lehtikalat72 kirjoitti:urpojaturbo kirjoitti:Tää topikkihan on juwel akvaristit, tarkoituksena jakaa käyttökokemusta ja tietoa & vinkkejä juwelista..
Itse en viel muutama vuosi sit olisi kaluste allasta ylipäätään ostanut. Alumiinikehys altaat oli ainoa oikea ratkaisu.
Nyt kolmannen juwelin hankkineena...
Enkä vieläkään "vanno juwelin nimeen" Eli muutkin vaihtoehdot on ihan jees... Tuollaiset mittatilaus altaat vaan tuppaa maksamaan! Allas itessään saattaa olla edullinen, mutta valot, suodattimet, lämppärit jalustat ym.. kyllähän se hinta vaan kipuaa..
Juu, on Juwel harrastajille. MUTTA TÄMÄHÄN ON VAIN MINUN MIELIPIDE ! En mie halunnu ketään loukata enkä "patsastella". Omani on mittatilaustyönä tehty ja ostin KÄYTETTYNÄ, 3 VUOTTA OLLUT KÄYTÖSSÄ.
Erään apteekin koriste allas ollut. Allasta hoiti viikottain ammatti ihminen. 159*50*55cm, altaan mitat. Ollut aikanaa upotettuna 160cm, leveään seinä aukkoon.
Heiiii, ethän vetänyt vaan hernettä nekkuun... Keskustelupalsta kun on, niin keskustelua tässä käydään... MIELIPITEEN HUUDAN MINÄKIN ILMOILLE!!!! Niih!
(Luitko eteenpäin topiikkia, keskustelu jatkui...)
Sain käsityksen, että teetit altaan... Mutta sehän tulikin apteekin hyllyltä

Ja mielipiteeni ilmaisin myös, etten ala tilaileen pitkin saksan maata valaisimia ja riipimään lämppärii sieltä ja ilmastinta täältä... Ja pointti oli, että juwel topiikkihan tämä, joten oletettavasti isolla osalla tään topikin kirjoittajista omistaa juwelin. Se on kuin menis ooppelimiehenä saabimiesten keskustelua sohasemaan, Jos ymmärrätte mitä tarkoitan?

Kokeileppa huvikses mennä johonkin autotopikille juttelemaan toisen merkkisestä autosta, niin sut viskataan pihalle kuin leppäkeihään! Lempeän vastaanoton sait täällä juweliporukassa...
Mutta tosiaankin, patsastelua tässä ei ole kukaan harrastanut, mulla ei ainakaan ollut ilkeilyt mielessä, päin vastoin juttelin vaan tylsistynyt kun tässä olen...
Käytetyn kun sais juuri haluamillaan mitoilla, niin avot! Oon tässä etiskellyt kesästä asti, vaan noutomatkat on niin pitkiä, jotten lähe yrittään. Yks varteenotettava oli tuossa alle 100km päässä, mutta myyjä ei koskaan vastannut tiedusteluihini... Pitääkö asua korvessa!

Niin ja kun asuu korvessa, tulee harrastuksesta kun harrastuksesta yleensä aika kallis, koska joutuu tyytymään siihen, mitä on, hinnasta viis...