Punapäätetran seuraksi
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Punapäätetran seuraksi
Elikä kalasto menee hieman uusiksi pilkkutaudin ja suodattimen nirhattua muut lajit. Altaan tilavuus on 100l ja nykyisiä asukkaita 10 punapäätetraa joita hankin ehkä pari lisää vielä. Tarkoitus olisi löytää sopiva pohja- ja pintakala tuon kokoiseen altaaseen ja vaatimuksiltaan samantapaiset kuin nykyiset asukit. Kuparimonnista tuli vilkuiltua, mutta mitä muita vaihtoehtoja on? En tiedä uskallanko ottaa enää piikkisilmiä kun menivät nylkemään itsensä suodattimessa vaikkei koko laitteessa ole niiden mentävää aukkoa muu kuin veden ulostulo.. Anyways ehdotelkaa 

140l + 52l Aasia, taistelukalojen kasvatusta. Kesyhiiriä nimellä Ginka's.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Re: Punapäätetran seuraksi
Nyt sitten hain niitä kuparimonnisia punapäätetrojen seuraksi. Ehdottakaa mikä olisi kiva ns. pääkala altaaseni joku pariskunta tai vastaava?
140l + 52l Aasia, taistelukalojen kasvatusta. Kesyhiiriä nimellä Ginka's.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
itse olen hankkimassa akvaariota ja punapäätetroja ajatellut ja myös albiinokuparimonnisia. monesta eri eläinkaupasta olen kysynyt ja taistelukala uros sopii samaan tai sitten kääpiörihmakalat. noista rihmakaloista en tiedä pärjääkö yksi naaras kuroksen kanssa vai pitääkö olla kaksi naarasta
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Senior Member
Taiston voi tulla vilu kun noilla punapäillä toi lämpötilasuositus on 23-26c, eläinkaupoista on aika turha kysellä vaan etsiä itse tietoa kalojen lämpö- ja vesisuosituksista vaikka netistä tai uusimmista akvakirjoista. Kalakaupassa myyvät sulle vaikka kultakalan ja taiston ja pari platya samaan 60l purkkiin asukkaiksi.
Punapäät on aika arkoja joten mitään ylivilkkaita veikkoja en ainakaan laittaisi. Itellä on perhosnuoliaisia ja ottoja tällä hetkellä romminokkien kanssa ja myös joku toinen pieni parvikala hakusessa kunhan osuu vastaan.
Punapäät on aika arkoja joten mitään ylivilkkaita veikkoja en ainakaan laittaisi. Itellä on perhosnuoliaisia ja ottoja tällä hetkellä romminokkien kanssa ja myös joku toinen pieni parvikala hakusessa kunhan osuu vastaan.
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
320 l NPT-allas
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Mulla on isommassa altaassa punapäätetrojen lisäksi kiilakylkiä toisena parvena - tosi kivan näköset yhdessä, kun punapäät ui pohjan tuntumassa ja kiilakyljet keskivedessä. Ja on eri muotoisiakin ja täydentävät sopivasti toisiaan. Jos toista parvikalaa mietit niin kiilat ois yks vaihtoehto.
Lisäksi rihmakalat käy noiden rauhallisten parvien kanssa ja myös vesiolot täsmäävät. Itselläni on sini- ja helmirihmoja mutta sun kokoiseen altaaseen menis kivasti esim. kääpiörihmahaaremi.
Lisäksi rihmakalat käy noiden rauhallisten parvien kanssa ja myös vesiolot täsmäävät. Itselläni on sini- ja helmirihmoja mutta sun kokoiseen altaaseen menis kivasti esim. kääpiörihmahaaremi.