Eheim pro 3 vuotovikoja?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Leiarius
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Eheim pro 3 vuotovikoja?

Viesti Kirjoittaja Leiarius »

JJVi kirjoitti:Todella fiksusti tehty=täynnä suunnitteluvirheitä joista osan kuvasitkin ansiokkaasti. Saahan sen kannen pitämään silikonilla, mutta mahtaa olla sen jälkeen aika hauska siivottava .
Siis huom. en ole silikoonannut moottorikantta kiinni vihreään isoon säiliöön, vaan "käsipumpun tiivisteet", joka oli tässä vuotokohtana. Suodatin on täysin normaalisti käytettavissä/avattavissa.
Suodattimen muuhun toimintaan olen kyllä toistaiseksi tyytyväinen.
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Nyt on Fluval 305 pörissyt jo kolmatta vuotta, ei kertaakaan vuotoja, aina käynnistyy hyvin sillä tikkariprimerillä. Avaamisia on ollut noin kolme vuodessa. Ehkä sitten oleellisin kestävyys seikka, tiiviste on ollut koko ajan sama, vain valkoista vaseliinia henkilökohtaisella liikkeellä laitettu avaamisten jälkeen. Vara tiiviste on vakuumipussukassa edelleen odottamassa sitä että alkaisi vuotaa mutta ei.

Classic on paras mitä Eheim on koskaan tehnyt. Sellainen on yksi ja sitä pidetään kruunun jalokivenä niin kauan kun siihen saa osia.

Loppukevennyksenä tähän, että yhdellä ystävättärelläni on akvaariossa vielä Fluvalin kermanvärisellä putkimaisella pöntöllä ja mötikkämäisellä moottoriosalla varustettu vanhan ajan pönttösuodatin, sen käyttöohjeessa neuvotaan käyttämään suodatinaineena vanun lisäksi hiekkaa esim. Sukkahousupussiin pakattuna. Tästä voisi kait käyttää assosiaatiota junan vessaan tai höyrykoneeseen versus lokomotiivi.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Jos tässä ketjussa nyt kuitenkin keskityttäisiin noihin proffa kolmosiin.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Sopiihan se, tuolla vaan kun aiemmin oli hieman poikettu raiteilta ko. keskustelujen suhteen niin siksi päivitin hieman tietoja. Mutta tästä on hyvä jatkaa.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Kommentoinpa tähän vanhaan keskusteluun, kun tuli ostettua juuri eheim 2071. Vähän säpsähdin, kun löysin tämän keskustelun ja englanninkielisillä keskustelupalstoilla puhuttiin samasta ongelmasta. Sieltä löysin kuitenkin kommenttia siitä, että eheim oli tiedostanut tämän ongelman ja muuttanut kannen rakennetta elokuussa 2010. Toivottavasti ongelma on siis poistunut (aika näyttää) ja jos jollekin tulee ongelmaa sen uusitunkin version kanssa, niin infoa tätä kautta olis kiva saada. Ajatus vuotavasta ulkosuodattimesta ei houkuta, varsinkin kun juuri poistin vuotavan tetratec 1200ex:n käytöstä (palveli 4.5 vuotta).
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Tulipas omassa 2075:ssa hanayksikkö tiensä päähän. Mukavintahan siinä oli tetysti se, että hanayksikkö jäi kiinni kanteen eikä lähtenyt irti enään eikä tietenkään saanut myskään hanoja suljettua myöskään. Onnettoman näköinen vritys paljastui kyllä sitten tarkemmin hanayksikkö purkaessa, eli muoviset rattaat jotka oli hanan vivun toisessa päässä ja sulkujen puolella olivat murtuneet totaalisesti eli jäljellä oli muutama hassu hammas enään. Ja koska hana oli pakko väkivallan avuin irroittaa, että sen sai sen kannesta irti nin on myös yksi kanen kiinnkeruuvin paikka entinen. No onneksi on varakansi tallessa tähän ja hanayksikön saa uuden tilaamalla. Tuntuu kuitenkin aika rimpulalta tuo hanayksikkö nyt kun tietää mitä se pitää tarkemminsisällään.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Ripu-Rapu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Ripu-Rapu »

Jahas....
Meillä näköjään aika tyypillinen ongelma täällä.
Eli just 2 vuotta käytössä ollut Eheim Proffa alkanut lirutella tuolta takaa vesiä pellolle, siitä virtajohdon juuresta.
Ja ihan reilustihan sitä sieltä lorisee niin että taitaa mennä vaihtoon koko kakka!!!
Saa nähdä mitä liikkeessä tuumaavat jos kerran takuuaikana tyyppivikaa pukkaa.
Ripu-Rapu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ripu-Rapu »

Saatiin tuoon rakkineeseen uusi moottorikansi ihan takuuna.
Huvittavinta mielestäni kuitenkin on se,ettei Eheimin takuuosaan kuulunut mitkään "kuluvat osat" eli se tiivistekin piti ihan itse ostaa.
Asiakastyytyväisyyttä varmaan lisäisi aika huimasti se että antaisivat vaan valmistusviallisten moottorikansien vaihtajille kuluvat osatkin "kaupan päälle"... Kyllähän tuosta valmistusviallisesta rakkineesta aikamoinen päänvaiva asiakkaalle koituu
kuitenkin!!!
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ripu-Rapu kirjoitti:Saatiin tuoon rakkineeseen uusi moottorikansi ihan takuuna.
Huvittavinta mielestäni kuitenkin on se,ettei Eheimin takuuosaan kuulunut mitkään "kuluvat osat" eli se tiivistekin piti ihan itse ostaa.
Asiakastyytyväisyyttä varmaan lisäisi aika huimasti se että antaisivat vaan valmistusviallisten moottorikansien vaihtajille kuluvat osatkin "kaupan päälle"... Kyllähän tuosta valmistusviallisesta rakkineesta aikamoinen päänvaiva asiakkaalle koituu
kuitenkin!!!
Melko naurettava juttu, jos pitää lisäosana ostaa. Jokin satsi varmaan virheellinen. Oli juuri ennen minun Eheim-ulkosuodatinostoksiani (Proffa3). Ei ole ollut niiden kanssa ongelmia. Taas ole kuullut, että niitä tuotu ongelmien takia kosolti yhteen tunnettuun akvaliikkeeseen takuun piikkiin:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Fisutar10 kirjoitti:
Ripu-Rapu kirjoitti:Saatiin tuoon rakkineeseen uusi moottorikansi ihan takuuna.
kuitenkin!!!
Melko naurettava juttu, jos pitää lisäosana ostaa. Jokin satsi varmaan virheellinen. Oli juuri ennen minun Eheim-ulkosuodatinostoksiani (Proffa3). Ei ole ollut niiden kanssa ongelmia. Taas ole kuullut, että niitä tuotu ongelmien takia kosolti yhteen tunnettuun akvaliikkeeseen takuun piikkiin:).
Mulla ainakin tuli takuuvaihdetun kannen mukana kaikki tiivisteet ja roottorit sun muut tilpehöörit. Ainoastaan hanayksikkö tietysti puuttui. Kumma juttu tosiaan jos ei kuulunut mukaan nuo tiivistee yms osat siis. Kysyitkö asiaa tarkemmin vielä ?
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
sourz
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sourz »

Sain pari vuotta sitten takuuseen uuden mootoriyksikön 2073:seen, jossa piti olla ongelmat korjattu. Se kesti kaksi vuotta ja alkoi taas vuotaa ilman mitään syytä. Edellinen kesti vuoden. Laitetta huollettu kaikkien ohjeiden mukaan. Taaskin edellisestä putsauksesta n.2kk eikä sille oltu edellisen avaamisen jälkeen tehty mitään mikä voisi laukaista vuodon. On kyllä harvinaisen epäluotettava laitos.
Nardimai
Member
Member
Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät ry

Viesti Kirjoittaja Nardimai »

Melko karmivaa luettavaa.. Eheim on kyllä todella vanha merkki ja ei kai toi oo ihan noin yleistä? Mulla ne Classic sarjat pörisemässä. Nehän on kohta 50-vuotta vanhaa tekniikkaa.. Mä ainakin kaipaan sitä kahdeksankulmaista sisäsuodatinta vieläkin...
Mika Litja
Eväkäs
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Eväkäs »

Lieneekö syynä nämä proffa III ongelmat siihen, että eheim on alkanut tehdä vanhaa proffasarjaa uudelleen. 2224, 2226 ja 2228 tulivat jälleen uusina myyntiin.

Ostimme pari kappaletta kyseisiä suodattimia uutena viimevuonna ja ilmeisesti päätös pysyä vanhemmissa oli viisasta kun tätä ketjua lukee.

Samoin vaikka en nykyisin usein akvaarioliikkeissä käykkään niin olen nyt useamman kerran joutunut sivusta seuraamaan Proffa III takuukeskustelua.

Classic sarjaahan on tehty iät ajat ja tuplahanojen kanssa käytettävyys on hyvä ja vuotoriski on minimaalinen verrattuna näihin uudempiin ja hienompiin =)

Voisimme vinkata eheimille eräästä toisestakin vanhasta tuotteesta jonka vois ottaa jälleen tuotantoon. http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=200464
Veikkaan että jos tekisivät samalla laadulla kuin aikaisemmin niin suosio olisi taattu.
Meille tuo suodatin tuli käytetyn akvaarion mukana ja olen siitä asti koittanut metsästää lisää samanlaisia.
Monta kuutiota vettä noin 20:ssa kiulussa.
Nardimai
Member
Member
Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät ry

Viesti Kirjoittaja Nardimai »

Toi on kyllä paras sisäsuodatin ikinä. Hyvännäköinen, tilava, sopii paremmin kulmaan, kuin "neliöt" ja suihkulle portaaton säätö. Sitten vielä kestää 20 vuotta... Mikähän idea oli se lopettaa? Joissain liikkeissä näkee noita vieläkin.
Mika Litja
yepp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja yepp »

Uskaltaakos tuollaista 2073:sta vieläkään ostaa? Ne vissiin jotain parannuksia siihen tehnyt, mutta mahtaako vieläkää olla luotettava kapistus? Ois vaan tuo 2073 aika houkutteleva kapistus tuolla 169€ hintalapulla massoineen.
40+140+530 litraa
Ruma mies
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Ostin hiukan alle kolme vuotta sitten Eheim 2075:n, joka äskettäin alkoi vuotaa (http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=27&t=218440). Eheimin sivulla on takuuajaksi mainittu 3 vuotta, mutta siitä huolimatta laitteen myynyt Zooplus vastasi reklamaatiooni kylmästi, että takuu ei ole enää voimassa. Olen nyt reklamoinut sekä Eheimille että Zooplussalle ja seuraavaksi alan selvittämään, millaiset kuluttajasäädökset koskevat toisessa EU-maassa olevan liikkeen kanssa tehtyä nettikauppaa. Kerron kun tietoa tulee enemmän.

Sillä välin kiinnostuneille on alla suomenkielinen väännös tanskalaisen akvaariokaupan "Akvarie West" nettisivulta http://www.akvarieforretningen.dk/produ ... oduct=3871. Tanskan taitoni on rajallinen, joten tekstissä voi olla väärinymmärryksiä. Osaavat käyttäkööt linkistä löytyvää alkuperäistekstiä.

*****alkaa*****

Eheim 2071, 2073 ja 2073 myynti lopetettu liian monien vikojen vuoksi.

Vuonna 2009 alkoi tulla valituksia malleista 2071, 2073 ja 2075. OIi asiakkaita, joilla oli vuotava suodatin, ja useilla heistä oli lattia pilalla. Kun ensimmäisen kerran käännyin maahantuojan puoleen, sain tietää, että kyse oli noin 400 laitteesta maailmanlaajuisesti. Kun kerroin, että pelkästään minulla on ollut käsittelyssä 120 viallista suodatinta, sain kuulla, että ongelma on 08-alkuisissa sarjanumeroissa (valmistusvuosi).

Sitten aloin saada asiakkailtani palautuksia 09-alkuisista sarjanumeroista ja päätin, että en enää myy tätä tuotetta ennen kuin olen saanut selvän vastauksen Eheimilta. Noin vuosi sitten sain selvän vahvistuksen maahantuojalta. Ongelma rajoittui numerosarjoihin 08 ja 09 ja maahantuoja oli palauttanut Eheimille näiden sarjojen tuotteet niin, että heillä oli varastossa vain vuoden 2010 tuotantoa.

Siksi jatkoin Eheim 2071, 2073 ja 2075:n myyntiä. Myydessäni vuosien 2010 ja 2011 laitteita, vaihdoin samaan aikaan moottoriyksiköitä myymiini vanhoihin viallisiin suodattimiin.

Luulen kesän jälkeen vaihtaneeni ainakin 30 moottoripäätä. Vaihtomäärien ollessa näin suuria, minun on välillä ollut vaikea pysyä selvillä, milloin olen minkäkin moottoriyksikön hankkinut. Lähetän asiakkaalle uuden moottoriyksikön ja asiakas palauttaa minulle viallisen laitteen. Myyntiehdot ovat tiukkoja, koska kyse on nettikaupasta. Minun on maksettava postikulut molempiin suuntiin vaihdoista ja takuukorjauksista.

Pyydän anteeksi asiakkailta, joiden moottoriyksikön vaihtaminen on kestänyt liian pitkään tai jäänyt tekemättä. Kun kahdessa viikossa on vaihdettava yksitoista yksikköä, olen voinut mennä sekaisin.

Kaksi viimeistä erää viallisia moottoriyksiköitä on sisältänyt useita eriä vuonna 2010 valmistettuja laitteita ja 5-10 asiakkaalle olen vaihtanut moottoriyksikön kahdesti. Siis moottoriyksikkö, jonka vaihdoin vuosi sitten, on nyt tulossa takaisin ja on taas vaihdettava.

Eheim 2071, 2073 ja 2075:n viat ovat lisäksi edelleen jatkuneet. Olen lähettänyt kirjeen näiden mallien ongelmista Eheimille ja Eheimin tanskalaiselle maahantuojalle vuosina 2010 ja uudelleen 2011. Olen myös pyytänyt vastausta, mutta jäänyt täysin vaille huomiota. Akvarie West on nyt päättänyt lopettaa Eheim Prof. 3:n myynnin, koska en enää usko, että saamani tiedot ovat luotettavia.

Moottorissa on leima ja tässä leimassa on tyyppinumero. Viallisia laitteita voi olla tyypeissä 2071, 2073, 5075, 1271 ja 1275. Tyyppinumeron alapuolella on sarjanumero. Sarjanumero [alkuperäistekstissä puhutaan tyyppinumeroa, mutta tarkoittanee sarjanumeroa] alkaa vuosiluvulla ja sen jälkeen tulee valmistuskuukauden. Toistaiseksi näyttää, että vikoja on sarjanumeroissa, jotka alkavat 08, 09, 1001, 1002, 1003, 1004 ja 1005.
jo-oo-pa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jo-oo-pa »

Itsellä vain positiivisia kokemuksia.
Kaksi 73 ollut parivuotta tai toisessa on 75 moottoriyksikkö, mutta todella tyytyväinen olen ollut.
Puolenvuoden välein putsailen vuorotellen ja samalla rasvailee tivarit.
Koskaan ei ole mitään ongelmia ollut.
Ruma mies
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

jo-oo-pa kirjoitti:Itsellä vain positiivisia kokemuksia.
Kaksi 73 ollut parivuotta tai toisessa on 75 moottoriyksikkö, mutta todella tyytyväinen olen ollut.
Puolenvuoden välein putsailen vuorotellen ja samalla rasvailee tivarit.
Koskaan ei ole mitään ongelmia ollut.
Miettimättä tulee mieleen neljä erilaista selitystä, laita ruksi mielestäsi sopivaan kohtaan:
1. Eheim korjasi tyyppivian vuoden 2010 puolivälissä, joten minun laitteeni kuului vialliseen sarjaan ja sinun laitteesi korjattuun sarjaan.
2. Sinulla on käynyt hyvä tuuri ja minulla huono tuuri.
3. Laitteesi ei ole vielä alkanut vuotaa, mutta saattaa kohta alkaa.
4. Sinä olet pätevä puhdistaja ja tiivisteiden rasvaaja, minä taas olen tehnyt sen epäpätevästi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”