Elikkäs, nyt ollaan "jo" näin pitkällä että
huomenna allas jalustoineen pitäis saapua kotiin, vihdoinkin!!!
Arvaa mikä masis iski kun tajusin että huomenna eikä tänään, olen koko eilisen hehkuttanut että tänään se tulee!!! No huomenna se pitäisi tulla!!
Eihän se nyt siis uusi ole, mutta kun sai liikkeestä niin edullisesti käytetyn altaan, musta allas mustalla jalustalla, niin pakko se oli tilata kotiin.
Kokoa löytyy 130x56x60cm eli n.436l.
Malawia siitä ei nyt sittenkään tule, koska täytyy saada
plekoja!
Eilen saapui iso lasti anubioita postista (Anubias s.veckform, Anubias Baterii, Anubias Coffeefolia)
Tarkoitus siis olis että tulis lummetta, anubioita, jaavansaniaista sisustukseen.
Saniaisia ei vaan tahdo nyt mistään löytyä edullisesti.

Edelleen ostamatta kannot mihin tarkoitus istuttaa noita kasveja kiinni. Nyt on tarkoitus saada erilainen efekti altaisiin mitä yleensä mun altaissa totuttu näkemään. Kasvit nostettu ylös että monnisille jää enemmän tilaa uiskennella sekä plekoille kantoja paljon. Saviputkiakin tullut hommattua, kun mies saa vaan ne leikattua osiin.
Bilteman hiekka odottaa alakerrassa altaseen pääsyä, ulkosuodatin EHEIM classik 2217 hommattu käytettynä Salosta joka menee vielä lisäksi pörräämään sinne altaan sisäänrakennetun (?) suodattimen kanssa. Oli ihmeellinen ratkaisu, en ole ennen nähnyt altaissa samanlaista ratkaisua. Kuvia siis lisäilen myöhemmin kun saan altaan kotio.
Lisäksi: Mulla altaista on huomattavasti hävinnyt sukarapusia näiden mun ihanien "klovniplekojen" tultua. Onneks ehdin pelastaa pikku akvaan niitä hieman että saan kannan elpymään. Hävetti ihan kun lupasin niitä sukiksia myydä ja kun ei melkiistä ollut mitä pistää myytäväksi. Siinä sitten alat selittelee että sori, näitä on vähemmän kuin luvattu!
Eilen isäntä auttoi silikoonaamaan ton meidän ilmaiseksi saadun JUWEL 160l.
Ja oikeesti uskokaa tai älkää, mutta mun anti-akvaarioystävä aviomieheni tokaisi allasta silikoonattuaan että, miksei meillä ole kaikki altaat näin kauniita? Illemmalla vielä tokaisi että noista 3 pienestä altaasta tekee itselleen monnisten kudetusaltaat. Kyseli vielä että paljon per pyrstöä saa albiinomonnisista (on miehen lemppari vaikka eihän se sitä voi myöntää).
Sanoin vaan että mitäs jos ostetaan vähän erikoisempia monnisia ja aletaan niitä, saadaan parempia hintoja. Oli tyytyväinen ja alkoi sitä pohtimaan omassa mielessään.
Jäin vielä a-w:tä illalla selailemaan ja
taas kalastoa pohtimaan kun ihmettelin mitä mies alakerrassa oikeen kolisteli. Sammutin koneen ja menin katsomaan. MITÄ IHMETTÄ!! Se mittaili varastossa että monta allasta sinne mahtuu ja mietti että täällä saattaa olla aika kylmä talvella, pitää ainakin hommata lämmittimet altaisiin ja tukkia noi ilmastoputket talveksi.
Olen kyllä vähän hämilläni, mitä tämä oikeen tarkoittaa, onko mun miehestä tulossa akvaristi??

Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..