en vain keksinyt miten sen saa yhteen sanaan. . .
MA7xGE:n akva!
Valvoja: Moderaattorit
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: MA7xGE:n akva!
No "lapota" ehkä huono sana, parempi ehkä olisi ollut: siirtäävettäakvaariostavettäletkulla"
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
urppis
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Siis???Zuwih kirjoitti:60-litraisessa sitä pohjakakkaa tulee kyllä huomattavasti vähemmän letkulla, kuin isolla kuupalla lappamalla.Ja jos tarvii jollain jukurttipurkilla alkaa äyskäröimään, niin se on sitten ihan sama ottaa letkulla se vesi.
No kait sit jos niin sanotte. Mulla pohjakakka on akvaarion pohjalla eikä pinnalla, mutta saatan olla väärässä...
Hei ei kun oikeesti! Ei tää akvaarioharrastus ole niin kamalan tarkkaa, että sillä olis oikeesti väliä, miten ämpäriin sen veden ottaa. Minusta jokainen osaa käyttää järkee ja koukkia sen veden siitä pinnasta ennen kuin on ottanut mitään kasveja pohjastakaan pois. Huomattavasti nopeemmin käy ja jos magella on mustaneonit, korut ja kattarit, sitä vettä ei tarvi ottaa pohjia myöten kymmeniä litroja, tuollainen 6 litraa riittää ihan takuulla pienille kaloille ja siirron ajaksi... Mun 60 litraisesta saa kevyesti 2-3 kulhollista kirkasta vettä pois ilman letkua...
1000 litraa vesivahinkoa
-
Mauiwee
- Senior Member

En nyt ymmärtäny oikeen tota urppiksen pointtia.. miks se vesi pitäis lapota sieltä pohjalta?? Kaikkein helpoiten sen saa pienestä altaasta ämpäriin nimenomaan lappoamalla.. ja tottakai pintavedestä kun ei sitä kuljetusvesiämpäriä ole tarkoitus kalankakalla täyttää.
No enivei oon sitä mieltä että niitä kaloja ei kannata ottaa sieltä altaasta pois
No enivei oon sitä mieltä että niitä kaloja ei kannata ottaa sieltä altaasta pois
Urppis hyvä, kun sinne 60-litraiseen upottaa ämpärin, niin siitä syntyy semmoiset pyörteilyt, että se pohjakakka on hyvin äkkiä muualla kuin pohjalla. 
Hienoa että päästiin viimein keskustelussa asian ytimeen 
Sellainen litran mitta on kätevä kun tarvitsee ottaa akvaariosta joitain litroja vettä, pikkualtaaseen mulla taas on soppakauha vedenvaihtoon. Elikkäs kalasoppaa keitellään
Sellainen litran mitta on kätevä kun tarvitsee ottaa akvaariosta joitain litroja vettä, pikkualtaaseen mulla taas on soppakauha vedenvaihtoon. Elikkäs kalasoppaa keitellään
240l, 180l, 60l, ja rapula 21l
Lisäksi vapaa aikaa jakamassa siitostamma(+varsa) ja lapset+mies.
-
Valkoviklo
- Junior Member

EnMA7xGE kirjoitti:Haha, et kai vaan luntannu tosta mun toimintasuunnitelmasta?![]()
MA7xGE kirjoitti:...
Eli toiminta suunnitelma:
1) kannot, kivet ja somisteet pois.
2) sähköjohdot irti seinästä. (paitsi valaisin, että näkee mitä tekee)
3) lappoan kaloille kuljetusämpärin.
4) kalat sinne.
5) suurimmat, köynnöstävimmät kasvit sekä pistiat samaan ämpäriin kalojen kera, loput jäävät akvaarioon.
6) akvaariosta vesi minimiin.
7) valaisimen johto seinästä.
8) SIIRTO. akva ensin, loput perässä.
9) sähköjohtojen viritys.
10) akvaarioon uutta vettä.
11) uudelleensisustus.
12) kala-ämpärin tyhjennys akvaan.
![]()
![]()
![]()
Toimiiko?
Kotona 180l sekala, 40l sukarapula, 3 abessinialaista, 1 walesinspringerspanieli. Huoltosopimus myös isän 630 l altaaseen.
-
urppis
- Advanced Member

Mä oon samaa mieltä siitä, että kaloja ei kannata ottaa siirron ajaksi pois, mutta tuo alkoi pikkasen kiristään tuolla eilettäin tää pilkun viilaaminen ja taasen totesin akvaariokansan olevan maailman tiukkapipoisinta porukkaa. Eivät ymmärrä ironiaa ja mustaa huumorii lainkaan. Pirunko välii sillä on millä helkutin ämpärillä sen akvaarion tyhjentää. Lapolla vaiko napolla. Jokainen osaa ajatella sen verran paljn omilla aivoillaan, ettei siitä minun mielestä kannata alkaa vetään keskustelua. Mage kysyi onko pakko ottaa lapolla ämpäriin, vastasin, että ei, ja siihen alkoi löytymään perusteluita tulee kalanpskaa jos ottaa muullakeinolla kuin lapolla.. Jumankekka ihmiset!!! Missä on teidän maalais järki!!!Mauiwee kirjoitti:En nyt ymmärtäny oikeen tota urppiksen pointtia.. miks se vesi pitäis lapota sieltä pohjalta?? Kaikkein helpoiten sen saa pienestä altaasta ämpäriin nimenomaan lappoamalla.. ja tottakai pintavedestä kun ei sitä kuljetusvesiämpäriä ole tarkoitus kalankakalla täyttää.
Ja nyt en mage sua tällä tarkoita vaan noita pro kansaa, jotka on aina ehdottoman oikeassa joka asiassa. Sori vaan, mtta nyt tein marit ja sain tarpeeksseni tästä foorumista!! Toisista syistä kylläkin!
Juu en ole 18 vuoden aikana yhtään kertaa vettä vaihtanut... En olisi voinut tuota kuvitellakaan. Miten olisi tuollainen 3 litran kulho. Jos vettä tarvii kulhollisen pari, en viitsi edes hakea lappo letkua sitä varten.Zuwih kirjoitti:Urppis hyvä, kun sinne 60-litraiseen upottaa ämpärin, niin siitä syntyy semmoiset pyörteilyt, että se pohjakakka on hyvin äkkiä muualla kuin pohjalla.
zelex kirjoitti:Hienoa että päästiin viimein keskustelussa asian ytimeen
Hämmennellään oikein kunnolla! Ja pippurit sekaan! Minä käytän nanossani apteekin lääkeruiskuu...
Viimeksi muokannut urppis, 16:25, 06.01.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1000 litraa vesivahinkoa
-
Kiksu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Ja jos on iso akvaario, mikään muu ei käy kuin 80 litran saavi. 
Urppis, pliis älä jätä meitä!
Urppis, pliis älä jätä meitä!
Kultakalat
Ehkä itsekin voisit vähän löysemmällä pipolla lukea muiden viestejä? En minä ainakaan tarkoittanut että sinä olet sataprosenttisen väärässä ja minä oikeassa, kunhan yritin itsekin olla vitsikäs, omalla tavallani.urppis kirjoitti:ja taasen totesin akvaariokansan olevan maailman tiukkapipoisinta porukkaa. Eivät ymmärrä ironiaa ja mustaa huumorii lainkaan.
Eli anteeksi kovasti, jos olin avustamassa palkokasvien ja nenäsi kanssa, ei mitenkään päin ollut tarkoitus.
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
Hei älkää nuoret tapelko!
Ziisus, en olis uskonu et puolta tuntia ennen koneeseen nousua joudun aikuisille ihmisille valitusta antamaan. XD
Ei hitsi, musta tulis hyvä moderaattori. . .
Miten te kestätte ilman mua VIIKON?!
Enkä sitten haluaisi kuluttaa ekaa päivää kotosuomessa tappelua ämpärin ja letkun välillä. . . Sovitaan että käytän molempia. XD
Ziisus, en olis uskonu et puolta tuntia ennen koneeseen nousua joudun aikuisille ihmisille valitusta antamaan. XD
Ei hitsi, musta tulis hyvä moderaattori. . .
Miten te kestätte ilman mua VIIKON?!
Enkä sitten haluaisi kuluttaa ekaa päivää kotosuomessa tappelua ämpärin ja letkun välillä. . . Sovitaan että käytän molempia. XD
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Ei me kestetäkään, tämän on pakko olla pre-traumaattista stressiä siitä että lähdet reissuun ja me vanhukset jäädään tänne happanemaan.MA7xGE kirjoitti:Hei älkää nuoret tapelko!![]()
Miten te kestätte ilman mua VIIKON?!![]()
Anyway, mukavaa matkaa!
240l, 180l, 60l, ja rapula 21l
-
miljoonakala84
- Elite Member

Ma7xge minne lähdet reissaamaan?
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
Gran Canarialle, terveiset täältä hikisestä pelihallista.
Jos BTW etsii jonkinlaista akvaariolomakohdetta, tánne ei kannata tulla. Yksi eláinkauppa lóydettiin, myntialtaita n. 20kpl, puolet tyhjiá ja toinen puolisko táynná kultakaloja seká neotetroja.
"Yleisó"akvaarioden kirjo, johon tórmátty: Jonkin Shopping Centerin hylátty allasmainen kalalampi ja jonkin ravintolan sinivetinen tankki táynná surkean nákóisiá kultakaloja...
Nyt loppuu aika, pahoittelen "á" ja "ó" - kirjaimia, náin sai nopeimmin Ä:t ja Ö:t.
Jos BTW etsii jonkinlaista akvaariolomakohdetta, tánne ei kannata tulla. Yksi eláinkauppa lóydettiin, myntialtaita n. 20kpl, puolet tyhjiá ja toinen puolisko táynná kultakaloja seká neotetroja.
"Yleisó"akvaarioden kirjo, johon tórmátty: Jonkin Shopping Centerin hylátty allasmainen kalalampi ja jonkin ravintolan sinivetinen tankki táynná surkean nákóisiá kultakaloja...
Nyt loppuu aika, pahoittelen "á" ja "ó" - kirjaimia, náin sai nopeimmin Ä:t ja Ö:t.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Ei taija meressäkään paljoa kaloja näkyä vai?
-
KalaKissa
- Senior Member

Se on sentään positiivista et sielä on lämmin.
Harmi jos ei oikeen mitään kalakohteita ole.
Thaimaaseenn olis joskus kiva mennä sukelteleen. 
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Joo tonne olis kyllä kiva päästä, taixsitten voisin mennä viikoksi snorklaamaan uudestaan Sharm el Sheikkiin. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minä taas lähtisin koska vaan kalamatkalle Sri Lankaan. 
Ite lähtisin kroatiaan snorklaamaan. Sinneppäin luultavasti luokkaretkellekkin keväällä... 
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
Jahuu, taas pääsi verkkoon!
"Viimeistä" päivää, tänään sitten mennään johonkin eläintarhaan missä pitäisi olla ainakin jonkinlainen merivesiakvaario.
Kuvia lupaan ottaa. (Puhelimella.
)
Jes, kohta pääsee kotiin, allasta vetämään pitkin taloa.
"Viimeistä" päivää, tänään sitten mennään johonkin eläintarhaan missä pitäisi olla ainakin jonkinlainen merivesiakvaario.
Jes, kohta pääsee kotiin, allasta vetämään pitkin taloa.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
bombo
- Senior Member

Nautitko sä siitä matkasta yhtään, vai oodotatko vaan akvojen siirtelyä?

240l sekala
-
heituliini
- Senior Member

Mullois luvassa 180 l pohjamateriaalin vaihto ja altaan jalustan vaihto putkimallista puiseen. Asuspa MA7xGE lähempänä, niin ottaisin kaveriksi 
On ne vaan niiiiiiiiin ihania 
-
jejoka
- Member

Mulla olis haettavana kummitädin n 200L. Asuis lähempänä vois lahjottaa tosta vaik 100L magel. Käy pientä haaveilijaa sääliksi kun itsellä ainoo rajoittaja on lompakko.
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
-
MA7xGE
- Advanced Member

- Viesti:
No nyt ollaan kotona, Palmitos Park oli... Saaren ainoa vielä toimiva turistikohde.
Kohta pitäisi aloittaa altaiden siirto, hieman jännittää..
Ja ihan JEES reissu oli, tosin tuonne en mene enää uudestaan.
Niin joo, tässä niitä luvattuja kuvia Palmitos Parkin akvaariotalosta
:
Niin siis kilppareita siellä möllötteli myös, yhdessä sisäaltaassakin oli kalojen seassa.
(Viimeisessä kuvassa näkyy lammen reunoilla)
Kohta pitäisi aloittaa altaiden siirto, hieman jännittää..
Kyllähän sitä aina pitää olla jokin projekti mielessä...bombo kirjoitti:Nautitko sä siitä matkasta yhtään, vai oodotatko vaan akvojen siirtelyä?![]()
Ja ihan JEES reissu oli, tosin tuonne en mene enää uudestaan.
Voi vitsi, miksi SUN pitää asua niin kaukana?!heituliini kirjoitti:Mullois luvassa 180 l pohjamateriaalin vaihto ja altaan jalustan vaihto putkimallista puiseen. Asuspa MA7xGE lähempänä, niin ottaisin kaveriksi
No, onhan ainakin sitten aikaa pohtia kunnolla allaskokoinaisuutta ja sen täyttämismahdollisuuksia, suunnitella tässä tämä... 5v? ennen kuin on edes pientä mahdollisuutta muuttaa omaan koppiin.jejoka kirjoitti:Mulla olis haettavana kummitädin n 200L. Asuis lähempänä vois lahjottaa tosta vaik 100L magel. Käy pientä haaveilijaa sääliksi kun itsellä ainoo rajoittaja on lompakko.
Niin joo, tässä niitä luvattuja kuvia Palmitos Parkin akvaariotalosta
(Viimeisessä kuvassa näkyy lammen reunoilla)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
jejoka
- Member

elikkä seuraavat 5 vuotta luetaan topiikkia MA7GE:n tuleva 100L akva!MA7xGE kirjoitti:No, onhan ainakin sitten aikaa pohtia kunnolla allaskokoinaisuutta ja sen täyttämismahdollisuuksia, suunnitella tässä tämä... 5v? ennen kuin on edes pientä mahdollisuutta muuttaa omaan koppiin.jejoka kirjoitti:Mulla olis haettavana kummitädin n 200L. Asuis lähempänä vois lahjottaa tosta vaik 100L magel. Käy pientä haaveilijaa sääliksi kun itsellä ainoo rajoittaja on lompakko.![]()
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
-
nekkis
- Junior Member

Siistejä kuvia! Oishan noita kiva päästä kattelemaan, eikä se lämpökään haittais 8)
Tätä threadia on kiva lukea tuhannen vuoden tauon jälkeen, teillä on täällä kauheen hyvä meininki.
Tätä threadia on kiva lukea tuhannen vuoden tauon jälkeen, teillä on täällä kauheen hyvä meininki.