Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Nallurainen kirjoitti:1000 pientä vihreää?
Vähänkö olis hieno :mrgreen:
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Ninium85
Member
Member
Viestit: 287
Liittynyt: 12:00, 18.08.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sastamala

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Ai vähän niinku tää.. Vaikka ei taida olla vihreitä... [;)]

http://www.youtube.com/watch?v=MXDrfXTOAPw
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

jotain vastaavaa juu :mrgreen:

...näyttivät muuten ihan naamiomonnisilta? semmonenkin parvi kyllä kelpais :D
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

nirunaru kirjoitti:Päivä oli todella hauska, kiitos akvaristille ja kaikille muillekin jotka oli järkkäämässä tätä juttua. Nokimonniset on alkusäikähdyksen jälkeen jo iltapäivällä riekkuneet muiden mukana. Jos joskus tilataan taas, ehdottomasti haluan mukaan. Heinähankopartainen partis etsii uutta kotia. Mullakin on paha tapa jäädä suusta kiinni joka paikkaan, ja eilen juutuin vielä kebabillekin sinne tiettyyn paikkaan. Tänään oli silmät solmussa ja hurja ähky.
Eipä kiittämistä, ja mä vaan kuskasin kalat :D. Tai no, ehkä tää homma sai ainakin yhden alkusysäyksen mun kultapäämonnisen etsintäkuulutuksesta ;). Hienoa nirunaru, että sun kalasi voivat hyvin. Saisitko kuvia niistä? Heh, oliko hyvät kebabit :D? Silmät oli solmussa mullakin koko loppuviikonlopun, väsytti niin pirusti...

Enpä saanut lopultakaan itselleni sitä C. gosseita, enkä nyt sitten nähtävästi edes CW45:stakaan! Tia-Teresialle tiedoksi, että neljävitosella ei ole suomenkielistä nimeä, eikä taida olla englanniksikaan. Mutta noi mun kalani onkin nyt sitten mitä ilmeisimmin jotain muita kuin piti :roll:. MHS selvittelee parhaillaan, että mitä lajia ne mahtavat olla. Ihan mielenkiintoista, kun ei tiedä, mitä tuolla altaassa polskii :D. Hengissä kuitenkin vielä kaikki ja uiskentelevat reippaan näköisesti ympäri akvaa. Jopa 120-litrainen karanteeni näyttää vähän turhan pieneltä niiden menoon nähden... mahtavat riemastua, sitten kun pääsevät 1,5 metrin altaaseen ;).

Ja kohta saattaisi olla pikkuomppujakin :), sen näköistä menoa oli poikasaltaaseen siirretyillä ompuilla (siirsin sinne siivoamaan ja turvaan viimeiseltä loislääkekierrokselta). Haddock oli todistamassa ekaa tapahtumaa ja eilen oli sitten vielä kaksi muuta :D. Katsotaan, jos vaikka munaryppäitä alkaisi ilmestymään...? Mutta näitä voisin eri värisiä ottaa vastaan miittingissä, jos joltain löytyy? Itsellä nyt tosiaan yks valkoinen ja kaks violettiraidallista. Mietin muutenkin tarve-listaani tapaamista silmälläpitäen, jahka ehdin...
MA7xGE kirjoitti:
akvaristi kirjoitti:Jee, nyt mulla on 13 kpl Corydoras sp. CW45:sta 120-litraisessa karanteenissa odottamassa isoon altaan pääsyä :mrgreen:. Pari kuvaa voi tsekata täältä ;): http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 0&start=30

Kertoilen lisää myöhemmin eilisestä, mutta tässä vaiheessa jo voin sanoa että oli erittäin mukavaa nähdä muita akvaristeja, aina meinas vaan jäädä pahasti suustaan kiinni joka välissä :mrgreen:. Ja erittäin isot kiitokset nirunarulle ja monsteralle (jolta hain altaan), kun sain heiltä todella hyväkuntoisia ja kauniita kasveja. Kädet syyhyää päästä vähän mylläämään tuolla isossa tankissa... :)
Hui, onko teitä enemmänki? 8O :mrgreen:

Ei ziisus mä oon hauska... 8-)
Ai niin, piti tätäkin kommentoida... mä kyllä tiedän, että mulla on ollut huono mielikuvitus nimimerkkiäni miettiessä :roll: :mrgreen:. Pitäis varmaan keksiä joku vähän persoonallisempi 8-). Olen vaan aina ollut huono keksimään nimimerkkejä, jostain syystä :twisted:.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Haddock
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 14:08, 05.10.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Huittinen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Jep, todistan katselleeni lauantai-illan huumaa Akvaristin akvaariosta. Hommahan peittosi adult-tv:n tarjonnan yksi-nolla. :mrgreen:
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Joo ja sama tosiaan jatkui eilen :mrgreen:, ensin oli violetti (naaras) - violetti ja sitten violetti - valkoinen. Vähänkö nauratti, kun naaras yritti heittää ukkoja selästään veks, heilui kuin heinämies. Mutta ei siinä sitten mikään auttanut. Ei parane kertoa enempää, kun täällä ei ole erillistä K-18-osastoa :D.

Muuten ei sitten naurattanutkaan viikonloppuna. Alkoi tulemaan akvaariot korvista ulos eilen illalla. Lauantaina meni ensin totaalisesti hermot kun varmaan 2-3 tuntia yritin säätää ison altaan kanssa... pienemmän kanssa pääsin vähemmällä, onneks. Ja sit vesileikit jatkui vielä eilen, kun piti vaihtaa kumpaankin altaaseen iso osa vedestä Camacell-annoksen jälkeen ja illalla vielä poikasallasta oli pakko yrittää ruokota, kun levät rehottaa ja on ihan kauheassa kunnossa. Ihan viimeisen päälle ei uskaltanut putsata, kun suodatin kerran vaihtui. Eilen oli sit sellainen olo jo, että toivottavasti vähään aikaan ei tarvii tehdä mitään mihinkään! Karanteenissa nitriitti on hiukan värähtänyt, kuten arvata saattaa, mutta koitan pitää kurissa erittäin niukalla ruokinnalla. Vettä en tosiaan jaksais enää siihen alkaa vaihtamaan ihan just...

Ja timanttien loput poikaset on vissiin syöty isosta altaasta, kun kumpikin kuljeskelee pitkin allasta. Mut nyt siellä kaikkien ahventen välillä on pullistelua, että katsotaan mitkä niistä kutee seuraavaksi.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
nirunaru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 23:10, 23.03.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja nirunaru »

Voi että en osaa ottaa kuvia, tai siis kun kökötän vartin kamera täristen ja posket hioten sopivassa paikassa, siihen ei tule kukaan lähellekään tai korkeintaan se ainoa linssilude joka luulee kameraa jotenkin syötäväksi. Jos taas tulee, on visiitti niin pikainen että kalat on pelkkiä viiruja, kamera tarkentaa lasin ennen huomaamattomaan vesipisararaitaan, tai viimeiseksi huomaan että akku alkaa päättää kestoaan.

Joka tapauksessa olen verrannut sitä perjantain pietarin kalansaalista ja siellä on yksi erirotuinen eli se pienin sininen. Ei se värikään mutta sillä on eri mallinen selkäevä, erilainen naamataulu viiksineen ja se mökeltää eri lailla. Minua asia ei haittaa, jännityksellä seuraan mikä siitä lopulta tulee.

Siitä tuli mieleen että meillekin sopii tulla vaikka keväämmällä katsomaan tuota paljua jonka koon pienuuden jo selitin akvaristille enkä sitä täällä sen kummemmin toitottele, monella on pienempiä ihan vuosia. Omaani haluaisin jatkossa vaihtaa isommaksi mutta monta asiaa on ensin saatava hoidettua. Iso syy on myös tuo vesiongelma, sutaan liian lähellä vesitornia ja saadaan alkupään ongelmavesi. Kilometrin päässä se on jo toisenlaista. Kaupunki ei ota kantaa asiaan. Meidän likka sanoi eilen että meidän vesi Britasuodatuksen jälkeen maistuu ja haisee siltä kun heillä Tampereella maistuu ennen samaa sudatusta.

Ja se sama asia jota olen tässä toitotellut jo tovin, meidän heinähankopartis etsisi jotain uutta kotia paikassa jossa se saisi mökeltää rauhassa. Se ei ole enää ihan vauva mutta sillä voi olla hyvin ainakin 10-15 vuotta vielä jäljellä. Olen nähnyt eräässä arvaarioliikkeessa kasvialtaassa maskottina vähän isomman ja se ei tosiaan kaipaa seuraa. Laiskanpulskea syömäri se on joka häätää muut pois jos silmä välttää joten yleensä jos olen kotona, tiputan sille toisesta luukusta vihreää syötävää ennen kuin muille tippuu mitään. Jos jollain on jotain järkevää vaihtaa siihen, kuuntelen mielelläni. MHS kertoi että noista isommista oikeasti on kysyntää. Kiinnostaisiko ketään? Koitan saada sen naamavärkistä kuvan, se on erilainen kun kavereillani joilla on kaikilla ns kyläilyparta. En tosin tiedä edes miten tänne lisätään kuva mutta ehkä joku paljon minua fiksumpi auttaa...

-----

Lisään tähän vielä tuosta partksesta. täällä http://www.kouluakvaariot.fi/product_in ... d=9dc98a5a on kuva, mutta siinä viikset on suorat ja meillä ne kääntyy kaarelle ylöspäin ja sitten siinä kerrottiin että kasvaisi kymmensenttiseksi mutta tuo on liki 15 senttiä ja pulleahko.
Haddock
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 14:08, 05.10.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Huittinen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Sitten kun nirunaru saat kudetettua nokimonnisesi, niin apus tänne muutama yksilö.. Näyttävät niin tosi kauniilta kaloilta :D
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Mulla olis nyt hakusessa pieni suodatin, olisko kellään? Tuo Fluval 2 on niin minimaalinen, että ei se kyllä hetken päästä jaksa "sulattaa" ainakaan yksinään noiden pikkutimanttien jätöksiä :roll:.

Ja mun monniseni ovat edelleen aika arvoitus, asiasta voi lukea lisää CF:n ketjusta :). Kuvia löytää täältä: http://kuvablogi.com/nayta/3408250/, myöhemmin yritän ottaa videotakin, jos satun onnistumaan. Oikeastaan aika jännää yrittää selvitellä, mitä sattui saamaan hyppysiinsä. Eniten muistuttavat tuota C. ephippiferiä, mutta ei täysin ja tänään taas bongasin yhden uuden piirteen, joka ei lajiin ehkä sovi? Ellei sitten luonnossa esiinny useaa eri värivariaatiota tms.

Ja suosittelen muuten liittymään "klubiin", jos sitä ei ole vielä tehnyt. Kuulin vinkkinä, että lisää uusia kanavia ollaan luomassa, ties mitä vielä päästään myöhemmin tilaamaan ja mistä ;).
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

HEI KÖH KÖH, HONK HONK! :mrgreen:

Onko joku menossa Tampereen akvaarioseuran huutokauppaan 28.1.? 8O (TÄNÄ LAUANTAI!!!)
Itse en ole ikinä päässyt käymään missään huutokaupassa, saati sitten akvaariohuutokaupassa, ja haluaisin hyvässä seurassa sinne päästä. :D

Olisihan siinäkin ideaa järjestää se "tapaaminen" reissun merkeissä. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
jahmatti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 103
Liittynyt: 17:48, 25.10.2002
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oripää

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja jahmatti »

Kuinka moni meistä on naamakirjassa? Sinne saisi tosiaan yksityisryhmän helposti laittettua pystyyn niin kuin Akvaristi jossain välissä hiukan ehdottelikin. Ja jollei kaikilla ole niin sitten voisi laittaa ryhmäsähköpostia. Minulle vaikka voi heittää yv:llä mailiosotteen nimimerkillä niin koitan saada ne kaikki kerättyä kasaan. Vai onko jonkulla muulla ylimääräistä aikaa?

Tilasin kanssa monnisia itselleni; C. hastatus ja C. reynold tulivat kasvattamaan meidän kalakantaa. Hastatuksista on nyt 2kpl kupsahtanut. Reinot sain tänään vasta kotiin, kun olivat eksyneet Helsingin pussiin.. Mutta nyt katsotaan sitten kuinka moni selviää ja minne ne sitten sijoitan.

Täälläkin sitten alkaa kunnon altaiden mylläis että saan kaikki sopimaan oikeisiin oloihin. Ongelman lähinnä tuo rikkoutuneet altaat.. Mutta katsotaan miten selvitään ja mitä jää ylimääräseksi. Mutta ainakin 3kpl neontetroja saa jos jollain on parvessa tilaa, meilläkun joutuvat olemaan liian lämpimässä. Ja sitten on ainakin yksi ulkosuodatin kotia vailla, oli mulla 100 vai 150l altaassa..

T-T: Mullahan on tuossa samankokosessa altaassa Eheim 2260 ja 2252. Ongelmana on niiden asettelu, joten vinkkejä vastaan otetaan. Tällä hetkellä p#aa kertyy liikaa pohjalle. Kuin pitkä se sun ex-keittiö allas on? Olis aikas kiva monnisia ajatellen kun on matala. Ja mihinköhän sen uuden altaan laittaisin?!? Miehen kans oli kyllä puhe altaiden määrästä ja vastaus oli karkeasti se ettei väliä oo kunhan hän pääsee jääkaapille ja sänkyyn  Olisipa sama kanta koirien suhteen..
maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 434
Liittynyt: 00:13, 29.09.2009
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Loimaa/Metsämaa

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Turpakirjaa ei tueta, sanoo vanha linuxnisti
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
nirunaru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 23:10, 23.03.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja nirunaru »

Peesaan edellistä. Voin toki antaa kaikille halukkaille oman spostiosoitteeni mutta naamakirja on sellainen paikka jonne en osallistu. Toivottavasti naamakirja ei muodostu kynnyskysymykseksi. :roll:
jahmatti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 103
Liittynyt: 17:48, 25.10.2002
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oripää

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja jahmatti »

Ei naamakirja ole välttämätön! Oli vaan yksi vaihtoehto yhteydenpidolle. Mutta spostilla pystyy ihan hyvin vaihtamaan yhteistietoja mahdollista tapaamista ajatellen.
maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

jahmatti kirjoitti:Kuinka moni meistä on naamakirjassa? Sinne saisi tosiaan yksityisryhmän helposti laittettua pystyyn niin kuin Akvaristi jossain välissä hiukan ehdottelikin. Ja jollei kaikilla ole niin sitten voisi laittaa ryhmäsähköpostia. Minulle vaikka voi heittää yv:llä mailiosotteen nimimerkillä niin koitan saada ne kaikki kerättyä kasaan. Vai onko jonkulla muulla ylimääräistä aikaa?

Tilasin kanssa monnisia itselleni; C. hastatus ja C. reynold tulivat kasvattamaan meidän kalakantaa. Hastatuksista on nyt 2kpl kupsahtanut. Reinot sain tänään vasta kotiin, kun olivat eksyneet Helsingin pussiin.. Mutta nyt katsotaan sitten kuinka moni selviää ja minne ne sitten sijoitan.

Täälläkin sitten alkaa kunnon altaiden mylläis että saan kaikki sopimaan oikeisiin oloihin. Ongelman lähinnä tuo rikkoutuneet altaat.. Mutta katsotaan miten selvitään ja mitä jää ylimääräseksi. Mutta ainakin 3kpl neontetroja saa jos jollain on parvessa tilaa, meilläkun joutuvat olemaan liian lämpimässä. Ja sitten on ainakin yksi ulkosuodatin kotia vailla, oli mulla 100 vai 150l altaassa..

T-T: Mullahan on tuossa samankokosessa altaassa Eheim 2260 ja 2252. Ongelmana on niiden asettelu, joten vinkkejä vastaan otetaan. Tällä hetkellä p#aa kertyy liikaa pohjalle. Kuin pitkä se sun ex-keittiö allas on? Olis aikas kiva monnisia ajatellen kun on matala. Ja mihinköhän sen uuden altaan laittaisin?!? Miehen kans oli kyllä puhe altaiden määrästä ja vastaus oli karkeasti se ettei väliä oo kunhan hän pääsee jääkaapille ja sänkyyn  Olisipa sama kanta koirien suhteen..
No voi harmi että toinenkin hastatus kupsahti :|. Missäs kunnossa reinot oli? Millainen ulkosuodatin sulla olis ylimääräisenä? Sulla on aika ihanan ymmärtäväinen mies akvaarioiden suhteen, jos riittää että pääsee jääkaapille ja sänkyyn :D :mrgreen:.

Ja mulle sopii sähköpostittelukin, hoida sä vaan mun puolestani tuo spostien kerääminen, mun osoite sulla varmaan vielä onkin :)?

Heh, mun ei muuten pitäis tosiaan sanoa mitään altaiden maksimimääristä, "väliaikaisuudesta" tai "näin en tee IKINÄ" :roll:. Rupesin tässä suunnittelemaan, että josko toin vauvalana toimivan altaan vois siirtää pojan huoneeseen ja laittaa sen sitten sinne "kunnolla" pystyyn, eli hiekat, kasvit yms. sisään. Poika kun alkanut nyt älläämään, että haluais huoneeseensa akvaarion ja toisaalta mua ärsyttää ton purkin puhtaana pitäminen. Tai sen yrittäminen. Kun siellä ei ole kasveja, niin levät rehottaa ja sitten vielä poikaset p*skoo reilusti pohjan täyteen, on aika kamalan näköinen :?. Sais siistimmän ja ehkä helpommin tasapainossa pysyvämmän, kun virittelis ihan pysyvästi käyttöön. Ja on nyt miehen tietokonepöydällä väliaikaisesti, kun kone on korjauksessa. Mies jo ilmoitti, että akvaario lähtee, kun kone tulee takas... eli allas kuitenkin pitäis siirtää ja noi timantit kuitenkin kasvaa tuolla vielä hyvän aikaa (saattaa kyllä olla että muuttavat 120-litraiseen jossain vaiheessa jos ylikuormitus alkaa olla liiallinen tohon pikkualtaaseen)... ja sit mä saisin niitä rapujakin tonne :mrgreen:, olisivat hyvä talkkareitakin :). Eihän tässä asiassa olis kuin hyviä puolia... miinuksena se, että syön taas sanani :D ja yks allas lisää vakkarikalustoon, mutta "haittaakse" ;)? Täytyy nyt vaan esittää argumentit kotona tolle puolisolle oikein... :D

Tarvikelistani miittinkiä varten vois olla seuraava, eli löytyykö näitä (ellen ole sit jo kerinnyt siihen mennessä hankkimaan):
- pieni suodatin (esim. Fluval 3, Aquaball tms.)
- hiekkaa ämpärillinen tai kaks (jos saan ton pikkuallasidean menemään läpi)
- muutama omppu lisää? Ja ehkä niitä rapuja?

Lista tulee vielä varmaan pitenemään, kun vaan muistaisin kaikki tarpeeni :D.

Ja mä jossain vaiheessa suunnittelin sitä akvaariokirppikselle lähtöä, mut en oo vielä varma. Onko joku muu lähdössä (no MA7xGE ilmeisesti ainakin mut muita)?

Muoks: meinasin muuten eilen saada slaagin, kun menin nukkumaan ja monniset alkoivat pitämään meteliä! Naksuttelivat melkoisen kovaan ääneen vähän väliä, mä olin silmät ymmyrkäisinä 8O ja unet kyllä kaikkos kun jäin kalojen jutustelua kuuntelemaan :D.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Aprikoosi
Member
Member
Viestit: 282
Liittynyt: 14:02, 29.07.2010
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Aprikoosi »

Haddock kirjoitti:Mulla oli tänään ilo ja kunnia tavata Aprikoosi.
Ukon saapuessa kotiin ensimmäinen ärähdys oli että "vessanpytyssä on multaa, kasveja JA KALA..TUUT ÄKKIÄ HOITAMAAN SE POIS! Yleensähän se ärisee että lattia on märkä, joten jotain erilaista tällä kertaa. Siinä olikin vähän hommaa että nopeasti ongin pytystä sukaravun ettei ukolle tuu jarruraitaa kalsariin. :roll: Että kiitos Aprikoosi myös sukaravusta :mrgreen:
Hmh, hyvä, mutta lyhyt muisti.. [:I] Muistin tosiaan ne sukikset siinä pihasta pois kääntyessä ja totesin, että pyttyyn menivät.. Hyvä, että sait yhden pelastettua! :D
Mukava oli tavata tosiaan, joko kotilot on ilmaisseet olevansa elossa? :p

Meikäläinen meinaa lauantaina startata Harjavalta-Turku(Salo)-Vammala pyrähdyksen, joten jos jollain on kyydityksen tarpeita, niin onnistunee reitin varrelta!
Turun akvaarioliikkeissä ois haave päästä käymään, josko sieltä vaikka löytyis niitä albiinolehtiksiä.. :p Mites Loimaan tilanne, ei sieltä sattuis löytyy?
100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Et sit kyllä ainakaan myllyn faunattaresta mene ostamaan niitä albiinoita, mitkä on siellä ikuisuuden uinu, mä kun havittelin et saisin ne sieltä mun tulevaan altaaseen :mrgreen: No ei, siellä ainakin uiskennellut tosiaan jokunen syksystä saakka. loimaalla ei taida olla edes valkoisia, paitsi mulla olis kolme joutilasta valkoista, mut punasia silmiä niillä ei sit ole :roll: Akvaariopistees, uudes akvas sen paremmin kuin puutorillakaan en nähnyt kun niis juur hiljan tuli kierrettyä. muut kaupat onkin sitten vieraita, jos sellasia onkaan :mrgreen:

Jos loimaa sattuu ohikulku matkalle niin mä voin keittää kahvit [;)]

Jahmattikos siellä kyseli tuon varaston mittoja? neet olis 160x55x45 ja neljäviis tosiaan se korkeus :roll: onneks lehtikset on viel vauvoja, niin ne ei välitä viel, ja korkeuttahan saavat sitten uuden akvan myötä vähän taas lisää, niin on varaa kasvaa taas :mrgreen:

Lärvikirjassa oon, mutta sähköpostini muistan lukea ehkä kaksi kertaa vuodessa :roll: eli mulle ei oikein tuo sähköpostittelu sitten taas oo mikään toimiva juttu :cry: ja Tuol lärväkirjassakin oleilu on kausiluonteista, eikä sieltä koskaan mitkään tärkeämmät jutut tartu ees silmään... (oli sitten nimittäin pikkuveljeni naamakirjankautta esittänyt kutsun ristiäisiin ja mähän olin jo luvannut samalle päivälle et meidän lapset 2kpletta viettää synttäreitään. *TUN lärvikirja-eikö ihmiset osaa enään edes soittaa asioitaan [}:)] )
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Haddock
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 14:08, 05.10.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Huittinen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Aprikoosi kirjoitti:Hmh, hyvä, mutta lyhyt muisti.. Muistin tosiaan ne sukikset siinä pihasta pois kääntyessä ja totesin, että pyttyyn menivät.. Hyvä, että sait yhden pelastettua!
Mukava oli tavata tosiaan, joko kotilot on ilmaisseet olevansa elossa? :p
Sanoit silloin kun tavaraa pakkasit että yksi sukiskin lähti matkaan, joten yhden sitten tajusin pytystä onkia. Ei kyllä ollut mikään ihan helppo nakki. .. ja luulen että inkkarit on senkin jo syöneet kun sen sitten parin päivän päästä vapautin karanteenista.

Omput lähti kaikki liikkeelle samana päivänä vielä. Ja alkoivat heti lähentelemään alkuperäisasukkaita. Uutta verta Harjavallan suunnasta Huittisiin. Johan siinä orgiat alkaakin 8O
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Aijoo, mä tarviin kyydin T-T kyytiä sunnuntaina... Haddockille. :mrgreen:
Hei tulkaa nyt joku vielä huutiksen reissulle, yksikseen en halua olla "pummikyydillä", ei musta ole kaksin käytävään JÄRKEVÄÄN keskusteluun... [:I] :mrgreen:

...
Tulipas avuton olo, mihinkään en ite pääse. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Aprikoosi
Member
Member
Viestit: 282
Liittynyt: 14:02, 29.07.2010
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Aprikoosi »

Tia-Teresia kirjoitti:Et sit kyllä ainakaan myllyn faunattaresta mene ostamaan niitä albiinoita, mitkä on siellä ikuisuuden uinu, mä kun havittelin et saisin ne sieltä mun tulevaan altaaseen :mrgreen: No ei, siellä ainakin uiskennellut tosiaan jokunen syksystä saakka. loimaalla ei taida olla edes valkoisia, paitsi mulla olis kolme joutilasta valkoista, mut punasia silmiä niillä ei sit ole :roll:
Jos loimaa sattuu ohikulku matkalle niin mä voin keittää kahvit [;)]
Oikeesti?! :P Siis just nuita punasilmäsiä halajan!! Ja soittoa välittömästi Raision suuntaan ja kyllä, 2 oli vielä jäljellä! Mä julmasti varasin ne molemmat. Sorry T-T.. :p Jos mä lohdutukseks tuun lunastaan noi sun mustasilmäset parven jatkoks? ;) Onko ne minkä kokoisia? Hinta? :p

Haddock: hienoa! Kotilot on alkuperäisesti Porista asti, et on siinä Huittislaisilla sulattelemista.. ;) Suorastaan eksoottisia olentoja.. ;D
100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

mä tarviin kyydin T-T kyytiä sunnuntaina... Haddockille
Täh, enks mä olekaan menossa ristiäisiin 8O Ehkä mää oon ihan vähän eksyksissä :roll:
Ja soittoa välittömästi Raision suuntaan ja kyllä, 2 oli vielä jäljellä! Mä julmasti varasin ne molemmat. Sorry T-T.. :p Jos mä lohdutukseks tuun lunastaan noi sun mustasilmäset parven jatkoks? ;) Onko ne minkä kokoisia? Hinta? :p
:mrgreen: Ei haittaa, enkai mää niistä muuten täällä oliskaa vinkannu :mrgreen: Mut saat kyll tulla nuo lunastaan, makso kipaleelta kaupas joku kuuden ja seittemän välissä, en muista tarkkaan. Samaan aikaan tulleet "mörö"-lapset (dalmatialaisen mukaan nimetyt) lehtikset ovat jo paljon isompia, nää kolme valkoista ovat kuin kaikki eri ikäisiä :roll: Poikkee katsoon ja tee tarjous. Mä saan tilalle tutulta kolme mörövärillistä jotka vastaavaa kokoluokkaa noiden isompien kanssa (josko sais jo kohta jotain parinmuodostusta sitte aikaankin [}:)] ). Mä luulen et nuo valkoiset on jotain sukua Peter Panille 8O

Nyt tämä "akvaristi" hilpaisee kummipojan synttärikahveille ja ihan vahingossa siihen sivuun on sovittuna yhdet akvarehvit samaan reissuun :mrgreen:
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Tia-Teresia kirjoitti:
mä tarviin kyydin T-T kyytiä sunnuntaina... Haddockille
Täh, enks mä olekaan menossa ristiäisiin 8O Ehkä mää oon ihan vähän eksyksissä :roll:
...
Köö, mites mä nyt saan mun taiston? :mrgreen:

No, ehkä mä pärjään pari päivää ilman... :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Nuutti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:04, 04.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sastamala

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Nuutti »

MA7xGE, se ei ookaan huutokauppa tällä kertaa vaan kirpputori, eli ilmeisesti nopeet syö hitaat ja paikalle täytyis päästä heti kun alkaa. Kovasti haluttais sinne mennä minunkin, mutten vielä tiedä pystynkö. Jos sais jotain kivaa hankittua altaaseensa. Tai UUDEN pienen VÄLIAIKAISEN [;)] altaan :mrgreen: !

Naamakirjassa en ole minäkään, mutta sähköposti kävisi jos halutaan muualle juttelemaan kun tänne. Tai sitten ainakin sitä kautta saa yhteystiedot kaikille kerralla, onhan täälläkin ihan hyvä tuo YV.

Meillä oli heittänyt albiinomonninen henkensä tänään, ihan yllättäen ilman näkyvää syytä, ei ollu yhtään kiva löytö kun tulin töistä kotiin. Vähän harmittaa. Mahtoi vielä olla ainut naaraskin. Poikaset on niin kovin pieniä vielä, mutta hengissä, ei niistä ole suvunjatkajiksi pitkään aikaan.
M: Laavakiveä
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Nuutti kirjoitti:MA7xGE, se ei ookaan huutokauppa tällä kertaa vaan kirpputori, eli ilmeisesti nopeet syö hitaat ja paikalle täytyis päästä heti kun alkaa. Kovasti haluttais sinne mennä minunkin, mutten vielä tiedä pystynkö. Jos sais jotain kivaa hankittua altaaseensa. Tai UUDEN pienen VÄLIAIKAISEN [;)] altaan :mrgreen: !
...
Oho. 8O

No "säännöissä" luki huutis, hihi. [:I]
Mut kyllä sinne silti voi mennä. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Haddock
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 14:08, 05.10.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Huittinen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Kaikki suunnittelee kirpputorireissua ja mä kuulemma laskettelua :( elämä on joskus niin epäreilua.

Ai TTlle iskikin edustusnakki sunnuntaille. Nomut eihän siellä koko päivää mee, eihän? ;)
Tai aikookos Aprikoosi liikkua mistä mihin ja koska? Jos tie vie Huittisten kautta Loimaalle, niin olis pari pyrstöllistä kyydittävää..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”