käytiin ostamassa parvi tetroja kaupasta, ja nyt oikeasti tuli totaalinen blackout nimen kohdalla enkä muista yhtään, mikä laji tämä oli. Itse veikkaisin jotain korutetraa tms, mutta en voi varmaksi sanoa. Osaisko joku muu tunnistaa? (:

Kiitos !
Valvoja: Moderaattorit
Toki voi viedä/lähettää tutkittavaksi. Kalan pitäisi mielellään olla elävä, kun sen tuonne toimittaa.tttiia kirjoitti:Mutta mites tuo evira? Tutkivatko tällaisia ja miten kalan voisi sinne tutkittavaksi lähettää?
Tuolta ohjeita: http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/e ... jeet/kala/tttiia kirjoitti:Nyt sitten ensimmäinen tetra ui päällään, tai lähinnä kyllä kelluu. Lopetettavaksi menee. Mutta mites tuo evira? Tutkivatko tällaisia ja miten kalan voisi sinne tutkittavaksi lähettää? Koitin eviran sivuilta katsoa mutta en oikein löytänyt vastausta...
Kyllä ne kuuluu. Kala taitaa olla ihan tuikitavallinen puna-aavetetra. Ruusuaave ei ole noin punainen, eikä suurieväinen.Kirsi kirjoitti:Ei noi pilkut kyllä kalaan kuulu.
Mahdattekohan te puhua samasta kalasta?Mari Kurki kirjoitti:Kyllä ne kuuluu. Kala taitaa olla ihan tuikitavallinen puna-aavetetra. Ruusuaave ei ole noin punainen, eikä suurieväinen.Kirsi kirjoitti:Ei noi pilkut kyllä kalaan kuulu.
Kiitän. Aavetetraksi itsekin siis tuon tunnistin, puna-aavetetra vaan näytti monissa kuvissa paljon punaisemmalta kuin nuo kaksi mitkä tuolla uiskentelee. Sitten täytyykin miettiä, että mitä noiden kanssa tekee. Mukana tuli siis myös viisi punapäätetraa ja vanha partamonni. Jos nuo tetrat nyt jäävät, niin vaativat lisäystä parviinsa. Vesiolothan noilla kai menisi yksiin (tai lämpötilat vähän siinä ja siinä, ainakin mitä nopeasti tutkailin)Mari Kurki kirjoitti:Kyllä ne kuuluu. Kala taitaa olla ihan tuikitavallinen puna-aavetetra. Ruusuaave ei ole noin punainen, eikä suurieväinen.Kirsi kirjoitti:Ei noi pilkut kyllä kalaan kuulu.
Joo, mä tajusin väärin. Aloittajan kalojen suhteen oon Kirsin kanssa samaa mieltäKirsi kirjoitti:Niin ja mun vastaus oli tarkoitettu ketjun aloittajalle