannuksia. Myöskin osoituksena siitä, että epäilijöille, minä todella välitän ja huolehdin kaloistani! :)
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Olipa hyvä, että NesteHukka nosti tätä ketjua, olenkin kaivannut vinkkejä tuohon vedenvaihtoon (letkulla). Samalla tietty sai, etenkin viimeisistä kommenteista, naurunpyrskähdyksiä päivään :D.

Ja ollaanpa täälläkin maisteltu akvaariovettä, aika hyvin saan lapon vauhtiin ilman että suuhun asti mitään tulee, mutta aina niitä vahinkoja sattuu... nyt pitäisi perehtyä tuohon letkun kanssa pelaamiseen, kun tähän asti on menty perinteisellä ämpäri-/lapposysteemillä. ja vaikuttaa ihan yksinkertaiselta fysiikan ilmiöltä tuo miten saada vesi virtaamaan ilman imua, mutta miten suuresti epäilen silti, että kyllä multa vielä opetellessa pari kirosanaa pääsee... :roll:
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
JPuranen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 218
Liittynyt: 12:06, 24.10.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja JPuranen »

Homma on oikeasti pitkällä letkulla juuri niin helppoa, kuin yllä on kerrottu:

Letku altaaseen ja toinen sinne 10 m päähän (mihin vaan alemmas kuin allas). Työntää letkua altaaseen vaikkapa 50-60 cm, sitten puristaa letkunn luttuun, vetää pois ja akvan pintaa alemmaksi pitäen pään altaassa, sitten avaa puristuksen ja vesi lähtee virtaamaan.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

NesteHukka kirjoitti:
...ja päivityksenä vanhempaan kommenttiini, niin olen juonut lasillisen vettä akvaariostani, ja ihan vain sen osoittaakseni, että minun kroppani täytyy kestää se missä kalani joutuvat elämään, eli jos olisin sairastunut, niin hoitorutiineissa/suodatuksessa olisin tehnyt huomattavia parannuksia. Myöskin osoituksena siitä, että epäilijöille, minä todella välitän ja huolehdin kaloistani! :)
Pakkohan tuokin oli testata niiden satunnaisten vuosien mittaan vahingossa letkusta hörpittyjen määrien lisäksi. Join ison lasillisen ja parin päivän päästä toistin kokeen. Ei tullut vatsa kipeäksi. :) Kultakala-altaan vesi oli jopa ihan raikasta (kivennäispitoista suodatettua vettä [;)] ), mutta jotenkin ei tehnyt mieli testata seura-akvaarion vedellä kun siellä on kaikenlaista levää ym. Jääköön se toiseen kertaan...ehkä.
Kultakalat
Iiriva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 19:55, 24.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja Iiriva »

Kyllä meilläkin ihan normaalilla lapolla imaistaan, mutta eipä ole enää aikoihin tullut vettä suuhun, kun on oppinut lopettamaan heti kun tuntee veden virtaavan letkussa. Mieheke kyllä välillä tekee ihan vain sillä nostelutavallakin, eli vaihtelee.

Joskus nuorempana kyllä vielä tuli vettäkin imaistua, mutta enpä tainnut sitä ikinä niellä vaan sylkäisin ämpäriin. :D
1125- ja 200-litraiset seuralat. 120L ja 45L kuivana.
http://liquefied.blogspot.com
Azuca
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 16:17, 01.08.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja Azuca »

Täälläkin kissa lipittää onnessaan akvaariosta vettä, ei auta vaikka miten komentaa tai laittaa esteitä kulmien päälle (laseissa kolmiomaiset reiät), pudottaa vaan aina kaikki kun haluaa lämpimän lampun päälle makoilemaan.
"Aurum Potestas Est" - Artemis Fowl
mannika
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 01:24, 03.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Ulvila

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja mannika »

YÖK :mrgreen:
En ole juonut, enkä juo!

Oma lapponi on myös sitä mallia minkä "säiliö"pää täytetään vedellä ja päästetään ilmat pois niin lappo käynnistyy itsestään..
Tietysti jos lappoaisi suoraan kaivoon niin asia vois olla toinen, nyt siis sen muutaman ämpärillisen suoritan ihan näin :)
Mitä useampi soutaja, sen lujempaa mennään
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletko "juonut" akvaariovettä ?

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

En kyllä tarkoituksella eilenkään juonut, mutta ulkosuodattimen suihkuputkea puhdistuksen jälkeen takaisin asentaessa sattui pieni kommellus: Suodatin oli tietysti päällä ja kun olin painamassa suihkuputkea takaisin paikoilleen se luiskahtikin sivullle niin että sormi painautui putken päätä vasten. Sormen ja putken välissä oli yläpuolella pieni rako ja kun samaan aikaan olin suoraan yläpuolella lähietäisyydellä pällistelemässä niin sieltähän se vesi suoraan suuhun suihkusi. Siinä pääsikin muutama valittu sana. :mrgreen:
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”