Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Ompas tullu pidettyä pitkä tauko tänne kirjoittelusta. Tyhmät hässäkät ja kiireet kun häiritsevät mun "tyhjänpäiväistä" akvaintoilua täällä! [}:)] :mrgreen:
Mutta meillä nyt lisäännytään täällä ja kovalla tahdilla. JEEEE! <3
Kuparimonnisen poikasia uiskentelee tuolla poikasaltaassa nyt iso parvi, ihania pikkusinttejä, rakastuin! <3
Ja meillä kaksi rapuakin päätti nyt ryhtyä mamiksi, jännityksellä odotetaan tuleeko pikkurapuja. :D
Akvat 526L, 250L ja 100L
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Huh heijakkaa, pitkä päivä takana Suomen Turkkuses.
NorQ sai käärmekalan altaaseen ja itselle matkaan lähti kaksi klovniplekoa. Ihania palleroita, piti pelastaa muutama katkarapu pieneen altaaseen, jos vaikka niitä alkaa häviämään.

Nyt on siis tilattu allas jalustoineen ja ne saapuu ens viikolla kotiovelle.
Musta allas ja jalusta, kokonaisuudessaan vetää vettä 360l. Täällä aika onnellinen eukko tällä hetkellä.

Voi hitsin pimpulat kun sais jo altaan kotiin, auton takakontissa odottelee bilteman hiekat jo altaaseen pääsyä. Huomenna vielä Salosta hakemaan ulkosuodatin, alkaa olemaan aika hyvin paketti kasassa. :D
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Jehna. Pakko kai pistää eteenpäin seeprakalat/helmiseeprakalat, eivät kestä miehen innostunutta takanlämmitystä yläkerrassa. Nousee koko ajan altaan lämmöt liian korkeaksi. Nättejä, mutta koko ajan putoaa pois parvesta 1-2 kun altaan lämmöt nousee +28
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Ihunaa, pienen pienen pieniä täplämonnisen poikasia pieni allas täynnä ja isossakin löytyi n. 2cm pitkä poikanen. :)
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Elikkäs, nyt ollaan "jo" näin pitkällä että huomenna allas jalustoineen pitäis saapua kotiin, vihdoinkin!!!
Arvaa mikä masis iski kun tajusin että huomenna eikä tänään, olen koko eilisen hehkuttanut että tänään se tulee!!! No huomenna se pitäisi tulla!!
Eihän se nyt siis uusi ole, mutta kun sai liikkeestä niin edullisesti käytetyn altaan, musta allas mustalla jalustalla, niin pakko se oli tilata kotiin.
Kokoa löytyy 130x56x60cm eli n.436l.
Malawia siitä ei nyt sittenkään tule, koska täytyy saada plekoja!

Eilen saapui iso lasti anubioita postista (Anubias s.veckform, Anubias Baterii, Anubias Coffeefolia)
Tarkoitus siis olis että tulis lummetta, anubioita, jaavansaniaista sisustukseen.
Saniaisia ei vaan tahdo nyt mistään löytyä edullisesti. :(
Edelleen ostamatta kannot mihin tarkoitus istuttaa noita kasveja kiinni. Nyt on tarkoitus saada erilainen efekti altaisiin mitä yleensä mun altaissa totuttu näkemään. Kasvit nostettu ylös että monnisille jää enemmän tilaa uiskennella sekä plekoille kantoja paljon. Saviputkiakin tullut hommattua, kun mies saa vaan ne leikattua osiin.
Bilteman hiekka odottaa alakerrassa altaseen pääsyä, ulkosuodatin EHEIM classik 2217 hommattu käytettynä Salosta joka menee vielä lisäksi pörräämään sinne altaan sisäänrakennetun (?) suodattimen kanssa. Oli ihmeellinen ratkaisu, en ole ennen nähnyt altaissa samanlaista ratkaisua. Kuvia siis lisäilen myöhemmin kun saan altaan kotio.

Lisäksi: Mulla altaista on huomattavasti hävinnyt sukarapusia näiden mun ihanien "klovniplekojen" tultua. Onneks ehdin pelastaa pikku akvaan niitä hieman että saan kannan elpymään. Hävetti ihan kun lupasin niitä sukiksia myydä ja kun ei melkiistä ollut mitä pistää myytäväksi. Siinä sitten alat selittelee että sori, näitä on vähemmän kuin luvattu! [}:)]

Eilen isäntä auttoi silikoonaamaan ton meidän ilmaiseksi saadun JUWEL 160l.
Ja oikeesti uskokaa tai älkää, mutta mun anti-akvaarioystävä aviomieheni tokaisi allasta silikoonattuaan että, miksei meillä ole kaikki altaat näin kauniita? Illemmalla vielä tokaisi että noista 3 pienestä altaasta tekee itselleen monnisten kudetusaltaat. Kyseli vielä että paljon per pyrstöä saa albiinomonnisista (on miehen lemppari vaikka eihän se sitä voi myöntää).
Sanoin vaan että mitäs jos ostetaan vähän erikoisempia monnisia ja aletaan niitä, saadaan parempia hintoja. Oli tyytyväinen ja alkoi sitä pohtimaan omassa mielessään. :mrgreen:
Jäin vielä a-w:tä illalla selailemaan ja taas kalastoa pohtimaan kun ihmettelin mitä mies alakerrassa oikeen kolisteli. Sammutin koneen ja menin katsomaan. MITÄ IHMETTÄ!! Se mittaili varastossa että monta allasta sinne mahtuu ja mietti että täällä saattaa olla aika kylmä talvella, pitää ainakin hommata lämmittimet altaisiin ja tukkia noi ilmastoputket talveksi. 8O
Olen kyllä vähän hämilläni, mitä tämä oikeen tarkoittaa, onko mun miehestä tulossa akvaristi?? 8-)
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

fazerina82 kirjoitti:Elikkäs, nyt ollaan "jo" näin pitkällä että huomenna allas jalustoineen pitäis saapua kotiin, vihdoinkin!!!
Arvaa mikä masis iski kun tajusin että huomenna eikä tänään, olen koko eilisen hehkuttanut että tänään se tulee!!! No huomenna se pitäisi tulla!!
Odottavan aika on ihan liian pitkä. Soitto että vasta HUOMENNA tulee allas kotiin [}:)]
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

fazerina82 kirjoitti:Ihunaa, pienen pienen pieniä täplämonnisen poikasia pieni allas täynnä ja isossakin löytyi n. 2cm pitkä poikanen. :)
Onnea perheenlisäyksestä!! <3

Tässä ois se meidän uusi asukki Emppu-Eemeli.
Kuva
On se semmonen energiapakkaus ettei yhtään kunnollista kuvaa saanu. :D

-------------------------

fazerinalta tänne sitten kuvia kun on altaat laitettu! [;)]

Meillä rapusetkin nyt lisääntyneet onnistuneesti, JEE. Siellä nyt uiskentelee pikkuruisia minirapuja ja parin rapusen jälkikasvua vielä odotellaan. (:
Akvat 526L, 250L ja 100L
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Emppu-Eemeli on kyllä valloittava kaveri. Akvaliikkees heti pisti silmään XD
Vähän tekis mieli nyt tohon MEIDÄN altaaseenkin. (niin se on nyt MEIDÄN, isäntä tykkää ja on kuulemma hieno)

Tänään se aamulla saapui kun olin töissä ja kauhia kutina että koska kotiutuu pois töistä.
Kun tulin kotiin niin mies Turussa shoppailemassa ja mulla yks vaaterissa oleva allas. :(
Isäntä on värvännyt apua sen tasapainottamiseen täksi illaksi, saas nähdä saavatko. Meillä niin kalteva lattia että vatupassikin menee kieroksi.
Mutta on se vaan jukupliut hieno tossa olkkarissa vaikka ei olekaan muun kalustuksen värinen :mrgreen:

Mutta 2 hentoa pientä loisteputkea vaan sisällä...perskuti, tartten ainakin 2 lisää (lisätty ostoslistaan, CHECK)
Oliskos Finnparttiasta apua??
Ei kehtoo oikeen vielä julkistaa kuvia, ehkä sitten kun saatu se tasapainoon ja bilteman hiekat sisään. Ja joo ei todellakaan 4x17kg riitä, saa olla ainakin toiset mokomat lisää haettavaksi biltemasta (ostoslistaan lisätty, CHECK).
Eli projekti vähän venyy entisestään, mutta big deal, se on kotona jo!

Sitten ainakin honkkarista etsimään sinisiä ledivaloja yövaloks (lisätty ostoslistaan, CHECK)...ja ja ja!! WUHUU!!! (tuulettaa, nauraa ja on onnellinen)

-------------------------

Vihdoinkin se on tässä vaiheessa!
Nyt vaan pitää käydä ostaa letkuliitin wc:n hanaan :)

P.S. hiekat riitti vallan mainiosti. Turha hätäily siis ei kannata
uusi akva.JPG
uusi akva.JPG (23.18 KiB) Katsottu 2317 kertaa
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

fazerina82 kirjoitti:Vihdoinkin se on tässä vaiheessa!
Nyt vaan pitää käydä ostaa letkuliitin wc:n hanaan :)

P.S. hiekat riitti vallan mainiosti. Turha hätäily siis ei kannata
Letkuliitinkin löydetty pihalta. Allas täytetty vedellä.
NorQ kirjoitti:
fazerina82 kirjoitti:Ihunaa, pienen pienen pieniä täplämonnisen poikasia pieni allas täynnä ja isossakin löytyi n. 2cm pitkä poikanen. :)
Onnea perheenlisäyksestä!! <3

Tässä ois se meidän uusi asukki Emppu-Eemeli.
Kuva
On se semmonen energiapakkaus ettei yhtään kunnollista kuvaa saanu. :D
Videokuvaa?? Saiskos sillai siitä kunnon profiilin? Mulla toi nokialainen pääasiallinen videonkuvaus + valokuvaus vehje. En jaksa enää ollenkaan etsiä vanhaa huonoa kameraa esille.
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Luulin olevani onnellinen kun saan altaan kotiin. No tossa tuo on olohuoneen komistuksena ja nyt jo harmittaa kun se on PIENI.
Haluan sellasen 1000l!
Sinne saa sentään kasveja ja kantoja, kiviä...tohon ei mahdu mitään..

Niin ja yks plekoistani on sitten muuttunut partamonniksi. Ei tosta saa millään enää plekoa. Toinen edelleen plekon näköinen, toinen ei. Joko olen saanut vahingossa toisen partiksena tai sitten en...ihmeellisyyksiä tapahtuu mun altaissa.
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

fazerina82 videokuvaakin on koitettu ottaa Empusta - melko huonolla tuloksella. :D Täytyy tässä joku päivä koittaa saada hänestä parempia kuvia kun vaan muistan ostaa kameraan patterit... :roll: Äsken juuri oli Empun ruoka-aika ja siltä se kärmes nyt näyttääkin! :D Maha on ihan muhkurainen, josta päättelen että ainakin olen ostanut hänelle mieluista sapuskaa. :D Kohta saakin taas tilailla netistä lisää ruokaa tolle meijän ahmatille. :roll:
Akvat 526L, 250L ja 100L
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

fazerina82 kirjoitti: Niin ja yks plekoistani on sitten muuttunut partamonniksi. Ei tosta saa millään enää plekoa. Toinen edelleen plekon näköinen, toinen ei. Joko olen saanut vahingossa toisen partiksena tai sitten en...ihmeellisyyksiä tapahtuu mun altaissa.
Jeps, asia varmistettu. Toi on siis partis joka myytiin "klovniplekona".
Ketuttaa ihan pienesti! Yhtäkkiä mulla on 3 partista altaassa. Kunhan tuo uusi ei olis tyttöpuolinen kun noi 2 muuta on takuusti ukkoja... :roll:
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

4 helmimonnista kotiutui ja tahtoo ainakin toiset 4-6 lisää, vihermonnisia samanverran. Mutta ei tunnu nyt Salossa liikkuvan vihermonnisia. :cry:

Tietty tänään 3 altaan suodatin teki tenät ja eipä varasuodatinkaan mennyt päälle. Sanon vaan että yhtään Fluvalia en enää osta.
Eikun tyhjentämään allasta ja lisäämään rapuset ja monninpoikaset 160l altaaseen, jossa onneksi ei ole kuin neontetroja ja täplämonnisia.
Niitä super-monnisia löytyi n.20kpl. 12 varattuna ja jos NorQ oot vielä muutamasta kiinnostunut niin täällä on (vaihtokin käy kuparisiin, vink vink :mrgreen: )

Tänään pelastettu lahjoituksena 120l kulma-allas jalustan kera ja sormet syyhyää että pääsee raaputtamaan silikooneja. Tästäkö uusi 3 allas?
Sanoin kyllä miehelle että voidaan kunnostaa ja myydä pois, saa mies omaa "taskurahaa" 8-) mutta luulenpa että tahtoo monnisten kutualtaaksi, jep, siis meillä isäntä siis tosiaan on nyt sitä mieltä että ostetaan muutama helmimonninen muualta lisää ja aletaan tehtailee meille ja myyntiin muutamia...se on kovin tekemässä alakerran varastoa siis allashuoneeksi. Luulen että olen uudelleen rakastunut mieheeni <3 [;)]

Toivottavasti tulis jotain kivaa mieheltä joululahjaksi...vaikka vaan kanto jota toivonut! Vai olenko taantunut näin joulun alla lapseksi jälleen kun toivon kaikkea akvahömppää lahjaksi :D

Hyvää joulua kaikille!!
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Haa! Saimpas yllätettyä meidän käärmekalan kun oli kerrankin paikoillaan hetken, joten sain jopa kuvan jossa ei näy pelkkä viuhahdus tosta lierosta! ;) :D
Siinä siis meidän Emppu-Eemeli. <3
Kuva
Kovasti jo sormet syyhyäis hankkia hänelle lajitoveri, kun ovat niin valloittavia (vaikka muut väittävät, että kamalia ja pelottavia) otuksia. :D

Mä kun niin tykkään näitä kuvia laitella ni pistetään nyt vielä parit lisää. :D

Petokotilo
Kuva

Akva iltavalaistuksessa <3
Kuva
Akvat 526L, 250L ja 100L
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Huh, kaikki kalat selvisivät 7.50- 16.45 sähkökatkosta hengissä, vedenvaihto ja vedenlisäystä parin tunnin välein ämpärillinen. Nyt monniset surffaa onnellisena ympäri allasta.
Toivotaan että päästiin pahimmasta eikä tollasta katkoa enää tänne päin, vieläkään ei kännykät toimi..
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Meille tuli sähkö vasta tänään takaisin! Olimme siis yli 80 tuntia ilman sähköä. Menetyksiä tuli, mutta totisesti toivon ettei vastaavia katkoja enään tule :(
Isossa altaassa alkoi ilmeisesti pohja käymään kun ei ollut virtausta ja jouduin tänään vaihtamaan se uuteen hiekkaan, save starttia perään ja sormet ristiin. Kalat on ihan sekaisin tästä kaikesta ja ikinä en minäkään ole näin kovin joutunut tekemään töitä ja stressaamaan altaiden puolesta :roll:
Lähden kurkeen kun tämä kaikki on ohi ja ostan uusia kiekkoja ja helmimonnisia, kiva päästä sielläkin käymään :)
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

kultura kirjoitti:Meille tuli sähkö vasta tänään takaisin! Olimme siis yli 80 tuntia ilman sähköä. Menetyksiä tuli, mutta totisesti toivon ettei vastaavia katkoja enään tule :(
Isossa altaassa alkoi ilmeisesti pohja käymään kun ei ollut virtausta ja jouduin tänään vaihtamaan se uuteen hiekkaan, save starttia perään ja sormet ristiin. Kalat on ihan sekaisin tästä kaikesta ja ikinä en minäkään ole näin kovin joutunut tekemään töitä ja stressaamaan altaiden puolesta :roll:
Lähden kurkeen kun tämä kaikki on ohi ja ostan uusia kiekkoja ja helmimonnisia, kiva päästä sielläkin käymään :)
No huh huh! Ei teillä edes vesi toiminut? Meillä pelasti se että hanasta tuli koko ajan vettä. Sai läträttyä vedellä ja aina lisättyä kun kalat näytti nuupahtaneilta.
Kuulostaa hyvältä toi sun suunnitelma, mulla kanssa hakusessa helmimonnisia. Olikos se akvaario Kurki Helsingissä? Eipä tule enää muuton jälkeen siellä suunnalla Suomea käytyä, aina Turkuun jos jotain hakusessa. :|
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Perhana mikä haju tuli kun avasin altaan kannet ja bilteman vaalea hiekka mustunut pohjasta. Perhanan perhanan sähkökatko. Löytyi kadonnut plekokin homeessa ja haisevana. Eli meiltä ainakin sähkökatko vei plekon..kun nyt sais äkkiä kierteisiä ettei tarttis vaihtaa uutta hiekkaa pois. :(
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Juu on Kurki Helsingissä (tai tarkemmin Vantaalla)
Mun pitää vissiin alkaa käyttää tota kalenteria ja palata taas arkeen, eihän meillä sähköt olleet noin kauaa poissa vaan maanantai aamusta keskiviikko päivään. Olin ihan sekaisin jo päivissä ja elin torstaita jo :roll: no tarpeeksi kauan kuitenkin, että altaat on ihan sekaisin..
Topaasiplekoa ei löydy mistään enkä nähnyt sitä eilenkään, pahinta pelkään :(
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Meillä oli muutama vuorokausi sähköt pois. Onneks tuttu lainas aggregaattia ni saatiin Ilmapumppua ja valoja altaisiin. Ja pakasteet pelastettua :)
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Meillä selvittiin sähkökatkoista ilman suurempia menetyksiä onneksi. Käärmekala vaan meni ihan sekasin kun ei ollu akvassa valoja vaikka muuten oli valosaa ja vesi alko viilentyä niin hän sitten aikansa kuluksi oli kiusannu kaloja ja parin kalan pyrstöt oli siinä samalla sitten menny rikki. :?
Muuten onneksi säästyttiin menetyksiltä ja Omput tekivät vielä komean munaryppäänkin sähkökatkoksen jälkeen mulle. :)
Akvat 526L, 250L ja 100L
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

Siis järjetön roskakotilo ongelma 160l altaassa. Ihan yhtäkkiä räjähtänyt käsiin.
Syöttänyt olen varmasti liikaa ja voi olla että kun vaihdoin rikki menneen sisäsuodattimen uuteen seran rapuystävälliseen, niin oliskos että tehoa liian vähän masiinassa tohon meidän rapu + monnis altaaseen.

Nyt sitten mietin että on ämpärissä uutta hienoa hiekkaa, pitäiskö nostaa kasvit ylös vedestä ja liottaa alunassa. Etsiä miljoona katkarapua altaasta ja monninpoikaset päälle, kutua seinillä järjetön määrä ja vaihtaa hiekka kokonaan?
Tyhjentäis altaan kokonaan ja pesis senkin alunalla. Tosin sitten menee hyvät bakteerit kun suodatinkin aivan täynnä kotiloita. En vaan tiedä mitä tekis. Kypsyttely alkais taas ihan uudelleen ja olis pakko laittaa 60l altaaseen kalat, ravut siksi aikaa. Järjetön homma.
Vai pitäiskö vaan hankkii joku kotiloita syövä kala? Meneeköhän ravut siinä samalla?
Jos petokotiloita hankkii niin se ei vissiin syö kuitenkaan noita roskakotiloita, vaan pelkästään kierteiset ja niitä tahtoisin kuitenkin altaassa olevan.
En tiedä, masentaa toi rumilus tällä hetkellä.
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja kultura »

Olenkohan ihan hakusessa, mutta eikö petokotilo syö KAIKKI muut kotilot, roskakotiloitahan varten niitä moni hankkii?
Meillä on kanssa roskakotiloita rapulassa, mutta aina kun ne nousi siihen lasiin niin litistän ne ja ravut saa aterian. Mielestäni kotilot on vähentynyt huomattavasti joukkosurmien myötä :mrgreen:
Me oltiin edellispäivänä turussa katselemassa kalastoa tuohon alle 200l altaaseen, mietittiin yön yli ja eilen ajeltiin hakemaan pieni porukka lasiahvenia ja parvi musta-aavetetroja. Kiva kun vihdoin siinäkin altaassa on eloa :)
Olin uudesta akvaariosta katsomassa myös monnisia (viher- , kaari- tai kirjomonnisia), surin kuitenkin karkeaa ja aika teräväsärmäistä hiekkapohjaani, mutta myyjä sanoi ettei se vaikuta monnisiin mitenkään, aha?, sanoin niistä viiksien kulumisesta, mutta yhä myyjä sanoi ettei pohja vaikuta asiaan..taas mä olen ihan erimieltä, mutta jätin monniset kuitenkin vielä ostamatta.
Akvaario on kuitenkin nyt kemiallisesti käynnistetty ja saa nähdä pärjääkö ahvenet siellä, ehkä katson plekoa ja pohja-asukkeja sitten kun allas on kunnolla käynnissä :)
Siellä oli tarjouksessa iltaruskopleko, joka oli aika kiva ja pieneksi jääväkin..
Ostin myös 3 kiertovesipumppua ja karkeaa suodatinmattoa, nyt rupeen sisäsuodattimia väsäämään altaisiin :)

Sähkökatkon jälkeen kiekkola on jo aika hyvin toipunut,sairauksiahan siitä seurasi..käytin kidusloisten hoitoon vooglea, epäilin suuresti aineen tehoa, mutta kaikki toipuivat hyvin jo 3:n päivän hoidon jälkeen ja piristyivät huomattavasti. Kiva kun on tuollainen "lääke" kuitenkaan olematta lääke..

Nyt vain toivotaan,ettei vastaavia katkoja ja sairauksia enään tulisi :mrgreen:
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Ei kukaan sattuis myymään mulle n 60cm pitkää valaisinta loisteputkella? 20e voisin semmosesta maksaa.
rantamonni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 158
Liittynyt: 13:32, 11.02.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: salo
Viesti:

Re: Perniö/Salo akvaharrastajien kuulumisia

Viesti Kirjoittaja rantamonni »

Täällä salon enolassa on ongelma, niitä partaimumonneja on liikaa, syövät kaikki miekkakasvit,
enkä raaski niitä tappaa :O)
ilmatteeksi saa niitä hakea pois, niitä on jotain 16 kpl., 10 ylimääräisenä

Muutama kuvaa ja videota :

www.kuumakyyti.com/akvaario
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”