Juu on se p*****! Vaihoin heti tuohon 240 litraiseen! Mulla on siis T5 putket ja tuo kasvilamppu on Arcadian plant pro putki. Tykkään yhdistelmästä Juwelin alkuperäinen valkoinen valo ja tämä arcadian plant pro putki. Yleisvaikutelma on raikas, eikä ollenkaan sellainen "kusen värinen" kuin sen keltaisen putken kanssa. Levä ei ole liioin rehottanut, moni sanoo, että sen keltaisen putken kanssa on enempi levä ongelmaa kuin kasvivalo kombinaation kanssa. Tiedä sit kun en ole kokeillut...pete75 kirjoitti:Ootteko vaihtaneet tuota juwelin takaosassa olevaa putkea parempaan kasvilamppuun(putkeen) ja jos olette niin mitä suosittelette tuollaiseen rio 180 altaaseen? Mun mielestä toi alkuperäinen takana oleva putki on ihan p**** jos rehellisiä ollaan..
Juwel akvaristit
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Juwel akvaristit
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
- Viesti:
En ole vaihtanu alkuperäisiä lamppuja. Ajattelin, että vaihdan, mutta allas toimii niin hyvin että enpäs ole vaihtanu. Kasvit kasvaa eikä levää ole haitaksi saakka.
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
urpojaturbo kirjoitti:Juu on se p*****! Vaihoin heti tuohon 240 litraiseen! Mulla on siis T5 putket ja tuo kasvilamppu on Arcadian plant pro putki. Tykkään yhdistelmästä Juwelin alkuperäinen valkoinen valo ja tämä arcadian plant pro putki. Yleisvaikutelma on raikas, eikä ollenkaan sellainen "kusen värinen" kuin sen keltaisen putken kanssa. Levä ei ole liioin rehottanut, moni sanoo, että sen keltaisen putken kanssa on enempi levä ongelmaa kuin kasvivalo kombinaation kanssa. Tiedä sit kun en ole kokeillut...pete75 kirjoitti:Ootteko vaihtaneet tuota juwelin takaosassa olevaa putkea parempaan kasvilamppuun(putkeen) ja jos olette niin mitä suosittelette tuollaiseen rio 180 altaaseen? Mun mielestä toi alkuperäinen takana oleva putki on ihan p**** jos rehellisiä ollaan..
Eli annoitko tuon etummaisen putken olla paikallaan ja vaihdoit vain tuon takimmaisen putken tuohon plant pro putkeen, ymmärsinkö oikein? Vois kans tilata sitten tuommoisen..
-
- Advanced Member
Juuri noin. Etummainen on alkuperäinen. Jos laitat kasviputken eteen, tulee värit kummallisiksi, koska se on sellainen liila, myöskin, jos kellertävä valo jää kasviputken kanssa, tulee taas se pissinvärinen värimaailma. Huvikseni kokeilin noita yhdistellä. Etummainen valkoinen valo jäi ja keltaisempi takimmainen vauhtui kasviputkeen. Kyl mä voin suositella.pete75 kirjoitti:urpojaturbo kirjoitti:Juu on se p*****! Vaihoin heti tuohon 240 litraiseen! Mulla on siis T5 putket ja tuo kasvilamppu on Arcadian plant pro putki. Tykkään yhdistelmästä Juwelin alkuperäinen valkoinen valo ja tämä arcadian plant pro putki. Yleisvaikutelma on raikas, eikä ollenkaan sellainen "kusen värinen" kuin sen keltaisen putken kanssa. Levä ei ole liioin rehottanut, moni sanoo, että sen keltaisen putken kanssa on enempi levä ongelmaa kuin kasvivalo kombinaation kanssa. Tiedä sit kun en ole kokeillut...pete75 kirjoitti:Ootteko vaihtaneet tuota juwelin takaosassa olevaa putkea parempaan kasvilamppuun(putkeen) ja jos olette niin mitä suosittelette tuollaiseen rio 180 altaaseen? Mun mielestä toi alkuperäinen takana oleva putki on ihan p**** jos rehellisiä ollaan..
Eli annoitko tuon etummaisen putken olla paikallaan ja vaihdoit vain tuon takimmaisen putken tuohon plant pro putkeen, ymmärsinkö oikein? Vois kans tilata sitten tuommoisen..
1000 litraa vesivahinkoa
Kiitos vinkistä, pitää laittaa tilaukseen tuollainen putki..
Minkäslainen suodatin sulla on tuossa 240 litrasessa, mulla on 180 litrasessa tuommonen fluval U4, ihan passeli, mutta pitää melkein puhdistaa joka vedenvaihdossa suodattimet kun ovat niin kovasti siinä lietteessä, samalla tehotkin laskee.. en millään viitsisi ostaa ulkosuodatinta, onko ehdotaa että pitäiskö ostaa toinen sisäsuodatin ja jos pitäisi niin mitä suosittelet? muutkin saavat toki antaa kommentteja ja ehdotuksia.

Minkäslainen suodatin sulla on tuossa 240 litrasessa, mulla on 180 litrasessa tuommonen fluval U4, ihan passeli, mutta pitää melkein puhdistaa joka vedenvaihdossa suodattimet kun ovat niin kovasti siinä lietteessä, samalla tehotkin laskee.. en millään viitsisi ostaa ulkosuodatinta, onko ehdotaa että pitäiskö ostaa toinen sisäsuodatin ja jos pitäisi niin mitä suosittelet? muutkin saavat toki antaa kommentteja ja ehdotuksia.
urpojaturbo kirjoitti:Juuri noin. Etummainen on alkuperäinen. Jos laitat kasviputken eteen, tulee värit kummallisiksi, koska se on sellainen liila, myöskin, jos kellertävä valo jää kasviputken kanssa, tulee taas se pissinvärinen värimaailma. Huvikseni kokeilin noita yhdistellä. Etummainen valkoinen valo jäi ja keltaisempi takimmainen vauhtui kasviputkeen. Kyl mä voin suositella.pete75 kirjoitti:urpojaturbo kirjoitti:Juu on se p*****! Vaihoin heti tuohon 240 litraiseen! Mulla on siis T5 putket ja tuo kasvilamppu on Arcadian plant pro putki. Tykkään yhdistelmästä Juwelin alkuperäinen valkoinen valo ja tämä arcadian plant pro putki. Yleisvaikutelma on raikas, eikä ollenkaan sellainen "kusen värinen" kuin sen keltaisen putken kanssa. Levä ei ole liioin rehottanut, moni sanoo, että sen keltaisen putken kanssa on enempi levä ongelmaa kuin kasvivalo kombinaation kanssa. Tiedä sit kun en ole kokeillut...pete75 kirjoitti:Ootteko vaihtaneet tuota juwelin takaosassa olevaa putkea parempaan kasvilamppuun(putkeen) ja jos olette niin mitä suosittelette tuollaiseen rio 180 altaaseen? Mun mielestä toi alkuperäinen takana oleva putki on ihan p**** jos rehellisiä ollaan..
Viimeksi muokannut pete75, 23:05, 08.11.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olikos se niin ettei juwelin akvaarion ja jalustan väliin saanut laittaa mitään pehmustetta ?
^ Niin niissä tupataan sanoa.
itselläni ei ole välissä yhtään mitään.
-
- Advanced Member
Mulla on tässä 240 litraisessa jbl crystal profi suurin malli, en muista oliko 1200 vai 1000 se mallin nro, mutta siinä tuhannen litran tuntivauhtii porottaa. Tehokas, ihan siinä rajoilla, onko liian tehokas. Suihkuputki takaseinään ja se piippu, tötterö ulostulo suulake viistosti poikittain koko akvan poikki takaseinästä etuseinään päin, niin jää mukavia suvantonurkkia helmirihmoille ja toisaalta virtausta pintaveteen... 180 litraisessa mulla oli pieni fluvalin ulkosuodatin (105 malli, ei enää markkinoilla) ja fluvalin u3 sisäsuodatin. Toimi hyvin. Tuohon 180 litraiseen ostaisin jonkun pienehkön ulkosuodattimen lisäksi, niin homma pelittäis. Fluvaleista oon tykännyt, niistä monta vuotta kokemusta tää jbl on toistaiseksi ollut ihan loistava. Eheimiä kehuu porukka täällä... Ite en oo kokeillut.pete75 kirjoitti:Kiitos vinkistä, pitää laittaa tilaukseen tuollainen putki..![]()
urpojaturbo kirjoitti:pete75 kirjoitti:urpojaturbo kirjoitti:Juu on se p*****! Vaihoin heti tuohon 240 litraiseen! Mulla on siis T5 putket ja tuo kasvilamppu on Arcadian plant pro putki. Tykkään yhdistelmästä Juwelin alkuperäinen valkoinen valo ja tämä arcadian plant pro putki. Yleisvaikutelma on raikas, eikä ollenkaan sellainen "kusen värinen" kuin sen keltaisen putken kanssa. Levä ei ole liioin rehottanut, moni sanoo, että sen keltaisen putken kanssa on enempi levä ongelmaa kuin kasvivalo kombinaation kanssa. Tiedä sit kun en ole kokeillut...pete75 kirjoitti:Ootteko vaihtaneet tuota juwelin takaosassa olevaa putkea parempaan kasvilamppuun(putkeen) ja jos olette niin mitä suosittelette tuollaiseen rio 180 altaaseen? Mun mielestä toi alkuperäinen takana oleva putki on ihan p**** jos rehellisiä ollaan..
Mutta jos et sitä ulkosuodinta halua, niin en tiedä mitä olis toinen u nelonen taikka u3 sinne. Toisaalta juelin oma suodatin riittäis kaveriksi...
1000 litraa vesivahinkoa
Mulla on 180l Riossa Juwelin oma pönttö, Eheim Classic 2215 ja Fluval 2+ jonka vaihdoin eilen JBLi80 tilalle, koska se puhalsi turhankin kovaa ja oli nykyiseen sisustukseen vähän kömpelön iso. Kalasto on aika raskas, joten tehokasta suodatusta tarvitaan.
Sinuna ostaisin toisen sisäsuodattimen (jos et siis ulköpönttöön taivu). Tuo Fluval U4 taitaa puhaltaa aika kovaa, joten tuskin tarvitset suodatinta enää niinkään vettä liikuttamaan vaan keräämään roskaa ja auttamaan (vähän) biologisessa suodatuksessa. Oikeastaan mikä vaan suodatin käy, joten kannattaa hankkia varmatoiminen ja helposti puhdistettava malli, itse varmaan tuossa tapauksessa päätyisin Fluval 2+/3+-malliin tai suihkuputkelliseen Eheim Powerline 2048 riippuen miten kova lisäpuhuri on kalaston mukaan mahdollinen.
e: tietenkin Juwelin oma pöntto ladattuna sintratulla lasilla olisi kova lisä biologiseen suodatukseen!
Sinuna ostaisin toisen sisäsuodattimen (jos et siis ulköpönttöön taivu). Tuo Fluval U4 taitaa puhaltaa aika kovaa, joten tuskin tarvitset suodatinta enää niinkään vettä liikuttamaan vaan keräämään roskaa ja auttamaan (vähän) biologisessa suodatuksessa. Oikeastaan mikä vaan suodatin käy, joten kannattaa hankkia varmatoiminen ja helposti puhdistettava malli, itse varmaan tuossa tapauksessa päätyisin Fluval 2+/3+-malliin tai suihkuputkelliseen Eheim Powerline 2048 riippuen miten kova lisäpuhuri on kalaston mukaan mahdollinen.
e: tietenkin Juwelin oma pöntto ladattuna sintratulla lasilla olisi kova lisä biologiseen suodatukseen!
190l,180l,72l
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
-
- Advanced Member
MrBrettin kanssa samaa mieltä tuon juwelin oman pöntön kanssa. Liikuttaa hiljaisesti vettä, mutta älytön suodatuskapasiteetti pönikässä on. Tuossa rio 240 litraisen pöntössä on varmasti matskuu enempi kuin mun fluvalin pikku-ulkosuodattimessa.
Mulle on tänään saapunut Juwel rio 400, eli 450 litrainen tuonne eläinkauppaan, ja epäilen tuon mun jbl:n olevan yksin liian tehoton tuohon puhaltelemaan. Vastoin tapojani, aion nyt jättää sen juwelin oman suotimen siihen uuteen avittamaan. Saahan sen sit myöhemmin pois, jos tuntuu siltä. Muista juwelleista olen siis poistanut heti kärkeen pöntöt nurkasta tilaa viemästä. Neliputkisen lampun aion fiksata kasvivalo-keltainen putki-valkoinen-valkoinen... Elikkä tuo tulee vissiinkin kaksi keltaista ja kaksi valkoista putkee yhdistelmällä. Anteeksi nyt kun nimet taikka termit on hukassa, en millään muista oliko ne daylight vaiko sunlight, mutta uskon, että juwel akvaristit ymmärtää, kun on ne putket nähnyt. Mun omassa termistössä "pissi lamput"
Sori!
Lämppärinkin aion ajaa aluksi juwelin omalla ja myöhemmin vaihdan fluvalin tuttuun ja turvalliseen. Tää nykyinen taitaa olla pienehkö, sekin täytyy ensin kokeilla ja tarkistaa...
Selkee syysväsy iskenyt, kun aivot ei pysy enää mukana. oon haukkana aina muistanut kaikki mallit ja numerot, ja nyt ei tuu mieleen ainuttakaan...
Mulle on tänään saapunut Juwel rio 400, eli 450 litrainen tuonne eläinkauppaan, ja epäilen tuon mun jbl:n olevan yksin liian tehoton tuohon puhaltelemaan. Vastoin tapojani, aion nyt jättää sen juwelin oman suotimen siihen uuteen avittamaan. Saahan sen sit myöhemmin pois, jos tuntuu siltä. Muista juwelleista olen siis poistanut heti kärkeen pöntöt nurkasta tilaa viemästä. Neliputkisen lampun aion fiksata kasvivalo-keltainen putki-valkoinen-valkoinen... Elikkä tuo tulee vissiinkin kaksi keltaista ja kaksi valkoista putkee yhdistelmällä. Anteeksi nyt kun nimet taikka termit on hukassa, en millään muista oliko ne daylight vaiko sunlight, mutta uskon, että juwel akvaristit ymmärtää, kun on ne putket nähnyt. Mun omassa termistössä "pissi lamput"

Lämppärinkin aion ajaa aluksi juwelin omalla ja myöhemmin vaihdan fluvalin tuttuun ja turvalliseen. Tää nykyinen taitaa olla pienehkö, sekin täytyy ensin kokeilla ja tarkistaa...
Selkee syysväsy iskenyt, kun aivot ei pysy enää mukana. oon haukkana aina muistanut kaikki mallit ja numerot, ja nyt ei tuu mieleen ainuttakaan...

1000 litraa vesivahinkoa
Itseasiassa olen irroittanut tuon juwelin oman pöntön, kun on niin julmetun iso ja ruma, vie tilaa akvassa, tuo fluval U4 läpi vesi virtaa aika hurjalla vauhdilla, en välttämättä kaipaisi tosiaan akvaan kovin kovaa puhaltavaa sisäsuodatinta. Olin itseasissa harkinnut tuota jbl:n iprofia vai mikä se nyt oli, mutta onko sekin liiankin tehokas puhaltamaan vettä?, tuota eheimiäkin(powerline 2048 ajattelin toisena vaihtoehtona, onkohan se parempi vaihtoehto kuin tuo jbl, eli puhaltaako hiljemmalla teholla?
Tosiaan haluaisin sellainen mikä suodattaisi hyvin, mutta puhaltaisi vähemmän pyörrettä, tuo juwelin pönttö tietysti lisäksi olisi hyvä, mutta kun en millään malta laittaa sitä kun on niin iso pönttö..
Tosiaan haluaisin sellainen mikä suodattaisi hyvin, mutta puhaltaisi vähemmän pyörrettä, tuo juwelin pönttö tietysti lisäksi olisi hyvä, mutta kun en millään malta laittaa sitä kun on niin iso pönttö..

Kyllä nuo molemmat, sekä JBL että 2048 puhaltavat melkoisen kovaa. JBL:ssä saa kyllä säädettyä virtausnopeutta, sekä siinä myyntipaketissa on mukana todella hyvät suihkuputket joilla on helppo suunnata virtausta. Itse vaihdoin sen tuolta omasta Riostani pois sen koon koon takia ja siksi, että se on kulmamalli, eikä vapaata takakulmaa enää ole. Mielestäni hyvä suodatin, ja nyt se onkin minulla käytössä 190l Trigonissa.pete75 kirjoitti: Olin itseasissa harkinnut tuota jbl:n iprofia vai mikä se nyt oli, mutta onko sekin liiankin tehokas puhaltamaan vettä?, tuota eheimiäkin(powerline 2048 ajattelin toisena vaihtoehtona, onkohan se parempi vaihtoehto kuin tuo jbl, eli puhaltaako hiljemmalla teholla?

190l,180l,72l
MrBrett kirjoitti:Kyllä nuo molemmat, sekä JBL että 2048 puhaltavat melkoisen kovaa. JBL:ssä saa kyllä säädettyä virtausnopeutta, sekä siinä myyntipaketissa on mukana todella hyvät suihkuputket joilla on helppo suunnata virtausta. Itse vaihdoin sen tuolta omasta Riostani pois sen koon koon takia ja siksi, että se on kulmamalli, eikä vapaata takakulmaa enää ole. Mielestäni hyvä suodatin, ja nyt se onkin minulla käytössä 190l Trigonissa.pete75 kirjoitti: Olin itseasissa harkinnut tuota jbl:n iprofia vai mikä se nyt oli, mutta onko sekin liiankin tehokas puhaltamaan vettä?, tuota eheimiäkin(powerline 2048 ajattelin toisena vaihtoehtona, onkohan se parempi vaihtoehto kuin tuo jbl, eli puhaltaako hiljemmalla teholla?
Niin mikäs malli sulla oli tuosta jbl:stä ? pitäisikö ostaa se isoin versio vai riittäisikö pienempi, onkohan suodatinpinta-ala noissa kahdessa suurimmassa mallissa lähes samanlainen?, mulla olis nurkka vapaana, mitenkäs tehokkaasti tuo suodatin kerää tuota "likaa" suodatin materiaaliin?
Mulla on i80, mutta noissa kaikissa eli i80, i100 ja i200 on sama moottori joka puhaltaa 800l/h, suodatinkennojen määrä vaan vaihtelee.
Roskankeruusta en osaa kauheesti sanoa, musta se kerää siinä missä muutkin. Nätin näköinen kulmasuodatin jossa on magneettikiinnitys, eli akvaarion sisälle ei tule mitään häkkyrää.
Roskankeruusta en osaa kauheesti sanoa, musta se kerää siinä missä muutkin. Nätin näköinen kulmasuodatin jossa on magneettikiinnitys, eli akvaarion sisälle ei tule mitään häkkyrää.
190l,180l,72l
-
- Junior Member
- Viesti:
Mulla on alkuperäisen kaverina tuo jbl 1200 kait, en muista, mutta tehoja siinä kyllä on. Ulkosuodatin on nyt 5kk pörissyt enkä ole sisälle kurkannut, sisäsuodatinta huuhtelen n. kerran kuussa. Oma sisäsuodatin kerää todella hyvin likaa ja moskaa, pois en vaihtais! Akvaarion toimivuuteen olen muutenkin ollut todella tyytyväinen, vesi kiertää, pohjaa ei tarvitse erikseen putsata ja kalat voi hyvin 
Täytyy vielä kehua tuota juwelin omaa suodatinta kun kaikki muut sitä haukkuu
Eli minusta se on todella helppo. Pudistamisessa tarvii vain nostaa kaksi kehikkoa pois, huuhdella suihkun alla ja eikun takaisin, siinä menee ehkä 5min eikä tarvitse repiä koko suodatinta seinästä ja hajotella palasiksi. Roottorin olen pari kertaa irrottanut ja pessyt tässä 5kk aikana ja sekin käy aika näppärästi hermoja menettämättä
Kätevää siis enkä ymmärrä miksi kaikki irrottaa tuon alkuperäisen pois, sehän on paljon kätevämpi kuin irralliset suodattimet.

Täytyy vielä kehua tuota juwelin omaa suodatinta kun kaikki muut sitä haukkuu

Eli minusta se on todella helppo. Pudistamisessa tarvii vain nostaa kaksi kehikkoa pois, huuhdella suihkun alla ja eikun takaisin, siinä menee ehkä 5min eikä tarvitse repiä koko suodatinta seinästä ja hajotella palasiksi. Roottorin olen pari kertaa irrottanut ja pessyt tässä 5kk aikana ja sekin käy aika näppärästi hermoja menettämättä

240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
No toi alkuperäinen suodatin on niin iso ja onhan se kömpelö..
-
- Advanced Member
Juu ite olen niin vastaan ollut aina tuota isoa möhkälettä, mutta nyt tosiaan, kun ulkosuodatin luultavasti ei itsekseen riitä, oon kallistumassa pitämään tuon juwelin hirvityksen. Meinasin naamioida sen kasveilla piiloon... Ja tuon puhdistamsen helppouden takia sitä nyt ajattelen. 450 litraan jää kuitenkin kivasti sitä uimatilaa viel kalasille, joten jospa nyt tuon nurkan uhraan suotimelle. Saas nähdä alanko kehuun vaiko haukkuun...outi83 kirjoitti:Mulla on alkuperäisen kaverina tuo jbl 1200 kait, en muista, mutta tehoja siinä kyllä on. Ulkosuodatin on nyt 5kk pörissyt enkä ole sisälle kurkannut, sisäsuodatinta huuhtelen n. kerran kuussa. Oma sisäsuodatin kerää todella hyvin likaa ja moskaa, pois en vaihtais! Akvaarion toimivuuteen olen muutenkin ollut todella tyytyväinen, vesi kiertää, pohjaa ei tarvitse erikseen putsata ja kalat voi hyvin
Täytyy vielä kehua tuota juwelin omaa suodatinta kun kaikki muut sitä haukkuu![]()
Eli minusta se on todella helppo. Pudistamisessa tarvii vain nostaa kaksi kehikkoa pois, huuhdella suihkun alla ja eikun takaisin, siinä menee ehkä 5min eikä tarvitse repiä koko suodatinta seinästä ja hajotella palasiksi. Roottorin olen pari kertaa irrottanut ja pessyt tässä 5kk aikana ja sekin käy aika näppärästi hermoja menettämättäKätevää siis enkä ymmärrä miksi kaikki irrottaa tuon alkuperäisen pois, sehän on paljon kätevämpi kuin irralliset suodattimet.

Mulla on muuten jbl crystal profi 1200 tuossa, kun en muistanut mallia viime tekstissäni. Kertaakaan en ole sitä viel puhdistanut... Ajattelin huitasta sen "likasena" uuteen bakuja tuomaan ja jouluksi puhdistan. Sen jälkeen varmaan pitääkin pikkasen useammin alkaa avaamaan, kun litroja ja kalastoa tulee enempi. Joutuu kovemmalle, kuin nyt on ollut...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
- Viesti:
No ei se minusta edes mitenkään tilaa vie. Siellä nurkassa se möllöttää jaavansaniaisten seassa 
Ei näy koko suodatinta ei:

-
- Advanced Member
Onko sulla muuten tuossa bilteman hiekka? Mulla on tuolla 3 säkkiä sitä kerkeampaa odottelemassa... näyttäis olevan tuon väristä.outi83 kirjoitti:No ei se minusta edes mitenkään tilaa vie. Siellä nurkassa se möllöttää jaavansaniaisten seassa
Hieno allas!
1000 litraa vesivahinkoa
on muuten hieno tuo allas minunkin mielestä, hyvin olet saanut sen suodattimen naamioitua. 

-
- Junior Member
- Viesti:
Ei ole ku K raudan Maxitia tuo hiekka, en muista raekokoa.
-
- Advanced Member
Onpa ihanan vaaleaa maxittia! Mulla on niin kamalan punaista! Nyt mulla on bilteemaa tuolla autotallissa 3 säkkiä. En vaan ole viel perehtynyt paremmin siihen väriskaalaan! Keltaisempaa toki on. Olen ihaillut sitä bilteman hiekkaa toisten altaissa, mutta näköjään maxitkin on toisilla hienomman näköistä kuin minulla.. Näinhän se on ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen.
Nyt jännittää riittääkö 3 säkkii 450 litraisen pohjalle...
Nyt jännittää riittääkö 3 säkkii 450 litraisen pohjalle...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
- Viesti:
^No ainahan kaikki näyttää hienommilta toisilla 

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Tämä on minun henk.kohtanen mielipide:
Hankin altaani joltaan pieneltä tuottajalta... tai ainakin sellaselta jossa voi itse vaikuttaa altaan suunnittelussa.
Massatuotteet on aina massatuotteita, niissä on hyvin usein näitä "maanantai" altaita.
En siis omista Juwel akvaariota.
Hankin altaani joltaan pieneltä tuottajalta... tai ainakin sellaselta jossa voi itse vaikuttaa altaan suunnittelussa.
Massatuotteet on aina massatuotteita, niissä on hyvin usein näitä "maanantai" altaita.
En siis omista Juwel akvaariota.