Part 1 tarvikkeet:
- 48w sinistä LED nauhaa. Meinaa toisinsanoen 10m 3528 60LED/m nauhaa.
- Rimaa runkoa varten. Käytin itse 1cmx4cm olevaa kun oli ylimääräistä varastossa.
- Laminaattia, vaneria yms. verhoilua varten.
- Työkaluja verhoilunauloista kolviin.
- Virtalähde. Itse käytän testeissä 250w (max) tietokoneen virtalähdettä. Ne saa pelittämään yhdistämällä vihreän johdon mustaan, jolloin virtalähde herää eloon. Tulen vaihtamaan tilalle säädettävät elektroniset virtalähteet himmennintä varten.
Ohjeet:
1. Kasaa rimoista runko akvaarion ulkomittojen mukaan. Toteutin kiinnitukset kulmaraudoilla.
2. Tarkista ristimitta tai muuten varmistu ettet tehnyt vinoneliötä.
3. Kiinnitä verhoilumateriaali ensin ''kattoon''. Kun laitat laminaatin kiinni niin se jäykistää rungon.
4. Verhoile max. 2 sivua. Kiinnitä laminaatti runkoon ja toisiinsa.
5. Kiinnitä LED nauha. Kolvaa johtimet katkoskohdista kiinni toisiinsa.
6. Verhoile loput (Jätin etulevyn pois paikaltaan, koska teen siihen luultavasti lipan johon tulee digitaalista lämpötilaa, säätimiä, katkaisimia yms.)
7. Laita listat kulmiin tai muuten siisti ne.
8. Asenna paikalleen kulmiin pienet puupalat, jolla säädät miten paljon akvaario menee valaisinkannen sisään. (En jätä vesirajaa näkyviin, vaan se peittyy noin. 5mm).
9. Makeaan veteen valaisinkansi olisi tällä valmis. Upota katkaisimen miten halua. Tämä on Part 1, koska minulle tulee vielä 144w lisää tehoa.
Mitä tapahtuu Part 2 kohdassa?
1. 144w 5050 cool white LED nauhaa (10m).
2. 25w 3528 red 60LED/m nauhaa (5m).
3. Himmentimillä säädettävät virtalähteet tai jos rahat loppuu kesken niin jaan nauhat monelle eri katkaisijalle.
4. Listat kulmiin ja säätöpalat.
Kuvia: